#


ورزش کردن چگونه از زوال عقل در سالمندی جلوگیری می کند؟

زوال عقل
28 جولای 2017 بدون نظر 1005 بازدید

ورزش کردن چگونه از زوال عقل در سالمندی جلوگیری می کند؟

رابطه تمرینات حافظه و پیشگیری زوال عقل

مطالعات متعدد در حوضه تغییرات حافظه و قدرت تفکر نشان داده است تمرینات فیزیکی در پیشگیری از اختلالات شناختی و زوال عقل در سالمندان مفید است . در حال حاضر محققان در یکی از اولین مطالعات در سراسر جهان به بررسی نحوه تاثیر تمرین های فیزیکی بر کمک به متابولیسم مغز موثر هستند.

مطالعات متعدد نشان داده است که تمرینات فیزیکی در پیشگیری از اختلالات شناختی و زوال عقل در سالمندان سودمند است. در حال حاضر محققان دانشگاه گوته فرانکفورت در یکی از اولین مطالعات انجام شده در سراسر جهان در مورد نحوه تاثیر تمرین بر متابولیسم مغز در حال بررسی و تحقیق هستند.

تحقیقات انجام شده در اراد مسن برای تاثیر ورزش

به منظور پیشرفت وضعیت فعلی دانش در مورد تاثیر مثبت فعالیت بدنی در مغز، متخصصین جراحی و پزشکان ورزشی در دانشگاه گوته فرانکفورت تأثیر تمرین منظم بر متابولیسم مغزی و حافظه ۶۰ نفر از افراد ۶۵ تا ۸۵ ساله را در یک مطالعه آزمایش تصادفی شده کنترل شده مورد بررسی قرار دادند و پس از انجام انواع آزمایشات نتیجه گیری کردند که ورزش منظم فیزیکی نه تنها تناسب اندام را افزایش می دهد، بلکه تاثیر مثبتی بر متابولیسم مغز و تقویت حافظه دارد.

چگونگی تاثیرات مثبت ورزش

همانطور که محققان در شماره جاری مجله پزشکی روانپزشکی روانشناسی گزارش می دهند، آنها تمامی پارامترهای حرکتی، آمادگی قلبی و تنفسی و عملکرد شناختی، تمام شرکت کنندگان در مطالعه اسمارت (ورزش و متابولیسم در افراد مسن تر، مطالعه MRT) را کاملا بررسی کردند. علاوه بر این، توموگرافی رزونانس مغنومی (MRT) و طیف سنجی رزونانس مغناطیسی (MRS) برای اندازه گیری سوخت و ساز مغز و ساختار مغز مورد استفاده قرار گرفت تا اطلاعات لازم برای ادامه تحقیقات به دست آید.

پس از این سری از آزمایشات، به شرکت کنندگان گفته شد تا سه بار در هفته طی یک دوره ۱۲ هفته ورزش دوچرخه سواری را انجام دهند. جلسات تمرینی ۳۰ دقیقه به صورت جداگانه با هر سطح بدنی شرکت کننده سازگار سازی شد. شرکت کنندگان پس از پایان برنامه مورد بررسی قرار گرفتند تا اثرات این فعالیت بدنی بر متابولیسم مغز آن ها ، عملکرد شناختی و ساختار مغز که مد نظر قرار داشت ثبت و ذخیره شود . محققان همچنین تحقیق کردند که میزان تمرینات چگونه به بهبود آمادگی جسمانی شرکت کنندگان منجر شده است. این مطالعه توسط گروه جرنتولوژی موسسه عمومی پزشکی (به ریاست پروفسور جوهانس پانل) و گروه پزشکی ورزشی (به رهبری پروفسور Winfried Banzer) انجام شد.

ورزش و آلزایمر

همانطور که انتظار می رفت، فعالیت بدنی بر متابولیسم مغز اثر گذاشت: ورزش از افزایش کولین در بدن جلوگیری می کند. غلظت این متابولیت اغلب به علت افزایش از دست دادن سلول های عصبی افزایش می یابد که معمولا در مورد بیماری آلزایمر رخ می دهد. ورزش های فیزیکی منجر به غلظت کولین پایدار مغز در گروه آموزشی شد، در حالیکه سطح کولین در گروه مورد نظر افزایش یافت. آمادگی جسمانی شرکت کنندگان نیز بهبود یافت: آنها پس از دوره آموزشی افزایش کارآیی قلب را نشان دادند. به طور کلی، این یافته ها نشان می دهد که ورزش جسمانی نه تنها آمادگی جسمانی را بهبود می بخشد، بلکه سلول ها را نیز محافظت می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *