زبان بدن

«آنچه انجام می دهی چنان در گوش هایم فریاد می زند که نمی توانم آنچه می گویی را بشنوم»Ralph waldo Emerson زبان بدن فرایند ارتباط غیرکلامی در مواقعی است که حالات جسمانی ذهنی و عاطفی ما بواسطه حرکت ها و رفتارهای آگاهانه و نا آگاهانه بدن آشکار می شود.

یافته های روان شناسی بی شماری نشان داده اند که ارتباط غیرکلامی و به خصوص زبان بدن تا۵۵%از پیام دریافتی مخاطب به حساب می آید گرچه واژه ها بیشترین بخشی است که درک و توسط بخش منطقی ذهن ما تفسیر می شوند حرکات فزیکی و حالات چهره ما در سطوح عمیق تر نیمه هوشیار درک و تفسیر می شوند.

شاید دربسیاری اوقات دیده باشید که یک شخص می تواند همه لغات را بطور صحیح برای متقاعد کردن شما برای انجام بعضی کارها بیان کند اما بخشی از وجود شما هنوز برای گوش سپردن به آن شخص مقاومت می کند دلیل اصلی این مقاومت تناقض بین حرف ها و زبان بدن است.

تفکر، احساس و باورها

درحالیکه ما می توانیم واژه هایمان را به دقت انتخاب کنیم زبان بدن ما اغلب تفکر احساس و باورهای واقعی ما را توصیف می کند.این بدان معناست که در بسیاری از موقعیت های حرفه ای و شخصی ممکن است تاثیرگفته های شما بر مخاطب کمتر از تاثیر نحوه گفتن شما باشد .

بسیاری از سخنرانان حوزه کسب و کار در زمان آماده سازی خود برای سخنرانی زمان لازم را برای اندیشیدن به زبان بدن خود صرف نمی کنند این مسئله اغلب به عنوان یک اشتباه بزرگ شناخته شده است زیرا استفاده مناسب از زبان بدن اعتماد و اعتقاد شما به اصول و ایده هایتان را نشان می دهد و به شما کمک می کند در مدت زمانی کمتر به میزان بیشتری صحبت کرده و فهم و ماندگاری آنچه بیان شده است را افزایش دهید.

بنابراین یادگیری استفاده موثر از زبان بدن درطول سخنرانی و همچنین تشخیص رفتار و حالات چهره مخاطبان به شما کمک می کند تا مهارت های ارتباطی خود را با سرعت بیشتری بهبود بخشیده و به یک سخنران برتر مبدل شوید.

از من بپرس 5

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago