#


روش های درمانی زخم های دهانی

زخم های دهانی
22 نوامبر 2017 يك نظر 1171 بازدید

روش های درمانی زخم های دهانی

روش های درمانی زخم های دهانی

سوختگی حاصل از پیتزای داغ ، در اکثر مردم طی ۲، ۳ روز با کمترین درد، خوب می شود ولی در بعضی ها شاید ۱۰ تا ۱۵ روز طول بکشد.

علاوه بر عادت های بد و نامناسب ، ژنتیک ، غذا، مسواک زدن بیش از حد و استرس های عاطفی نیز ارتباط نزدیکی با زخم های دهانی دارند. به هرحال علت هرچه باشد، درمان این زخم های دهانی کار بسیار مشکلی است . هیچ چیز به خوبی به مخاط دهان تان نمیچسبد. علاوه بر این ها دهان دارای بیشترین باکتری است . درمان دارای دو هدف است : ۱- کشتن میکروب هایی که باعث جراحت می شوند . ۲- محافظت از زخم .

پیری به جز امنیت اجتماعی یک فایده دیگر هم دارد؛ هر قدر شما پیرتر شوید کمتر دچار زخمهای دهانی می شوید.

با کلرات پتاسیم زخم را ضدعفونی کنید .

وارو تایلر پیشنهاد می کند که یک قاشق چایخوری کلرات پتاسیم را در یک فنجان آب بریزید و دهان را با این محلول ، چندین بار در روز شستشو دهید، ولی آن را قورت ندهید. این یک درمان با خطر متوسط است و اثر ضدعفونی کنندگی ضعیفی دارد.

زخم های دهانی

زخم های دهانی

توپ خانه را بیرون آورید.

بیشتر به دنبال داروی ضد زخم دهان شامل بنزوکائین ، منتول، کافور و آکالیپتوس به شکل ژل یا مایع بگردید. اینها در ابتدا سوزش ایجاد می کنند و به علت اینکه به مخاط نمی چسبند، باید در روز چندین بار، این کار انجام بگیرد.

به لثه تان توجه کنید.

خمیرهایی وجود دارند که پانسمان محافظی روی زخم تشکیل می دهند. برای استفاده از خمیرها، محل زخم را با یک انتهای سو آپ پنبه ای خشک کنید، بلافاصله از سر دیگر سوآپ برای قرار دادن خمیر استفاده کنید .

از کیسه چای مرطوب استفاده کنید.

برخی از متخصصین استفاده از کیسهٔ چای مرطوب را روی زخم توصیه می کنند. چای سیاه حاوی تانن با خاصیت انقباضی است و ممکن است با توانایی ضد درد خود، شما را متعجب کند.

دهان خود را کاملاً شستشو دهید.

دکتر گئوپ می گوید: یک قاشق چای خوری از هیدروژن پراکساید را در یک لیوان آب رقیق کنید و برای ضد عفونی کردن و تسریع التیام زخم ، آن را در دهان بچرخانید. استفاده از بعضی دهان شویهها در بیماران سرطانی که دچارزخم های دهانی می شوند ، مفید است . این دهانشویه فاقد الکل است.

این کار را با میلانتا انجام دهید.

میلانتا و یا شیر حاوی منگنز را قورت ندهید بلکه آن را در دهان بچرخانید و اجازه دهید که یک لایهٔ محافظ روی زخم ایجاد شود. به گفتهٔ دکتر گئوپ ممکن است این ماده ثرات ضد باکتری هم داشته باشد.

از تحریک زخم بپرهیزید.

قهوه، ادویه جات ، مرکبات، میوه های مغزدار ( بادام و پسته ) حاوی اسید آمینه آرژینین ( مخصوصاً گردو ) هستند، شکلات و توت فرنگی می توانند زخم را تحریک کنند و در بعضی افراد زخم را به وجود آورند.

زخم های مقاوم باید کنترل شوند.

يک زخم دهانی در عرض دو هفته بهبود می یابد. اگر زخمها برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و قادر نباشید به راحتی غذا بخورید، صحبت کنید و یسا بخوابید، باید به پزشک با  دندانپزشک مراجعه کنید. شما احتمالاً باید از استروئیدهای موضعی و با آنتی بیوتیکها برای درمان ضایعه و نه فقط عفونت، استفاده کنید.

زخم های دهانی

زخم های دهانی

هر روز ماست مصرف کنید .

دکتر لیت می گوید: خوردن روزانه چهار قاشق ماست بدون چاشنی ممکن است از تشکیل زخم های دهانی جلوگیری کند. خوردن ماست باعث فراخوان باکتریهای مفیدی می شود که به جنگ باکتریهای مضر دهان می روند.

کاملاً گوش به زنگ باشید.

دکتر تایلر میگوید: اگر من برای شما یکی از درمانهای خانگی را بگویم ، حتماً به خنده میافتید. مقداری از چرک گوش تان را بگیرید و روی زخم بمالید. گفته می شود: این ، درمانی بسیار مطمئن است و شاید دارای اثرات ضدعفونی کننده باشد و از زخم محافظت کند.

با استفاده از ویتامین ها، پیروز شوید.

یکی از دندانپزشکان می گوید: کپسول روغن ویتامین E را روی زخم دهان فشاردهید و این کار را برای چرب نگاه داشتن بافت، چندین بار در روز تکرار کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *