#


روش های درمانی برای بهبودی سریع واریس

واریس
22 نوامبر 2017 بدون نظر 1059 بازدید

روش های درمانی برای بهبودی سریع واریس

روش های درمانی برای بهبودی سریع واریس

افراد دچار این بیماری میدانند که وریدهای قابل مشاهده اغلب دردناک هستند؛ آنها خسته و بی حال می شوند. این بیماری اغلب مرگ آور نیست. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که وحشت کنید فقط به نکات زیر توجه کنید:

احساسال گناه و تقصیر نکنید .

مهمترین عامل خطر در این بیماری ، پیدا کردن علت این مشکل میباشد . خرافات زیادی دربارهٔ علت این بیماری که عمدتاً ارثی است وجود دارد. بیشترین خرافه ، در مورد علت این بیماری متقاطع گذاشتن پاهاست. شما نیز ممکن است یکی از افرادی باشید که دارای ژن این بیماری هستند ( اغلب در زنان ).

واریس

واریس

پاها را بالا ببرید .

وریدهای واریسی، وریدهای ضعیفی هستند. از چارپایه، بالش و یا یک صندلی استفاده کنید و هر وقت که پاهای تان درد گرفت آنها را به بالای سطح باسن بلند کنید؛ ناراحتی از بین خواهد رفت .

از جوراب های طبی استفاده کنید.

این جوراب ها به تسکین درد کمک می کنند و در داروخانه ها موجودند و در برابر جمع شدن خون در رگ های خونی کوچک نزدیک به سطح پوست مقاومت می کنند (در نتیجه ، خون به داخل وریدهای عمیق تر و بزرگ تر رانده میشود که در این وریدها، پمپ خون به قلب آسان تر میباشد).

کفش های مناسب بپوشید.

وریدهای واریسی به اندازهٔ کافی برای پاهای شما مشکل ایجاد کردهاند. با پوشیدن کفش پاشنه بلند ، وضعیت را بدتر نکنید.

مراقب وزن خود باشید.

وزن اضافی به معنی فشار بیشتر روی پاهاست . به همین دلیل زنان باردار بیشتر دچار واریس می شوند. هر چقدر وزن خود را پایین تر نگه دارید کمتر دچار واریس می شوید.

از پوشیدن لباسهای تنگ خودداری کنید.

لباسهای تنگ مخصوصاً زیرپوش زنانه تنگ و یا جوراب شلواری تنگ باعث انقباض ناحیه کشاله ران و ایجاد حوض های خونی در پاها می شود.

واریس

واریس

شاید قرصهای ضدبارداری مقصر باشند.

عدم توازن هورمونی که گاهی وقتها در اثر قرصهای ضد بارداری ایجاد می شود میتواند باعث ایجاد وریدهای عنکبوتی شود. اگر پس از مصرف این قرصها، واریس ایجاد شد ، ممکن است ارتباطی بین این دو وجود داشته باشد.

سیگار نکشید.

گزارشی از طرف مرکز قلب فرامینگهام، رابطه بین سیگار کشیدن و واریس را نشان داده است. محققان نتیجه گیری کردند که سیگار کشیدن به عنوان یک عامل خطر در بیماری واریس به حساب می آید.

پیاده روی کنید.

نشستن یا ایستادن طولانی می تواند باعث واریس پاها شود چرا که در این حالات، خون تمایل به جمع شدن دارد. مقداری ورزش در طول روز مخصوصا پیاده روی، می تواند از جمع شدن خون جلوگیری کند؛ در حقیقت مطالعه فرامینگهام نشان داد که افراد بالغ ساکن نسبت به افراد متحرک شانس بیشتری برای ابتلا به واریس دارند.

لخته خون؛ دلیل نگرانی

صد سال پبش پزشکان وریدهای واریسی را با قلاب بیرون می کشیدند ، استراحتی که امروزه به عنوان درمان تضمینی به کار می رود به نظر ، انسانی تر و مؤثرتر می باشد، امروزه درمان از در بافی برای رسیدن به موفقیت در برابر شدیدترین وریدهای وارپسی به کار می رود.

اما چه هنگامی باید به خاطر وار پس به پزشک مراجعه کنید؟ دکتر برایان مک دوناگ میگوید؛ دو مشکل اصلی دربارهٔ وریدهای وارپسی وجود دارد، لخته خونی و پارگی، چگونه می نوان یک لخته را شناخت ” بسیار دردناک و حساس است و فقط آسیب می رساند؛ لخته ها معمولا به صورت برجستگی های قرمز رنگ در وریدها قابل ملاحظه اند و حتی اگر پاها را به طرف بالا ببرید ، اندازهٔ آنها کوچک نمی شود، وریدهای خونی اطراف مچ پا، به پارگی حساس ترند؛ پارگی خطرناک تر از لخته خون است چرا که به سرعت خون خود را از دست می دهید، اگر چنین اتفاقی افتاد به نقطه خونریزی فشار وارد کنید و به پزشک مراجعه کنید.

واریس

واریس

مشکل خود را پنهان نکید.

خیلی از دردها و ناراحتیهای واریس می تواند با قرصهای ضد درد پوشانده شود. این کار را نکنید واریس ، مشکلی نیست که با پوشاندن درد بتوان آن را درمان کرد . اگر شما همه موارد بالا را رعایت کردید و مشکل حل نشد به پزشک مراجعه کنید .

وضعیت خون را تغییر دهید .

دکتر جان کلارک می گوید: سیستم قدیمی یوگا در بیماران واریسی بسیار توصیه می شود. به پشت، روی زمین بخوابید و پاها را روی صندلی فرار دهید. به طور منظم و عمیق از دیافراگم و از طریق بینی نفس بکشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *