#


روش هایی برای پنهان کردن کبودی

کبودی
29 نوامبر 2017 ۵ نظر 1725 بازدید

روش هایی برای پنهان کردن کبودی

روش هایی برای پنهان کردن کبودی

راه هایی برای بهبود کبودی:

از سرما استفاده کنید.

در هر آسیبی که ممکن است منجر به کبودی شود، از یک بسته یخ استفاده کنید؛ یخ درمانی باید هرچه سریع تر بعد از وارد شدن آسیب ، آغاز شود و اگر این امکان وجود دارد که برخورد باعث کبودی شدید شود، تا ۲۶ ساعت باید درمان ادامه داشته باشد.

از کیسه یخ در فواصل ۱۵ دقیقه ای استفاده کنید. از گرما بین فواصل یخ درمانی استفاده نکنید و اجازه دهید پوست تان به طور طبیعی گرم شود. سرما باعث تنگی رگ های خونی می شود. این به معنی ورود کمتر خون به درون بافتهاست که منجر به تشکیل لکهٔ سیاه می شود. یخ درمانی همچنین میزان تورم را کاهش میدهد و ناحیه را کرخت و بی حس می کند و بنابراین نسبت به زمانی که سرما درمانی انجام نشود، آسیب کمتری بر جای می ماند.

به دنبال یخ درمانی از گرما استفاده کنید.

شلاون پولاک می گوید: بعد از ۲ ساعت ، از گرما برای اتساع رگ های خونی و بهبود گردش خون در محل استفاده کنید.

پای تان را بالا نگه دارید.

کبودی ها ، ذخیره های کوچک خونی هستند. خون همانند هر مایع دیگری به طرف پایین حرکت می کند. اگر زیاد بایستید، خونی که در محل کبودی جمع شده است از درون بافتها نشست و محلهای دیگری را برای تجمع پیدا می کند.

کبودی

کبودی

ویتامین C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مطالعات انجام شده در مرکز پزشکی دوک در کالیفرنیا نشان می دهد که مردمی که در رژیم غذایی خود کمبود ویتامین C دارند، راحتتر دچار کبودی پوست می شوند و روند التیام زخمهایشان آهسته تر می شود. دکتر پولاک میگوید: ویتامین C به ساختن کلاژن بافتی محافظ دور رگهای خونی کمک می کند. صورت ، دست ها و پاها نسبت به ران دارای کلاژن کمتری است ، بنابراین کبودی پوست در این مناطق اغلب سیاه تر است. اگر به راحتی دچار کبودی پوست می شوید، ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C را در سه نوبت در روز کالاژن مصرف کنید. اگرچه ویتامین C ، سمی نیست اما مصرف مقادیر بالا به اجازه پزشک نیاز دارد.

کبودی

کبودی

مراقب مصرف بعضی داروها باشید.

در بیمارانی که برای محافظت در برابر بیماری های قلبی ، آسپیرین مصرف می کنند، یک برخورد یا یک ضربه در آنها به کوفتگی و کبودی تبدیل میشود. کسانی که از رقیق کنندههای خونی استفاده می کنند ، همین حالت را دارند . داروهای دیگر نظیر داروهای ضد التهاب ، ضد افسردگی و آسم که می توانند از لخته شدن خون در زیر پوست جلوگیری کنند، باعث کبودی های بزرگ می شوند. افراد الکلی و معتاد هم به راحتی دچار کبودی می شوند.

باید بدانید که فقط در اثر ضربه دچار کبودی نمی شوید.

ورزش نیز بعضی مواقع باعث پارگی های ریزی در عروق خونی زیر پوستی ایجاد می کند. هنگامی که پارگی اتفاق افتاد، خون به داخل بافت هاروان می شود و با کمال تعجب کبودی رخ می دهد. اگر یکی دو روز بعد از ورزشی شدید دچار کبودی پوست شدید، از گرما برای شروع بهبودی استفاده کنید.

کبودی با نام دیگر

اگر شما به راحتی دچار کبودی می شوید و علت آن را پیدا نمی کنید، با پزشک خود مشورت کنید. گاهی وقت ها کبودی، نشانهٔ بیماری های دیگری است؛ ایدز میتواند توده های صورتی رنگی را ایجاد کند که شبیه کبودی هاست ولی از بین نمی رود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *