#


راه های جلوگیری از حملات آسمی

21 اکتبر 2017 بدون نظر 1265 بازدید

راه های جلوگیری از حملات آسمی

راه های جلوگیری از حملات آسمی

آسم به معنای راه های هوایی تحریک پذیر است. هنگامی که راه های هوایی ریه ناگهان منقبض می شوند. احساس گرفتگی در سینه و نفس تنگی به شما دست می دهد. بعد از این ، دچار سرفه و م حیوانات ، مایت ها و کپکها می شوند ، خس خس می شوند. درختان، دانه ها، گرده های گیاهان ، مهمترین مواد حساسیتزامی باشند. بعد از ۰؛ سالگی، این میزان به ۵۰ ٪ کاهش مییابد. ۵۰ دیگر به وسیله بعضی بیماریهای ریوی، مانند آمفیزم شعلهور می شوند. اما عامل هر چه باشد، شما محکوم به یک عمر زندگی همراه با تنگی نفس نیستید، بلکه می توانید مشکلات را کنترل کنید. آسم یک بیماری برگشت پذیر است و شما می توانید کارهای زیادی را در منزل انجام دهید.

از اتاقهای پردود، دور شوید.

بیماران آسمی نباید سیگار بکشند؛ اما تحقیقی که اخیراً در کانادا انجام شده است نشان می دهد اطرافیان این افراد هم نباید سیگار بکشند. این مطلب خصوصاً در فصل زمستان ، مهم است، زیرا معمولاً در اتاق بسته است و دود سیگار موجب وخامت حال بیماران آسمی مخصوصاً کودکان می شود.

آتش ، روشن نکنید.

حملات آسمی

انداختن یک تخته چوب در داخل آتش یا بخاری می تواند آسم شما را شعلهور کند. اگر می خواهید اتش روشن کنید، مطمئن باشید که بخاری یا شومینه کاملاً بسته است تا از پراکنده شدن ذرات به داخل اتاق و در نتیجه ورود به ریه شما جلوگیری شود .

قبل از خواب از آنتی اسید استفاده کنید .

خوابیدن با شکم پر می تواند آسم را تشدید کند؛ یعنی برگشت آسم شود: حالتی که اسید معده به داخل حلق و حنجره شما برمی گردد. رختخواب خود را مقداری بالا بیاورید و بالشت خود را بالاتر قرار دهید تا از برگشت از خواب نیز آنتی اسید مصرف کنید تنفسی جلوگیری کند. قبل از خواب نیز آنتی اسید مصرف کنید تا اسید معده شما را خنثی کند.

چگونه آسم ناشی از ورزشی را تخفیف دهیم.

آیا در مرحلهٔ ششم از راهپیمایی روزانه ، دچار حملهٔ آسم می شوید ؟ آیا هنگامی که شد پدا فعالیت می کنید، دچار تنگی نفس ناگهانی می شوید ؟ اگر دچار این حالت ها می شوید، ممکن است به آسم ناشی از ورزش مبتلا باشید. در المپیک سال ۱۹۸۶ ، ۲۰٪ ورزشکاران از این بیماری رنج میبردند. هم اکنون از هر ۱۰ نفر، یک نفر به این بیماری مبتلاست ، اگر شما یکی از آنها هستید توصیه های زیر را انجام دهید:

ورزش کنید ولی دهان تان را باز نگه ندارید.

هنگامی که در ورزشهای شدید، دهان تان را باز می گذارید، گلوی شما خشک و سرد می شود و این حالت باعث تحریک آسم می شود، به همین دلیل از بینی نفس بکشید.

حملات آسمی

شنا کنید.

شنا ورزش مناسبی برای بیماران آسمی است ، زیرا رطوبت بالا نمی گذارد دهان تان خشک شود؛ البته هر ورزشی که به زمان های کوتاه تر فعالیت شدید نیاز دارد ، مانند بیسبال ، تنیس و گلف مفید است .

از نظر تنفسی به خود فشار نیاورید .

اگر شما خیلی سریع بدوید، به سرعت خسته خواهید شد. بیماران آسمی می بایست خود را با محیط سازگار کنند؛ مدتی خود را گرم کنید و به آرامی ورزش را شروع کنید.

داروهای آسم را در کیف ورزشی خود، همراه داشته باشید. قبل از لباس پوشیدن ، از آنها استفاده کنید. اگر شما ۱۵ دقیقه قبل از فعالیت ، از داروی خود استفاده کنید، حتماً بدون مشکل خواهید بود.

از سرمایی شدید پرهیز نمایید.

هنگامی که هوای بیرون ، سرد است در خانه بمانید.

یک دستمال بزرگ بخرید .

اگر نمی توانید داخل خانه بمانید، هنگام بیرون رفتن ، دهان و بینی خود را بپوشانید. هوای سرد آسم را تحریک می کند؛ اما اگر یک دستمال یا ماسک را جلوی بینی و دهان خود قرار دهید، باعث می شود هوایی که تنفس می کنید گرم و مرطوب شود.

به منطقه گرم و خشک بروید.

مکان گرم و خشک به بیماری شما کمک می کند. اما پیدا کردن اب و هوای مناسب، به راحتی قبل نیست. امروزه موادی در هوا وجود دارد که ۲۵ سال پیش نبود. بنابراین، بیماران آسمی دچار مشکلات بیشتری خواهند شد.

از کولر ماشین خود ، هوشمندانه استفاده کنید .

تهویه هوا ممکن است برای آسم، خوب باشد اما نه وقتی که هوای بیرون را به داخل می آورد. تهویه اتومبیل را طوری تنظیم نکنید که هوای بیرون را به داخل بکشد، زیرا هوای خارج همراه خود گرده های گیاهان و سرما را به داخل می آورد که برای بیماران آسمی مضر می باشد.

تهویه هوای ماشین را روی بیشترین درجه قرار دهید تا گرد و غبار هوا وارد نشود.

مراقب رژیم غذایی تان باشید.

خوردن غذاهای نامناسب باعث تحریک شروع حمله آسم می شود. شایع ترین اینها عبارتند از: شیر، تخم مرغ، آجیل و غذاهای دریایی .

داخل آشپزخانه نروید.

حتی بوی غذایی که به آن حساسیت دارید، میتواند باعث حمله آسم شود. مراقب نمک باشید . بعضی محققان می گویند: نمک موجود روی میز غذا میتواند اثر تهدید کنندهٔ زندگی داشته باشد. ارتباط قوی ای بین خرید نمک و مرگ و میر بیماران آسمی پیدا شده است .

مراقب افزودنیهای غذا باشید.

افزودنیهای غذا میتواند آسم را تحریک کند. این مواد بیشتر در شراب، آب جو، میگو و میوه های خشک مخصوصاً زردآلو یافت می شود .

همچنین، در قدیم از این ماده روی میوهها و سبزیجات می ریختند تا میوه ها تر و تازه به نظر آیند. اما اکنون این کار ممنوع شده است.

حملات آسمی

هشدار پزشکی

علایم جدید را جدی بگیرید.

آسم، بیماری ای نیست که آن را دست کم بگیرید. هر ساله بیش از چهار هزار نفر از این بیماری میمیرند. در حقیقت، در چند سال اخیر، میزان مرگ و میر ناشی از آسم ۲۳٪ افزایش پیدا کرده است . دکتر زیرینگ میگوید: میزان مرگ و میر، هرساله افزایش مییابد و من از این موضوع ناراحتم زیرا آسم یک بیماری برگشت پذیر است و نباید هیچ کس به علت آسم بمیرد.

پس چرا میزان مرگ و میر بالا است ؟

اولین دلیل این است که بیماران ، شدت این حالت را درک نمی کنند و اجازه می دهند تا داروهایشان کاملاً تمام شود و یا می گذارند آسم تا مرحله حملات شدید برسد و قبل از اینکه خیلی دیر شود، به دنبال دارو درمانی و رعایت مسایل پزشکی نمی روند. برای مثال ، اگر به طور معمول از یک یا دو پاف اسپری در روز استفاده می کردید، اما الان نیاز تان به پاف سه یا چهار و حتی بیشتر شده است ، این نشانهٔ واضحی برای مراجعه به پزشک می باشد .

از مسکن های غیر آسپیرینی استفاده کنید.

در اصطلاح پزشکی ، از سینوزیت، پولیپ بینی ، آسم و حساسیت به آسپیرین به عنوان تریاد آسپیرین یاد می کنند. برای بعضی از بیماران آسمی ، ممکن است آسپیرین خطر مرگ داشته باشد. اگر می توانید از استامینوفن استفاده کنید تا این مشکلات پیش نیاید.

از اسپری به درستی استفاده کنید .

استفاده صحیح از اسپری در حملهٔ آسم، موجب رهایی سریع بیمار می شود. اسپری ، یک تهویه کننده نیست پس آن را به ته گلوی خود نزدیک نکنید. اگر متوجه شدید که پس از مصرف اسپری ، بخاری از دهان تان بیرون می آید، بدانید که اشتباه کرده اید. اسپری را حدود ۲/۵ سانتیمتر، دورتر از دهان باز نگه دارید، یک نفس عمیق آرام بکشید و در حدود نیم ثانیه بعد از شروع نفس ، اسپری را فشار دهید و همراه هوا به داخل بکشید و نفس خود را سه تا پنج ثانیه نگه دارید.

اولین پاف اسپری ، راه های هوایی را باز می کند، اما اگر دو پاف سریع انجام دهید. دومین پاف هیچ اثر اضافه تری ندارد و بهترین زمان برای آن پنج تا بیست دقیقه بعد می باشد.

در مواقع اضطراری، کافئین را به یاد داشته باشید.

شما در بیابان هستید، ناگهان متوجه می شوید اسپری خود را در خانه جا گذاشتهاید، اگر احساس کنید که دارید دچار حمله می شوید چه کاری می کنید ؟ به طرف ظرف قهوه بروید. دو استکان قهوهٔ غلیظ ، اثر مفیدی بر آسم شما خواهد داشت . قرص تئوفیلین هم تقریباً اثری همانند کافئین دارد.

ویتامین B6 را نیز در مبارزه علیه آسم به یاری بطلبید.

اثر ویتامین B6 بر آسم، به طور تصادفی شناخته شد. برخی محققان هنگامی که در حال مطالعه اثرات این ویتامین بر افراد دچار کمخونی داسی شکل بودند، فهمیدند که گروهی از آنها به بیماری آسم مبتلا هستند. هنگامی که این افراد روزانه ۵۰ میلیگرم از این ویتامین مصرف : کردند، شدت حملات آنها کاهش یافت. مصرف زیاد این ویتامین میتواند سمی باشد.

به ریه های تان گوش کنید .

بهترین راه برای مبارزه با حملات آسم، جلوگیری از آن است. علایم اولیه حملهٔ آسم را در خودتان بشناسید، را در حدود تالیا بشناسید، در این صورت با تشخیص سریع و عمل مناسب می توانید از حمله جلوگیری کنيد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *