#


راه حل هایی برای تسکین درد حاصل از فیشر

فیشر
26 نوامبر 2017 ۲ نظر 1291 بازدید

راه حل هایی برای تسکین درد حاصل از فیشر

راه حل هایی برای تسکین درد حاصل از فیشر

تشابهاتی بین فیشرهای اطراف مقعد و هموروئید ( بواسیر ) وجود دارد . همو روئید اغلب یک تورم در سیاهرگ است. فیشرها به ترک خوردگی هایی که گاهی اوقات در اطراف دهان ایجاد می شوند، شباهت زیادی دارند. هر دو نوع دهانی و مقعدی ، جایی اتفاق میافتند که مخاط حساس داخل بدن با پوست تلاقی می کند. در سوراخ مقعد، علت اصلی و شایع این پارگی ها، مدفوع سفت و بزرگ میباشد. اگر فیشر دارید، حتماً میدانید که این زخمها چقدر زندگی را حداقل در موقع نشستن، سخت می کنند. آنها می سوزند و اغلب خونریزی می کنند. متخصصان ما در ادامهٔ بحث می گویند که چگونه میتوانید این مشکل را هر چه سریع تر حل کنید.

با خوردن غذاهای فیبردار و مایعات از تشکیل مدفوع سخت جلوگیری کنید.

سوراخ مقعد هیچ گاه نمیتواند عبور مدفوع سفت و بزرگ را تحمل کند و در خود جا دهد. عموماً محصولات غذایی زندگی امروزی که فاقد فیبر هستند، باعث ایجاد مدفوع سخت می شوند. راه حل ؟ برای حرکت نرم مدفوع ، رژیم پرفیبر و پرمایع مصرف کنید . خوردن میوه ، سبزی ، غلات کامل و شش تا هشت لیوان آب در روز ، بهترین راه درمان و پیشگیری است. هنگامی که مدفوع، نرم و انعطاف پذیر شد، فیشر شروع به بهبودی می کند.

وازلین را امتحان کنید.

خوردن غذاهای فیبردار می تواند باعث نرم شدن مدفوع شود؛ اما قبل از هر بار کار کردن شکم می توانید با چرب کردن از کانال مقعدی محافظت کنید. استفاده از وازلین تا ۱/۲۵ سانتیمتر در داخل مقعد می تواند عبور مدفوع را بدون وارد کردن هیچ آسیبی تضمین کند.

خود را با پودر تقویت کنید.

ماروین شوستر «رئیس بخش بیماریهای گوارشی دانشگاه پزشکی فرانسیس اسکات » میگوید: بعد از هر حمام یا کار کردن شکم، مقداری پودر بچه به خود بمالید. این کار محل را خشک نگه می دارد و به کاهش تماس و اصطکاک در طول روز کمک می کند.

فیشر

فیشر

مراقب اسهال باشید.

عجیب به نظر میرسد ، اما تنها مدفوع سفت و یبوست فیشرهای مقعد را بدتر نمی کند ، بلکه اسهال نیز همین اثر را دارد. مدفوع اسهالی بافت های اطراف را نرم می کند و همچنین حاوی اسیدی است که می تواند مناطق آزرده مقعدی را بسوزاند.

ناخن ها را دور نگه دارید.

ممکن است فیشرهای مقعدی، شما را مجبور به خارش کند. در برابر این تمایل ، مقاومت کنید. کشیدن ناخنهای تیز روی پوست حساس مقعد، میتواند بافت های زخمی را پاره کند.

وزن خود را کم کنید.

هر چقدر وزن بیشتری داشته باشید، بیشتر عرق می کنید و این عرق می تواند بهبود فیشرها را به تأخیر بیندازد.

از کرم های مخصوص استفاده کنید .

کرمهای موضعی کورتونی میتوانند در کاهش التهاب همراه فیشر مقعدی، مفید باشند.

از کرمهای ویتامینه استفاده کنید .

دکتر شوستر میگوید: این کرم ها مخصوصاً برای کاهش درد و التیام فیشرهای مقعدی مؤثر هستند . این پمادها حاوی ویتامین های A و D هستند .

داخلی وان آب گرم بپرید.

آب گرم می تواند در شل شدن عضلات دریچه مقعدی مفید باشد و باعث کاهش ناراحتی و درد حاصل از فیشرها شود .

از خوردن بعضی غذاها خودداری کنید.

دکتر شوستر میگوید: در حالی که هیچ غذایی ، فیشر ایجاد نمی کند، بعضی از غذاها هنگام عبور از کانال مقعدی باعث ناراحتی و حساسیت می شوند. غذاهای پرادویه و داغ و غذاهای ترش و شور از این جمله اند .

یک بالشت مخصوص برای خود بخرید.

با داشتن فیشر ، نشستن ، ناخوشایند و دردناک است . شما میتوانید با خریدن بالشت های کیکی شکل و یا پر از مایع ، به کاهش درد کمک کنید . این بالشستها در بیشتر داروخانه ها و مغازههای وسایل پزشکی وجود دارند .

خود را آرام تمیز کنید.

استفاده از کاغذ توالت زبر و پاک کردن بیش از حد، روند التیام فیشرها را آهسته می کند. بنابراین به آرامی خود را تمیز کنید و هنگام خرید کاغذ توالت، خساست به خرج ندهید. مخصوصاً در انتخاب رنگ، رنگ سفید برای شما مناسب است؛ همچنین باید بدون بو باشد، زیرا عطرها و رنگ ها میتوانند حساسیت و آزردگی را در محل آزار ایجاد کنند.

علایم جدی بیماری

فیشرها ، اغلب خطرناک نیست، بلکه خطر واقعی فیشرها ، به علت عدم بهبودی آنها در | طولانی مدت است . هر زخمی که بهبود نیابد ، ممکن است یک سرطان باشد.

اگر شما فیشری دارید که بعد از چهار تا هشت هفته بهبود نیافته است ، آن را مورد ارزیابی قرار دهید. به یاد داشته باشید ، زخمی که خوب نمی شود یکی از هفت علامت کلاسیک سرطان است . علاوه بر این ، اگر ترشح مخاطی از مقعدتان وجود دارد، آن را به پزشک اطلاع دهید. آبسه های این منطقه نیز می توانند خطرناک باشند.

به جای کاغذ توالت از آب استفاده کنید.

مالیدن کاغذ توالت روی یک ناحیه حساس میتواند بدترین تجربه باشد . اما راه دیگری وجود دارد شما میتوانید از آب استفاده کنید . یک جریان نازک آب می تواند تمیزی مورد نظر شما را به وجود آورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *