#


دلایل خونریزی لثه ها در زمان مسواک زدن

9 می 2017 بدون نظر 987 بازدید

دلایل خونریزی لثه ها در زمان مسواک زدن

دلایل خونریزی لثه ها در زمان مسواک زدن

به گزارش از من بپرس، حتماً برای شما اتفاق افتاده وقتی مسواک می‌زنید، لکه‌های خونی بر روی سینک دستشویی ببنید. خیلی از افراد تصور می کنند این موضوع کاملاً طبیعی است. باید بدانید که خونریزی لثه ها به هیچ وجه طبیعی نیست. نباید ساده از کنار آن رد شد.

این اتفاق در واقع زنگ خطری برای بیماری های لثه، همچون التهاب یا ورم لثه‌ها، است. این التهاب‌ها اثر باکتری ها و پلاک های دندانی ایجاد می شود. کسی نیست که بیماری های لثه را دوست بدارد. این بیماری موجب شل شدن دندان ها و حتی بیماری های قلبی می شود.

تنها دلیل خونریزی لثه ها مسواک زدن با شدت زیاد نیست. عوامل دیگری هم در تشدید ایجاد این معضل نقش بازی می کنند:

۱ اشتباه مسواک زدن

۲۴ ساعت زمان کافی ست تا باکتری ها، عامل خونریزی، باعث التهاب لثه های شما شوند. اگر روز قبل به خوبی دندان‌های خود را مسواک نزده‌اید، ممکن است روز بعد در هنگام مسواک زدن، دندان‌های شما خونریزی کند. سعی کنید آهسته تر مسواک بزنید.

(اگر روند مسواک زدنتان را کند کردید. همچنان حین مسواک زدن لثه‌ هایتان خونریزی می‌ کند بهتر است به دندان ‌پزشک مراجعه کنید.)

۲هورمون های شما درست کار نمی کنند

وقتی سطح هورمون‌های شما به دلایل مختلف اعم از بلوغ، بارداری، قاعدگی و یائسگی، دچار افت‌وخیز می‌شوند. با پلاک‌های دندانی که خونریزی می‌کنند، با حساس بیشتری باید برخورد کرد. می توانید در این مدت به جای مسواک، از دهان شویه و نخ دندان استفاده کنید.

۳گرفتار استرس، بی خوابی و یا یک رژیم غذایی نامناسب شده اید

بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویانی که غذایی مناسبی ندارند، دچار استرس های تحصیلی هستند. تا دیر وقت بیدار می مانند، با خونریزی لثه درگیرند.

زیرا توانایی بدن آنها برای مقابله با تورم حاصل از باکتری ها پایین می‌ آید. به سرعت به بیماری مبتلا می شوند. برای پیشگیری از این عارضه، باید از غذاهای پروتئین‌دار، سبزیجات، مکمل‌های مولتی ویتامین و ویتامین D و C استفاده کرد.

۴داروها این عارضه را ایجاد کرده اند

بعضی از داروهای تجویزی مثل داروهای ضد فشار خون و ضد افسردگی ها ممکن است موجب خشکی دهان شود. عدم وجود بزاق و خشکی، تکثیر باکتری ها را به دنبال خواهد داشت.

نتیجه چنین عارضه ای، تورم، قرمزی و خونریزی لثه ها است. اگر احساس می کنید، مصرف برخی از داروها موجب  خشکی دهان شما می شود، با دندان پزشک خود مشورت کنید. در این صورت محصولاتی هستند که به نرمی بافت های لثه ی شما کمک می کنند.

۵مشکلات جدی تری وجود دارند

بیماری های مزمن همچون دیابت، سرطان خون و ایدز، سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار می دهند. تورم و خونریزی لثه ها  را موجب می شوند. اگر این خونریزی برای چند هفته متوالی به طول انجامید، با پزشکتان مشورت کنید.

انتهای پیام./

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *