#


دلایل ایجاد سر درد و راه درمان آنها

سر درد
8 نوامبر 2017 بدون نظر 1315 بازدید

دلایل ایجاد سر درد و راه درمان آنها

دلایل ایجاد سر درد و راه درمان آنها

به گزارش ازمن بپرس ، یکی از عوارضی که اکثر افراد با آن مواجه شده اند سر درد می باشد. این عارضه به هر دلیلی در افراد مختلف به وجود می آید و احتمالا از آن بی اطلاع هستند. با انجام برخی کارهای ساده می توانیم از این عارضه به راحتی خلاص شویم. برای بالا بردن اطلاعات تان در مورد سردرد و راه های درمان آن این مطلب را تا انتها بخوانید.

تا کنون چند مرتبه شده که بدون هیچ دلیلی و بدون اینکه آبریزش بینی ، تب ، سرفه و دیگر علائم سرما خوردگی به سراغ تان بیاید ، به خاطر سر درد کلافه شده اید؟ سردری که عموما از قسمت بالای ابروها آغاز می شود و سپس تمام سر و یا بخشی از آن را در بر می گیرد و در آخر به گردن می رسد و درد آن به قدری زیاد است که می خواهیم سرمان را از تن مان جدا کنیم.

سر درد

سر درد

 

این نوع سردرد شبیه به سر درد میگرنی و یا سردرد های ناشی از سرماخوردگی می باشد. ولی این را بدانید که این سردرد ها نشانه ی این عارضه ها نمی باشند. پس چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ برای درمان آن باید از گیاهان دارویی استفاده کنیم و یا با رژیم غذایی باید از آن رها شویم؟ در ادامه جواب سوال هایتان را خواهیم داد.

علاوه بر اینکه سردرد های میگرنی و یا سردردهایی که ناشی از بعضی از بیماری ها مانند سرماخوردگی و…است ، برخی از سردرد ها ناشی از اضطراب ، عصبانیت و استرس به وجود می آیند. لزومی ندارد که قبل از بروز این سردرد ها حتما عصبانی شوید همین که به موضوعی که دغدغه تان است فکر کنید کافیست.

 سردردها بدون هیچ اطلاعی و به طور اتفاقی رخ می دهند. این نوع سر دردها از بالای ابرو آغاز می شوند و پس از پخش شدن در تمام سر به سمت گردن می رود و به همین ترتیب تمام سر و گردن را درگیر می کند. در برخی مواقع همراه با این سر دردها حالتی مانند گیجی و منگی نیز به وجود می آید.

سر درد

سر درد

در برخی مواقع به حدی این سر دردها پیش می روند که بیمار می خواهد سرش را از بدنش جدا کند. این سر درد یکی ازانواع بیماری های روان تنی می باشد. زمانی که به این سر درد دچار می شوید ممکن است که برخی از قسمت هایی که نزدیگ به سر هستند نیز بی حس شوند مانند دست ها و کتف ها. این سر درد شباهت زیادی به سر دردهای میگرنی دارد ولی تفاوت آن بی حس شدن عضلات نزدیک به سر است و از طرف دیگر بدون هیچ آگاهی به وجود می آیند. در سر دردهای میگرنی عموما چند دقیقه قبل از بروز سر درد ، پیش آگاهی هایی را آغاز می کند.

شروع قرص

اولین چاره ای که برای درمان سر درد به ذهن ها می رسد هجوم به سمت جعبه داروها و استفاده از انواع مسکن ها می باشد و این راه بسیار طبیعی است. برخی مواقع هم با ادامه ی این سر دردها بیمار بدون اینکه علت آن را بداند از داروهای آرامبخش استفاده می کند. با این کارها عموما مشکل حل می شود ، ولی این فقط یکی از راه های رفع مشکل می باشد.

سر درد

سر درد

اگر تغذیه ی مناسبی داشته باشید می توانید بدون هیچ عوارض جانبی ای ، مانند اعتیاد به دارو و مخصوصا داروهای آرامبخش ، مشکل را حل کنید.

غذاهای محرک

زمانی که حوصله و اعصاب نداریم ، تمام صداها ، حتی یک موسیقی ملایم هم اعصاب ما را بیشتر بهم می ریزد. تصور کنید که شخصی برای حل کردن مشکل تان یک موسیقی پر سر و صدایی را می گذارد و به شما می گوید که آن را گوش کنید ، شاید با این موسیقی حالت خوب شود. حسی که به آن دارید چیست؟

استفاده از بعضی خوارکی ها در زمان هایی که مبتلا به سر درد هستید حکم همین موسیقی پر سر رو صدا را دارد ، پس به شما پیشنهاد می کنیم که این خوراکی ها را بشناسید.

لبنیات پر چرب

تا جایی که می دانید سردردهای عصبی هم شباهت زیادی به میگرن دارند ، پس اگر لبنیات پر چرب را در این دوره استفاده کنید باعث افزایش سردردتان می شود. علت این مسئله جمع شدن اسیدهای آمینه در رگ ها به دلیل کند هضم کردن و جذب آن ها می باشد. اگر اسیدهای آمینه در رگ های خونی ، مخصوصا رگ خونی مرتبط با سیستم عصبی جمع شوند باعث می شود که سردرد را تشدید کند.

کافئین ها

استفاده از چای و قهوه باعث از بین رفتن خستگی و سردرهای ناشی از خستگی می شوند ، ولی در مورد سردردهایی که ناشی از خوردن قهوه هستند می تواند مثل یک محرک عمل کند و عروق مغز را تنک سازد و باعث کاهش خونرسانی به مغز شود.مصرف چای کم رنگ تا حدودی می تواند موثر باشد ، ولی قهوه ، قهوه ترک ، نسکافه و انواع نوشابه های کافئین دار باعث می شوند تا سردرد افزایش یابد.

سر درد

سر درد

افزودنی ها

اگر مواد غذایی که دارای افزودنی های خوراکی هستند را استفاده کنید باعث می شود که علائم سردرد را تشدید کند. افزودنی هایی مانند سدیم گلوتامات به صورت خاصی علائم را تشدید می کنند. کسانی که به سر دردهای میگرنی هم مبتلا هستند توصیه می کنیم که از این مواد غذایی استفاده نکنند.

غذاهای آماده

استفاده از برخی غذاهایی که آماده هستند باعث تشدید علائم سردرد نیز می شوند مانند: کنسروها ، انواع تنقلات شور یا شیرین ، نوشابه های گازدار ، محصولات فر آوری شده مثل کالباس ، سوسیس و… . این نوع خوراکی ها دارای مواد افزودنی های دیگری هم هستند که تمام آن ها محرک کنند ه می باشند مانند: نمک ، نیتریت ، نیترات ، ادویه و… .

مصرف برخی از خوراکی ها و نوشیدنی ها باعث می شوند که درد را درمان کنند. احتمالا تا به حال دیده اید که اگر کسی عصبانی باشد ، اولین نوشیدنی که دستش می دهند آب است. مصرف بعضی نوشیدنی ها و خوراکی ها مانند همین آب باعث می شوند تا درد کاهش یابد. نوشیدنی ها و خوراکی هایی که باعث کاهش درد می شوند عبارتند از: شربت آبلیمو ، آب خنک ، مصرف مواد غذایی حاوی منیزیوم ، آب میوه و آب پزها.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *