فلفل

ترکیب جداسازی شده از گونه­ های مختلف گیاه فلفل قرمز مانند “annuum Capsicum” که به شکل پماد موضعی به عنوان ضد درد مورد استفاده است.

هر چند که مطالعات، اثر تخفیف دهنده­ی درد این فرآورده­ی طبیعی را از طریق مهار تولید ماده­ ی P نشان داده، ولی در مورد استفاده از این ماده باید امکان ایجاد التهاب مورد توجه قرار گیرد و از کاربرد این ماده به شکل مستقیم به خصوص روی مناطق درگیر خودداری کرد.

شاهدانه

گیاه شاهدانه با نام علمی “Cannabis sativa” یکی دیگر از گیاهانی است که امروزه برای تقلیل دردهای حاصل از آسیب­ه ی عصبی به شکل موضعی مورد استفاده قرار می­گیرد. هر چند که این گیاه نیز کاربرد درمانی دارد، ولی به علت دارا بودن اثرات مخدر و نیز بروز وابستگی از منظر کاربردی همچنان دارای محدودیت­های تجویزی است که نیاز به سنجیدن مزایا و معایب استفاده این فرآورده توسط پزشک معالج دارد.

یاسمین زرد

یاسمین زرد یا گیاه “Gelsemium sempervirens” گیاهی است که به صورت سنتی برای درمان دردهای نورالژیک تری ژمینال و میگرن مورد استفاده قرار می­گرفته است. ترکیب عمده­ ی ریشه­ ی گیاه که مورد استفاده است، نوعی آلکالویید به نام “Gelsemine” و مشتقات آن است ولی این گیاه سمی بوده و باید در مقدار پایین و تحت نظر متخصص مورد استفاده قرار گیرد.

علایم اولیه­ ی زونا شامل سردرد، تب، لرز خفیف و احساس بدحالی و کسلی است. به دنبال علایم اولیه، فرد دچار احساس درد سوزش و افزایش حساسیت پوستی در ناحیه­ ای می­شود که اعصاب محیط آن قبلاً از سوی ویروس آلوده شده اما دوباره ویروس در آن ناحیه فعال شده و در حال تکثیر است. شدت درد ناشی از زونا از خفیف تا بسیار شدید متغیر است.

از من بپرس 5

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago