خوردن برف ممنوع

خوردن برف ممنوع

واحد بهداشت محیط مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به مردم هشدار داد تا از خوردن برف پرهیز کنند.

به گزارش ازمن بپرس، مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در کانال تلگرامی که مربوط به این بیمارستان است نوشته است که در زمان های قدیم رسم بر این بود که زمان یکه برف می بارد آن را با شیره انگور ترکیب کنند و به عنوان یک دسر زمستانی که شبیه به بستنی می باشد استفاده کنند ولی باید به این نکته توجه کنند که در آن زمان زمین به اندازه الآن آلوده نبوده است.

طبق این گزارش، در حال حاضر برف دارای اندازه بالایی از آلاینده های خودرو، سرب و ذرات معلق گرد و خاک موجود در هوا و یا گرده های معلق، نیترات ها، جیوه، سولفات ها، فرمالدئید و حتی مواد حشره کش های شیمایی می باشد.

واحد بهداشت محیط مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به مردم توصیه کرد که اگر چنین برفی را بخورید باعث می شود که زمینه ساز بسیاری از بیماری ها شود و مخصوصا برای افرادی که مبتلا به فاویسم می باشند (کودکان و سالمندان) ممکن است مرگبار باشد.

علاوه بر این طبق این گزارش، خودرن برف موجب یخ زدگی لب ها و یبوست می شود.

بر اساس گزارش ایرنا، خوردن برف باعث می شود که عناصری که در هوا وجود دارد وارد دستگاه گوارش شود که این مسئله سبب به وجود آمدن بیماری های گوارشی و بیماری های دیگر خواهد شد.

مقایسه کردن آبی که بر اثر برف ایجاد می شود، برف با آب آشامیدنی معمولی و یا آب معدنی کاملا اشتباه می باشد چون بارش برف از ابر به وجود می آید و به همین دلیل با مواد معدنی غنی نشده است.

طبق گفته ی کارشناسان، با وجود این که آب به وجود آمده از برف دارای مواد معدنی نیست، بر اساس اصل بیولوژیکی موسوم به اسمز مواد معدنی را از بین می برد.

علاوه بر این برای خوردن برف باید انرژی زیادی داشته باشید چون ارگانیسم بدن برای گرم کردن برف در دهان و دستگاه گوارش و رساندن آن به دمای بدن باید مقدار زیادی از انرژی را فراهم کند.

فاویسم و یا بیماری باقلایی، نوعی بیماری فصلی، ارثی خونی و تغیه ای می باشد که به صورت کم خونی و اغلب بر اثر خوردن باقلا سبز خام و برخی مواقع فریز شده و یا بر اثر استفاده از بعضی داروها و مواد شیمیایی اکسید کننده در کسانی که حساس هستند رخ می دهد.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago