#


خواص میوه ها با گرفتن آب میوه از بین می رود

12 می 2018 بدون نظر 1299 بازدید

خواص میوه ها با گرفتن آب میوه از بین می رود

از بین رفتن خاصیت ها با گرفتن آب میوه

سید ضیاء الدین مظهری، متخصص رژیم درمانی و تغذیه بیان کرد: تفاله میوه‌ ها دارای مقدار زیادی مواد مغذی و فیبرهای محلول و نامحلول می باشد که به کارکرد درست دستگاه گوارش کمک بسیاری می ‌کند؛ فیبرهای نامحلول باعث افزایش سرعت جذب چربی و قند در بدن می شود.

به گزارش ازمن بپرس، این متخصص رژیم‌ درمانی و تغذیه در مصاحبه ای که داشته است، گفت: مصرف میوه ‌هایی که طبیعی و تازه هستند بهترین حالت برای تأمین نیازهای بدن اشخاص به حساب می آید.

مظهری ادامه داد: گرفتن آب میوه‌ ها سبب می ‌شود تا بخش فراوانی از ترکیبات مفید و ویتامین ‌های آن ها از بین بروند، علاوه بر این تفاله میوه ‌ها دارای مقدار زیادی مواد مغذی و فیبرهای محلول و نامحلول می باشد که به کارکرد درست دستگاه گوارش کمک فراوانی می‌ کند، فیبرهای نامحلول می تواند سرعت جذب چربی و قند را در بدن بالا ببرد.

وی در ادامه افزود: ‌باید دقت داشته باشیم که میوه ‌ها هم دارای خاصیت های چاق ‌کنندگی می باشند و وقتی که آب میوه ‌ها را استفاده می‌ کنیم، انرژی آن ها چندین برابر بیشتر می شود.

متخصص رژیم‌ درمانی و تغذیه ادامه داد: چنانچه آب میوه ‌ها در مکان های غیربهداشتی به دست بیاید، امکان آلودگی آن ها به مراتب بیشتر می شود، علاوه بر این احتمال دارد این میوه ‌ها در لیوان ‌های آلوده به مشتری ها داده شود و بیماری را به مردم انتقال دهد.

مظهری بیان کرد: دقت کنید که آب‌ میوه ‌های پاکتی هم قند بسیاری دارند.

وی تصریح کرد: استفاده از میوه طبیعی به عنوان یکی از عامل های جلوگیری از بیماری ‌ها به حساب می آید ولی در زمان هایی مشاهده می‌ کنیم که مرکز تهیه آب‌ میوه غیرمجاز میوه‌ های خراب را مصرف می ‌کنند که در صورتی که این میوه ‌ها به رنگ قهوه‌ ای باشند احتمال دارد منجر به ایجاد بیمار سرطان گردد.

متخصص رژیم‌ درمانی و تغذیه در ادامه بیان کرد: علاوه بر این بعضی از میوه ‌های شیرین و حاوی قند بعد از خراب شدن خواص الکلی به خود می ‌گیرند که استفاده از آن ها هم عوارض بسیاری برای شخص به دنبال دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *