#


درباره خواص درمانی پنیر بیشتر بدانیم

پنیر
1 نوامبر 2017 بدون نظر 1559 بازدید

درباره خواص درمانی پنیر بیشتر بدانیم

درباره خواص درمانی پنیر بیشتر بدانیم

اسم من پنیر است: مقوی معده ام و به هضم غذا کمک میکنم. اگر مرا با مرزه و مغزگردو بخورید، به چاق شدن خود کمک کرده اید. با پونه اگر خورده شوم پادزهر خوبی می شوم. از قدیم نان خورش شما ایرانیان بوده ام و بسیاری از سالخوردگان روستا نشین، زیادی عمر خود را از من میدانند. من از بسته شدن شیر به وسیله پنیر مایه به دست می آیم و بیش از سیصد نوع دارم و این انواع بستگی به انواع پنیر مایه دارد و به طور کلی انواع پنیر مایه به دو دسته حیوانی و نباتی تقسیم می شوند.

انواع حیوانی آن را از مخاط معده ی حیوانات نوزاد که شیرخوارند و علف خوار نشده اند میگیرند و انواع نباتی، از شیرابه درخت انجیر و چند درخت دیگر به دست می آید که مهمترین و سودمندترین آنها گیاهی است به نام (پنیر بند) که در بلوچستان ایران به طور خودرو به عمل می آید و سی درصد مایه پنیر خالص دارد.

این گیاه مفید یکی از ثروت های خداداد ایران زمین می باشد که متأسفانه تاکنون مورد توجه و بهره برداری قرار نگرفته است. اگر در نظر بگیرید که در دنیا روزانه چه مقدار پنیر مصرف می شود، به شما ثابت خواهد شد که ایران می تواند صادراتی هزار برابر کتیرا داشته باشد و منافعی هم عرض صادرات مهم از این محصول به دست آورد.

پنیر

پنیر

پنیری که با پنیر بند ساخته میشود ویتامینهای بیشتری داشته، خوش بو و خوش طعم تر از سایر انواع پنیرهاست و من از شما ایرانیان که از وجود این نعمت خداداد استفاده نمی نمایید، بسیار متعجب و گله مند می باشم. وقتی مرا با پنیر مایه حیوانی می سازند، برای تهیه آن حیوان کوچکی را که تازه به دنیا آمده است میکشند، پنیری به دست می آورند که از نظر شرع اسلام خوردن آن مکروه بوده، زود فاسد می شود.

در صورتی که نوعی که از پنیر مایه های نباتی به دست می آید، نواقص فوق را ندارد، یک نوع مرا از ماست تهیه میکنند و این نوع نیز بسیار مرغوب و سود بخش است، چنانچه مرا از شیر حیوان سالم که در صحرا چریده باشد درست کننده، بسیار مطبوع و گوارا بوده، منافع سرشاری خواهم داشت.

به علت داشتن ویتامین های ث و انواع ب و املاح معدنی مخصوصاً کلسیم، نان خورش کاملی هستم که تمام عوامل حیاتی را در برداشته، کمبود آنها را جبران می نمایم. من مقوی معده و روده ها هستم و موجودات مفیدی که در روده ها زندگانی و به هضم غذا کمک می نمایند از من تغذیه می کنند.

پنیر

پنیر

من خون سالم درست میکنم، من کمی دیرهضم هستم ولی پس از هضم، زود جذب یاخته ها شده، آنها را وادار به سازندگی می کنم. با مغز گردو و مرزه چاق کننده بدن و باعث نرمی پوست می شوم، و پادزهر املاح نقره و سرب می باشم، جوشانده تازه مرا در آب به زن شیرده بدهند، شیر او را تازه می کنم، خوردن برشته من بعد از پختن و گرفتن آب آن اسهال را بند می آورد.

کهنه و فاسد شده من سمی و خطرناک است و تولید سنگ می نماید. تازه من که آب آن را هنوز نگرفته و در اصطلاح پنیر سازان دلمه نامیده میشود، خواب آور بوده، جهت تقویت اعصاب و التهاب معده و امراض سل و دق زیاد تجویز می شود و معالج خشکی پوست و علاج وسواس و امراض صفراوی و فشار خون است.

اگر می خواهید من دیر فاسد شده، مدتی در خانه شما بمانم، همیشه مرا در ماست یا آب ماست بیندازید، نمک زده و کهنه من در صورتی که فاسد نشده باشد، بلغم را از بین می برد و اشتها را تحریک می نماید و رطوبت معده را می گیرد. ضماد آن با عسل جهت باز شدن دمل و باروغن زیتون جهت نرم شدن مفاصل زیاد تجویز می شود و اگر آن را روی پینه های دست و پا بمالند، آن را برطرف می نماید.

پنیر

پنیر

اگر مرا با آب ژلاتین یا آب پاچه های گوسفند مخلوط کرده، کمی نوشادر به آن اضافه کنید و به روی صورت بمالید، کک مک را از بین میبرد، خوردن من همراه با پونه علاوه بر منافعی که جهت دستگاه گوارش دارد. پادزهر گزیدن زنبور و عقرب است، چنانچه مرا با خرما میل فرمایید، کیفیت غذایی آن را بالا میبرم. به عقیده پزشکان قدیم ایران، خوردن من همراه با یک سبزی یا یک میوه مثل گردو نافع تر خواهد بود .

همچنین پنیر دارای ارزش غذایی فراوانی است. زیرا بیش از ۲۰ درصد پروتئین و نزدیک به هزار میلی گرم درصد کلسیم و انواع ویتامین های ب دارد. لازم است بدانیم که یک چهارم لیتر شیر بی چربی معادل یک عدد تخم مرغ یا ۵۰ گرم گوشت پروتئین دارد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *