Categories: روانشناسی

خصوصیات مخصوص هر جنس

خصوصیات مخصوص هر جنس

خصوصیاتی که خاص آقایان هستند

برای این که ارتباط مناسب تری با یک مرد به عنوان همسرتان داشته باشید و شناخت بهتری از او به دست بیاورید باید به نکاتی که گفته می شود بیشتر توجه کنید . برای ورود به قلب یک مرد ابتدا باید از فکر او آغاز کرد . سخت ترین جای ماجرا این است که مردان زمان سختی را برای ابراز افکار و احساسات شان سپری می کنند .

استفاده کردن از تکنیک هایی که ارائه می شود کمک می کند تا یک مرد احساس راحتی بیشتری با شما داشته باشد و شما می توانید برای به وجود آوردن رابطه ای جدید ، صمیمانه و لذت بخش از این روش ها استفاده نمائید .

مردان در مقابل انتقاد بسیار حساس اند

پیروز شدن و غلبه بر موانع و حل مشکل ها و انجام درست کارها برای مردان اهمیت بسیاری دارد . به عبارت دیگر ، برای مردان بسیار مهم است که تمام کارها را درست و بدون هیچ گونه اشتباهی انجام دهند.

چرا که در صورت بروز اشتباهی در کارشان لطمه ای به غرور و خود باوری آن ها وارد خواهد شد و شخصیت شان زیر سوال رفته و اعتماد به نفسشان متزلزل خواهد شد . به همین دلیل است که مردها از اشتباه کردن متنفر می باشند . از گفتن این که اشتباه می کنند بسیار بدشان می آید و حتی خیلی ناراحت می شوند که دیگران بفهمند آن ها اشتباه کرده اند .

مردان بسیار متنفر از مقایسه شدنشان با دیگر مردان هستند ، اگر احساس کند نصیحتشان می کنید احساس بی لیاقتی به آن ها دست خواهد داد . اگر بخواهند معذرت خواهی کنند احساس شکست خواهند کرد .

از آن جا که مردها در مقابل سرزنش و انتقاد حساس هستند واکنش نشان خواهد داد ، در مقابل کار های انجام داده و نداده ای که درست یا نا درست هستند از خود دفاع می کنند ، دلیل می آورند ، عصبانی می شوند ، حتی بخاطر رها شدن از تمامی فشارهای وارد شده ی درونی و بیرونی ممکن است تصویری دیگر از حقیقت را بیان کنند . در حالی که خودشان متوجه اشتباهشان هستند ولی از ابراز آن خود داری می کنند چرا که گمان دارند با این کار به حفظ غرور ، خود باوری و اعتماد به نفسشان کمک می شود.

به همین دلیل به خانم ها توصیه می کنیم این خصوصیات آقایان را بپذیرند و برای کسب نتیجه بهتر به جای انتقاد کردن از نحوه ی عملکرد شوهرشان و به جای انگشت گذاشتن روی نکته های منفی و اشتباه های همسرشان بیشتر روی نقاط و عملکرد های مثبت آن ها تأکید داشته باشند تا در به وجود آوردن تعادل و توازن و ساخت زندگی مشترک شاد و موفق نقش سازنده ای را ایفا کرده باشند .

توجه به نیاز های مردان

تمام مردان دوست دارند به رفتار و کردار آن ها توجه شده و در مورد تأیید و تشویق دیگران قرار بگیرند . پس آزادی او را محترم شمرده و در این راه به او کمک کنید. او به میل کردن غذاهای خوشمزه نیاز دارد ، از برقرای و داشتن ارتباط جنسی عالی بسیار لذت می برد و آرام می گیرد و نسبت به همسرش احساس بسیار خوبی پیدا خواهد کرد و در این صورت است که برای بر آوردن بسیاری از نیاز ها و خواسته های شما پاسخ مثبت خواهد داد .

ابراز صمیمیت

به خاطر برنامه ریزی ذهنی و فرهنگ حاکم در بسیاری از جوامع ، پسران و مردان سعی می کنند شخصیت بیرونی خود را تقویت کنند و تحت فشار فراوانی هستند تا بتوانند خود را به اثبات برسانند . آن ها از دوران کودکی یاد گرفته اند برای کسب امتیاز و موفقیت بیشتر ، رقابت گر ، هدفمند ، سخت گیر و بسیار جدی و مصمم باشند و انرژی خود را صرف کسب امتیاز بیشتر بکنند . اصولاً در رقابت و کسب امتیاز است که پسران یاد می گیرند در مسیر اهاف خود با تحمیل کردن سختی ها و مشقت های فراوان پاداش کسب کرده و رشد کنند و وارد دنیای استقلال ف قدرت و دارندگی بشوند.

به همین دلیل است که به راحتی نمی توانند احساسات خود را بیان کنند . سعی کنید برای همسرتان نقش یک آئینه را داشته باشید ، به این صورت که حرکات بدن او را جذب کرده و به خودش انتقال دهید .

به عنوان مثال اگر هنگام بیان داشتانی به نظرتان آمد که اضطراب دارد شما هم خود را مضطرب نشان دهید . این حالت مانند این است که بگویید : هر چه را که تو احساس می کنی من هم احساس می کنم و خود را جای تو قرار می دهم . در این صورت است که مرد سعی خواهد کرد با شما راحت تر برخورد کند و از ایجاد رابطه ای صمیمانه هراس نخواهد داشت .

خصوصیات مخصوص خانم ها

خصوصیات مخصوص خانم ها

به خاطر سپردن تاریخ ها یکی از مهم ترین تفاوت های بین زن و مرد است . به خاطر سپردن تاریخ مناسبت ها برای زنان هم چون به یاد داشتن موجودی بانکی برای مردان است و اهمیت فوق العاده ای دارد . توصیه ما به مردان این است که هرگز روز های سالگرد تولد و ازدواج را فراموش نکنند و در این روز ها به همسزانشان یاد داشت های کوتاه و متن های عاشقانه همراه با هدیه بدهند که تأ ثیر فوق العاده و معجزه آسایی دارد . مردان باید بدانند وقتی زنان می گویند برای کادو خودت را به زحمت نینداز در واقع از ته دل می خواهند آن را تهیه کنند .

تمایل داشتن زنان به ارتباط های کلامی ، توجه و تأیید

مردها باید بدانند که خانم ها دوست دارند به سوال هایشان توجه کنید و کوتاه پاسخ ندهید و سعی کنید موقعی که همسرتان با شما صحبت می کند روزنامه نخوانید و تلویزیون نگاه نکنید. در کار های روزانه اش به او کمک کرده و در مورد امور خانه از او پرسش کنید . مردها باید توجه داشته باشند که خانم ها دوست دارند شما به چهره ، لباس ، آشپزی و رفتار و کردارش توجه کرده و او را مورد تأیید قرار دهید . ابراز احساسات ، درک کردن آن ها و گوش دادن به آن ها از جمله خصوصیات خاص خانم ها است که مفصل باید در مورد آن ها به گفت و گو پرداخت.

از من بپرس 7

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago