#


خروپف؛ راهکارهایی برای دستیابی به خواب بی سر و صدا

خروپف
22 نوامبر 2017 ۳ نظر 1203 بازدید

خروپف؛ راهکارهایی برای دستیابی به خواب بی سر و صدا

خروپف؛ راهکارهایی برای دستیابی به خواب بی سر و صدا

درجات متفاوتی از خروپف وجود دارد. اگر همسرتان از رختخواب بیرون رود، خروپف شما متوسط است اما اگر همسایگان تان بروند، شما دچار مشکل جدی ای در خروپف کردن هستید. مردان بیشتر از زنان مبتلا می شوند. در مطالعه ای که بر روی ۲۰۰۰ نفر در تورنتو صورت گرفت ، محققین خواب دریافتند که ۷۱٪ مردان و ۵۱٪ زنان خروپف می کنند. در یک مطالعه ایتالیایی، این اختلاف ، دو به یک به نفع مردان بود و اما باید بگوییم که در واقع به نفع زنان بود. از نظر کلینیکی ، خروپف متوسط به حالتی گفته می شود که هر شب اتفاق بیفتد ولی فقط محدود به زمان خاصی از شب باشد. خروپف به منزلهٔ صدای موزیک برای گوشها نیست. اما صدای خروپف به وسیلهٔ هوایی که در پشت گلوی تان جمع شده ، نواخته می شود. بافت راه هوایی فوقانی در عقب گلو در هنگام خواب ، در حالت شل شدن به سر میبرد. هنگامی که به داخل نفس می کشید، بافت را به ارتعاش درمی آورد؛ این عمل خیلی شبیه به سازهای بادی است ؛ اگر شما جزء کسانی هستید که مجبورند جدا از همسرشان در دو اتاق مجزا بخوابند، این روش ها را برای توقف خروپف انجام دهید :

رژیم بگیرید.

خیلی از خروپف کنندگان ، مردان چاق و میان سال هستند . اکثر زنان پس از یائسگی خروپف می کنند. لاغر شدن جلوی خروپف را می گیرد. دکتر دان از دانشگاه تورنتو میگوید : خرو بافی کردن ، در موارد متعددی با چاقی ارتباط دارد؛ ما دریافتیم که اگر فرد خرو پف کنندهای وزن خود را کاهش دهد، صدای خروپف آهسته تر می شود و در خیلی از افراد، اصلا از بین میرود. لازم نیست که اضافه وزن زیادی داشته باشید تا خروپف کنید، حتی کمترین اضافه وزن میتواند مشکل ساز باشد. مردانی که ۲۰٪ وزن طبیعی، اضافه وزن دارند، ممکن است دچار خروپف شوند. زنان باید سنگین تر باشند. معمولاً ۳۰ تا ۶۰٪ وزن مطلوب؛ اما هر چقدر اضافه وزن بیشتری داشته باشید احتمال انسداد راه های هوایی بیشتر است .

خروپف

خروپف

مصرف الکل، بسیار خطرناک است.

نوشیدن الکل قبل از خوابیدن خروپف را بدتر می کند . بنابراین مشروبات الکلی نخورید .

داروهای آرام بخش مصرف نکنید.

قرصهای خواب ممکن است شما را به خواب ببرند ولی باعث می شوند همسرتان بیدار بماند. هر عاملی که باعث شل شدن بافت های اطراف سر و گردن شود ، خروپف شما را بدتر می کند، حتی آنتیهیستامین ها هم همین اثر را دارند.

سیگار را خاموش کنید.

افراد سیگاری تمایل بیشتری به خروپف کردن دارند.

به پشت نخوابید.

به پهلو بخوابید، زیرا بعضی افراد فقط موقعی خروپف می کنند که به پشت خوابیده باشند.

یک توپ بپوشید.

منظور توپ تنیس میباشد . یک توپ تنیس را به پشت بیژامه خود بدوزید . به این ترتیب وقتی که به پشت می غلطید، این جسم سخت به پاهای تان برخورد کند و ناخودآگاه از حالت به پشت خوابیدن خارج می شوید.

خروپف

خروپف

از بالشتک کوچک استفاده کنید.

هر چیزی که باعث تاب برداشتن و گرفتگی گردن شود، مثل یک بالشت بزرگ، خروپف شما را بدتر می کند.

ارتفاع تخت را بالا ببرید.

تخت مرتفع می تواند خروپف را به حداقل برساند. فقط قسمت سر را بالا نیاورید بلکه بالاتنه را نیز بالا بیاورید؛ دو تا آجر زیر پایه های تخت در قسمت سر آن قرار دهید.

آلرژی مقصر است.

عطسه و خروپف با هم به وجود می آیند. خروپف می تواند در اثر سرماخوردگی یا آلرژی ایجاد شود. اگر خروپف شما غیرمتناوب و در دورهٔ فصل تب یونجه ایجاد می شود، از داروهای ضد احتقان داخلی بینی استفاده کنید .

هر چقدر خروپف شما بلندتر باشد، مشکل حادتر است.

پزشکی مدرن امروز درستی عقیده شکسپیر را در ۳۰۰ سال قبل ثابت کرده است . دکتر فیلیپ اسمیت می گوید: به طور کلی هر چقدر بلندتر خروپف کنید، احتمال وجود اختلال پزشکی بیشتر است.

یکی از بدترین مشکلات ناشی از خروپف ، قطع تنفس در هنگام خواب است . افرادی که به شدت در خواب خروپف میکنند ممکن است در مواقعی که خروپف آنها قطع می شود ، وارد دوره هایی شوند که نتوانند نفس بکشند.

خروپف

خروپف

مردان میان سال چاق ، مستعدترین افراد به قطع تنفس در خواب هستند. اگر شما در این گروه قرار دارید و تقریباً بلند خروپف می کنید به طوری که صدای خروپف تان در خارج اتاق شنیده شود. شانس ابتلا به این مشکل در شما بالاست ؛ بنابراین به پزشکتان مراجعه کنید.

قطع تنفس در شب را می توان با گذاشتن دستگاهی که هوا را با فشار به بینی و عقب گلو می راند کنترل کرد؛ گاهی وقتها در موارد شدید ، جراحی لازم می باشد.

گوش گیر بگذارید.

اگر همهٔ راه های درمانی شکست خورد، میتوانید در هنگام خواب از گوشگیراستفاده کنید. این وسیله ارزان است و در هر داروخانه ای یافت می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *