#


خروج باد شکم؛ روش های از بین بردن این مشکل

خروج باد شکم
29 نوامبر 2017 ۴ نظر 3593 بازدید

خروج باد شکم؛ روش های از بین بردن این مشکل

خروج باد شکم؛ روش های از بین بردن این مشکل

یکی از علت های باد معده، آئروفاژ یا بلعیدن هواست. هر فردی ، در دستگاه گوارش خود مقداری هوا و دیگر گازها را دارد که به طور متوسط میزان آن، کمتر از یک فنجان می باشد. مقداری از این هوا از دهان وارد می شود. مقداری نیز در خود بدن تولید میشود، کلا در ۲۴ ساعت حدود ده فنجان گاز تولید می شود که ما میتوانیم فقط یک فنجان آن را در خود نگه داریم ، بنابراین راه هایی برای خروج این باد باید وجود داشته باشد.

یکی از این راه ها، خروج باد شکم است. نوشیدنیهای غیرالکلی و آب جو این مشکل را تشدید می کنند. بزاق حاوی حباب های هوایی ریزی است که با هر بار بلع می تواند به داخل معده برود. بعضی از افراد همراه غذا، مقداری هوا قورت می دهند.

خروج باد شکم

خروج باد شکم

نسبت به هوا هوشیار باشید.

ممکن است روزانه تا ۱۰ سانتیمتر مکعب هوا بلعید؛ افراد عصبی ، اغلب این کار را می کنند. پس شما میتوانید با کنترل رفلکس بلع، از ورود هوای اضافی در موقع غذا خوردن جلوگیری کنید.

به دوستان و آشنایان بگویید در صورت متوجه شدن بلع زیاد هوا، به شما تذکر دهند.

به نکات زیر توجه فرمایید :

*  از مصرف نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید.

*  به آرامی غذا بخورید و قبل از بلع، غذا را کامل بجوید.

*  از جویدن آدامس بپرهیزید.

*  از شیشه و قوطی ، مایعات راسر نکشید و از نی هم استفاده نکنید.

* از خوردن غذاهای پرهوا مانند آب جو، بستنی، خوراکی های پف کرده، آملت و بپرهیزید.

گاهی بهتر است که باد شکم را خارج کند.

بسیاری از پزشکان هیچ دلیل فیزلوژیکی، برای سرکوب باد شکم پیدا نکرده اند، آنها به اپسن موضوع به عنوان عملکرد طبیعی بدن نگاه می کنند. دکتر مک کالوم مسیگو پد: این همسال در کاملاً عادی است .

به این عادت پایان دهید.

باید بدانید که افرادی که هوا را به طور مزمن میبلعند می توانند برای همیشه دچار این مشکل باشند. بعضی پزشکان برای این بیماران، یک مداد تجویز می کنند. با قراردادن مداد و یا چوب پنبه و یا انگشتان در بین دندانها، دهان تان باز می ماند و قورت دادن هوا مشکل می شود.

خروج باد شکم

خروج باد شکم

با غذاهای گازدار خداحافظی کنید.

همهٔ ما، وقتی مقدار زیادی غذا با عجله میخوریم، آروغ میزنیم . اما این فرق می کند با کسانی که ساعت به ساعت و روز به روز باد شکم را خارج می کنند، زیرا آنها به یک بیماری مزمن دچار شده اند.

کاهش غذاهای تولید کنندهٔ گاز برای این افراد مفید است. معمولا چربیها و روغن هایی مانند روغن سالاد و مارگارین از این گونه مواد هستند.

با سایمتیکون، حباب ها را منفجر کنید.

متخصصان گوارش ، برای کاهش این مشکل ، بعضی اوقات به بیماران توصیه می کنند که از آنتی اسیدهای بدون نسخهٔ دارای سایمتیکون استفاده کنند. سایمتیکون در داخل معده، حباب های بزرگ را به حباب های کوچک تبدیل می کند اما تأثیری بر میزان گاز موجود ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *