#


خربزه و عسل

خربزه و عسل
12 فوریه 2017 بدون نظر 1113 بازدید

خربزه و عسل

خربزه و عسل

می­گویند خربزه و عسل باهم سازگار نیستند. عده ­ای هم می­گویند به عکس باهم می­سازند و پدر خورنده را درمی­آورند.

خلاصه اینطور شایع است که هرکس خربزه و عسل را بخورد مریض می­شود و می­میرد.

نظیر این عقیده سابق راجع به کالومل و نمک هم بود وقتی پزشکان برای مریض کالومل می­نوشتند توصیه می­کردند که از خوردن نمک خودداری کند و حتی می­گفتند کالومل و نمک در بدن تبدیل به سوبلیمه که سم است می­شوند.

سم معده

این عقیده صحیح نبود زیرا در معده جوهر نمک و در خون و مایعات بدن نمک همیشه موجود است و اگر بنا شود نمک با کالمول ترکیب شود و تولید سم کند همانقدر نمک بدن کفایت می­کند.

وانگهی چنین ترکیبی عملاً در آزمایشگاه مقدور نیست و تا به حال کسی نتوانسته است با این دو ماده سوبلیمه ترکیب نماید چون کالمول را شب قبل از مسهل به بیمار می­دادند و معتقد بودند چنین بیمارانی باید امساک نمایند و غذای زیاد نخورند به این جهت به آن­ها چنین توصیه می­شد که از خوردن غذاهای سنگین خودداری نمایند و به خوردن شیر قناعت کنند.

ولی در مورد خربزه و عسل مطالب دیگری است که باید در اینجا تذکر بدهیم و روشن نماییم که این گفته حقیقت دارد یا خیر.

اینکه می­گویند اگر عسل را روی خربزه بمالند تبدیل به جسم ثقیلی می­شود حقیقت ندارد، فقط اگر موم را به الیافی که در بعضی از خربزه ­ها هست بمالیم کمی سخت می­شود و این موضوع اختصاص به خربزه ندارد. تما میوه­ها سلولز دارند و الیاف خربزه هم زیاد نیست و تأثیری ندارد.

عجایب خوراکی ها

راست است و مطلبی هست از عجایب خوراکی­هاست و ما در اینجا آن را برای شما می­نویسیم تا به اسرار مکنون طبیعت پی ببرید و من این عمل را به طرق مختلفه امتحان نموده و در صدها تجزیه آن را پیدا کرده­ام و در اینجا به طور صریح به شما می­گویم خوردن خربزه با عسل ضرری ندارد.

هرچند وقتی انسان عسل به آن شیرینی را خورد دیگر خربزه به دهانش مزه نمی­کند ولی شما هر وقت خواستید این دو را بیاورید من با کمال شجاعت آن را پیش شما خواهم خورد اما ممکن است شخصی هم این دو ماده را باهم بخورد و مریض شود.

در صفحات گذشته این دسته اشخاص را من به شما معرفی کرده­ام. اگر به خاطر ندارید صفحات قبل را مجدداً مطالعه کنید و خاصیت رادیو اکتیویته­ی خوراکی­ها را در نظر بگیرید.

این خاصیت در بعضی از خوراکی­ها است که وقتی شخصی آن را خورد امراض نهانیش عود می­کند مخصوصاً اگر مبتلا به مالاریا یعنی تب نوبه باشد.

اشعه رادیواکتیو

گفتیم این خاصیت مربوط به اشعه­ ی رادیواکتیو خربزه است و از طرفی اکثر گل­ها از این اشعه دارند و زنبور هم عسل را از شیره­ی گل­ها می­گیرد و عسل نقاطی مرغوب است که نزدیک آب­های معدنی باشد. ماند سبلان و کوه­های آذربایجان.

گل­های این نواحی اشعه­ی رادیواکتیو زیاد دارد و کلیه­ی عسل­ها مخصوصاً عسل این نواحی دارای خاصیت رادیواکتیویته می­باشد.

وقتی شما عسل بخورید بیماری نهانی شما عود نمی­کند ولی اگر آن را با خربزه میل نمایید اشعه­ی خود را به آن می­دهد و اثر آن را فوق­العاده زیاد می­کند.

پس هر کس مبتلا به تب نوبه­ی کهنه باشد و عسل و خربزه را باهم بخورد بیماریش ولو پنهانی و خفیف باشد عود خواهد کرد. من کراراً از این خاصیت برای تشخیص مالاریای مزمن استفاده کرده و استفاده از این روش شخصی را به خوانندگان توصیه می­نمایم.

بهترین مطالب آموزشی و اخبار حوزه بهداشت ، سلامت و پزشکی را با ما دنبال کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *