#


حمله ملخ ها بعد از سیل معضلی دیگر

2 می 2019 بدون نظر 1293 بازدید

حمله ملخ ها بعد از سیل معضلی دیگر

به تازگی اخباری در این زمینه بیان شده است که ملخ ها به منطقه جنوبی کشور حمله کرده اند. در این زمان خبرهایی بیان شد مبنی بر این که در این حمله ملخ ها کشورهای دیگری نقش داشته اند و این پدیده به صورت طبیعی رخ نداده است.

معاون بهداشت بیان رکده است که احتمال بیوتوریسم بودن حمله ملخ ها بسیار کم است . و کشور هم می تواند با این پدیده به خوبی مقابله کند. ملخ ها به شش استان کشور حمله کرده اند و بسیاری از نقاط را تحت تاثیر خود قرار داده اند. این ملخ ها نیز از عربستان وارد کشور شده اند. این ملخ ها از انواع ملخ های صحرایی و دریایی بوده اند و بسیار  خطرناک هم هستند .

ملخ ها همان طور که گفتیم از شبه جزیره عربستان وارد کشور شده اند و در شش استان خوزستان ،فارس ، بوشهر ، کرمان ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان گسترده شده اند و به اندازه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

گفیتک این ملخ ها خطرناک اند به این دلیل که در مسیر راهشان هر گیاهی را که می بینند می خورند و آن ها را از بین می برند. این بار اول نیست که ملخ ها به کشور حمله کرده اند بلکه از مدت ها قبل چندین بار به کشور حمله کرده اند و آثار زیان بار آن به صورتی بوده است که حتی کشور را دچار قحطی کرده است. خسارات حمله ملخ ها بیش تر متوجه زمین های کشاورزی و مزارع است.

حمله ملخ ها

البته الان که این ملخ ها وارد کشور شده اند خسارتی را وارد نکرده اند و دلیل ان نیز این بوده است که ملخ ها رای تخم ریزی به این مناطق آمده اند و معمولا در این مرحله چیز زیادی نمی خورند. در مرحله تخم گذاری آن ها به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخم می گذارند که اگر این ها همه تبدیل به ملخ شود فاجعه ای رخ می دهد.

البته در ابتدای ورود ان ها به کشور با آن ها مقابله شده است و اجازه ای به آن ها داده نشده است تا بتوانند خساراتی را وارد کنند.برای مبارزه با این ملخ ها اعتباری برابر ۱۲میلیارد بوده است این اعتبار داده شده به میزان ۱۰ میلیارد کمتر شده است اما باز هم پرداخت نشده است.

موضوع خطرناک درمورد موج دوم حمله ملخ هاست زیرا این ملخ ها می توانند تا ارتفاعی برابر ۱۷۰۰ متر پرواز کنندو به اندازه ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر هم حرکت کنند.

آیا حمله ملخ ها با سیل ارتباط دارد ؟

بعد از حمله ملخ ها شایعات زیادی در این زمینه گسترش پیدا کرد که حاکی از آن بوده است که بارش های اخیر باعث این پدیده شده است.اما مسئولان در این زمینه بیان کرده اند که ملخ ها هر سال در زمان خاصی وارد کشور می شوند و سیل هیچ ربطی به هجوم آن ها ندارد.

البته این احتمال وجود دارد که به خاطر رطوبت موجود در خاک این اتفاق افتاده باشد و اما بارندگی ها نمی تواند علت این امر باشد. برای مبارزه با این ملخ ها از روش سم پاشی استفاده می شود و اما بسیاری از کشورها در منطقه با این مسئله درگیر هستند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *