#


حقایقی درباره لاغر شدن و رژیم غذایی

لاغری و رژیم غذایی
7 ژوئن 2017 بدون نظر 815 بازدید

حقایقی درباره لاغر شدن و رژیم غذایی

حقایقی درباره لاغر شدن و رژیم غذایی

به گزارش از من بپرس، بسیاری از رژیم های لاغری به علت فشار بیش از حد به افراد بعد از مدتی کنار گذاشته می شوند. اما واقعاً راه حل هایی بهتر برای لاغر شدن وجود ندارد؟ جواب به این سؤال منفی است.

رژیم لاغری پیش از یک دستورالعمل، یک نوع سبک زندگی است. هنجاری است که باید درونی شود. «کم بخور، همیشه بخور»، شعار نیست. نصیحت هم نیست. یک پیشنهاد عالی برای در پیش گرفتن سبک زندگی سالم است.

در این گزارش به شما راه حل هایی ساده برای کاهش وزن و تناسب اندام پیشنهاد می شوند. مشاهده خواهید کرد که ماجرا ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کردید!!

در مورد لبنیات وسواس به خرج ندهید

در تحقیقاتی که اخیراً انجام شده، مشخص شده که مصرف لبنیات پر چرب برای داشتن دور کمر کمتر مفید است!!

در یک مطالعه در کشور سوئیس که بیش از ده سال به طول انجامیده، محققان دریافتند افرادی که از لبنیات پر چرب مانند خامه، کره و شیر استفاده می کنند، کمتر به چربی های دور شکم دچار می شوند. البته هنوز این مسئله به طور قطع اثبات نشده است.

یک متخصص تغذیه به نام کارن انسل با اشاره به همین موضوع گفته از آنجا که تحقیق بر روی لبنیات پرچرب مسئله ای تازه است، بهتر است فعلاً درباره جایگزین کردن شیر پرچرب با کم چربراحتیاط به خرج دهید. حتی برخی از کارشناسان تغذیه یشنهاد داده اند که از شیرهای غیر لبنی به جای مواد لبنی استفاده کنید.

باید بگوییم که در حال حاضر بهتر است بر روی واکنش های بدن خود متمرکز شوید تا بفهمید که کدام مواد باعث افزایش وزن شما می شوند.

پروتئین را در اولویت قرار دهید

خیلی از ما می دانیم که پروتئین برای بدن مفید است، اما نمی دانیم چرا. شاید با دانستن این موضوع به مصرف آن راغب شوید.

محققان می گویند مصرف ۶۰ تا ۹۰ گرم پروتئین در روز به ساخت عضله کمک زیادی می کند.

نکته اینجاست که عضلات پروتئین را ذخیره نمی کنند، بلکه آن را برای ساخت عضله مصرف می کند. این مسئله باعث می شود که کالری بیشتری در بدن سوزانده شود. پس سعی کنید در هر وعده و میان وعده پروتئین مصرف کنید. می توانید از تخم مرغ استفاده کنید که راحت تر آماده می شود.

به محض سیر شدن دست بکشید

ثابت شده که مغز بعد از بیست دقیقه فرایند سیری را پردازش می کند. بنابراین اگر آرام غذا بخورید و قبل از سیری کامل دست از خوردن بکشید، راحت تر می توانید با نخوردن غذای اضافه کنار بیایید.

مواد غذایی را خوب بجوید

در یک مطالعه که اخیراً انتشار یافته، ثابت شده کسانی که ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از حد معمول غذای خود را می جوند، کاهش ۹.۵ تا ۱۴.۸ درصدی در مصرف مواد غذایی را تجربه می کنند.

ناهار را زودتر بخورید

نگذارید تا زمان ناهار کاملاً گرسنه بمانید. این کار باعث می شود که در ناهار زیاده روی کنید. بنابراین یک ساعت پیش از ناهار مقداری غذا بخورید که اشتهایتان برای ناهار کم شود.

از غذایتان واقعاً لذت ببرید

هالاس لیانگ، یک محقق حوه تغذیه می گوید عجله کردن هنگام غذا خوردن، باعث از دست دادن لذت خوردن می شود. پس این لذت را از دست ندهید. سعی کنید از این کار لذت ببرید. از طرفی عجله کردن در خوردن باعث حواس پرتی می شود که این کار نارضایتی از خوردن و در نتیجه پرخوری را به دنبال خواهد داشت.

به این فکر نکیند که چه چیزهایی را نباید بخورید. بر روی قسمت لذت بخش خوردن متمرکز شوید. به یاد داشته باشید که غذاهای کامل احساس خوشایندتری به ما می دهند.

از دشمنی با کربوهیدرات دست بردارید

حتماً شما که از رژیم های لاغری استفاده کرده اید، بسیار شنیده اید که کربوهیدرات عامل افزایش وزن است. اما باید بدانید که این ماده اصلی ترین منبع تأمین انرژی مغز به شمار می روند.

همچنین نشاسته و کربوهیدرات های شیرین باعث افزایش سطح سروتونین بدن می شود. این کار به طور طبیعی اشتها را کم می کند.

و دیگر اینکه مصرف کربوهیدرات به ترشح انسولین کمک می کند. این کار به نوبه خود باعث ترشح سروتونین می شود که انتقال دهنده عصبی است که باعث ایجاد شادی می شود. بنابراین کربوهیدرات ها عامل شادی و احساسات خوب هستند.

مصرف کربوهیدرات یک سود دیگر نیز دارد و آن طولانی کردن احساس سیری است. زیرا کربوهیدرات در موادی مانند غلات سبوس دار، میوه ها و لوبیا یافت می شوند که فیبر بالایی دارند. فیبر بالا نیز باعث طولانی شدن مدت زمان هضم و در نتیجه سیری طولانی می شود.

تا گرسته نشدید، غذا نخورید

سعی کنید خوردنتان را بر اساس نیاز بدن خود تنظیم کنید، نه بر اساس ساعت. هر چه قدر غذاهای کامل تر و سالم تر بخورید تعادل بدن شما بیشتر حفظ خواهد شد.

با مصرف غذاهای تصفیه شده با قند بالا، آرد سفید، چربی های ناسالم و نمک، بدن شما از تنظیم خارج می شود. پس سعی کنید آنچه را نیاز دارید در موقع لازم بخورید تا اینکه در ساعتی مشخص هر آنچه دستتان رسید مصرف کنید.
کم کردن وزن را در یک برنامه طولانی مدت دنبال کنید

اگر در مدت زمان اندک وزن زیادی از دست بدهید این کار علاوه بر چربی ها، عضله های شما را نیز از بین می برد. هالاس لیانگ معتقد است بعد از یک رژیم سخت، اضافه وزن دوباره به سراغ شما خواهد آمد. در این حالت بازگشت چربی ها نیز بیشتر اتفاق می افتد.

پس به جای یک رژیم سخت سعی کنید سبک زندگی خود را بر مبنایی قرار دهید که در آن خوردن فرآیندی همیشگی و به اندازه باشد.

دو روز در هفته ورزش کردن را در برنامه خود بگنجانید. به جای آنکه کالری را از غذای روزانه خود حذف کنید، غذاهای سالم را به برنامه خود بیفزایید.

به یاد داشته باشید وزن کم کردن یک فرایند بلند مدت است. کند اتفاق می افتد و اراده ای قوی می خواهد. فراموش نکنید که قرار نیست در ازای لاغر شدن بیمار شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *