#


حفظ تعامل در رابطه زناشویی

حفظ تعامل در رابطه زناشویی و گرایش نسبت به همدیگر
8 آوریل 2017 بدون نظر 1009 بازدید

حفظ تعامل در رابطه زناشویی

 حفظ تعامل در رابطه زناشویی و گرایش نسبت به همدیگر

فکر می کنم در موارد بسیاری که نسبت به نفوذ همسر خودشان مقاومت می کنند اصلا متوجه این گرایش نیستند و حفظ تعامل در رابطه زناشویی را در زندگی خود مورد بررسی قرار نمی دهند.

مردان زیادی وجود دارند که خود را طرفدار حقوق زن می دانند اما به نحوه ی با همسرشان تعامل می کنند که با این طرز فکر هیچ سنخیتی ندارد. برای مثال: “چاد” یک مهندس نرم افراز و بسیار ساعی و کوشاست را در نظر بگیرید .

اگر از او بپرسید که از لحاظ تئوری نظرش در باره زن یا مرد چیست، خیلی راحت می گوید که طرفداری زناشویی ۵۰ ۵۰ است. اما این همان چیزی نیست که او در خانه ای که به تازگی با همسرش “مارتا” به ان نقل مکان کرده اند به نمایش می گذارند .

چاد یک شب به همسرش اعلام کرد که شب پنج شنبه مجبور است تا دیر وقت کار کند. مارتا به او یاداوری کرد که مادر مارتا روز جمعه قرار است برای دیدن ان ها بیاید. به او گفت که روی کمک او برای تمیز کردن خانه و اماده کردن اتاق پذیرایی حساب کرده است.

بی مهابا به چاد گفت: “من واقعا ازت ناراحتم . واقعا یادت نیست که مادرم قرار است بیاید ؟ چرا برنامه کاری ات را تغییر نمی دهی؟”

چاد گفت:” چرا تو یادت نبود که من باید این پروژه ا تحویل دهم ؟ اصلا هیچ راهی ندارد که من برنامه ام را تغییر دهم. مجبورم پنج شنبه سر کارم باشم.

حتی ممکن است مجبور باشم تمام اخر هفته را کار کنم؟ “این پاسخ چاد و ضعیت را دشوار تر کرد اول اینکه او به جای اینکه به گله مندی مارتا به طور مناسب عکس العمل نشان دهد، حالت تدافعی به خود گرفته بود و شکایتی از طرف خودش مطرح کرد؛ چرا مارتا برنامه او را به خاطر نداشت؟

سپس به گونه ای تهدید کرد که ممکن است حتی بیش از زمانی که در ابتدا گفته بود مجبور باشد برای کارش وقت بگذارد . این حرف در واقع یک نوع لجبازی بود؛ او به نوعی می خواست با این حرف مارتا را متقاعد کند که کوتاه بیاید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *