#


حافظه ضعیف, هشداری برای سکته مغزی

سکته مغزی
14 فوریه 2017 بدون نظر 1017 بازدید

حافظه ضعیف, هشداری برای سکته مغزی

حافظه ضعیف, هشداری برای سکته مغزی

دانشمندان هلندی طی تحقیقاتی اظهار داشتند: از علائم اولیه خطر سکته مغزی می تواند از دست دادن حافظه در سنین بالا  باشد.

با بیشتر شدن سن، در حافظه نیز تغییراتی بوجود می اید؛ البته این موضوع هیچ ارتباطی به آلزایمر ندارد در این بحث فقط راجع اشخاصی صحبت می‌کنیم که حافظه آنها ضعیف می‌شود.

این تیم از دانشمندان هلندی دانشگاه روتردام در مورد کم شدن حافظه در سنین بالا  تحقیقاتشان اینگونه گفتند: در برخی مواقع کم شدن حافظه در سنین به مراتب بالا می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش دهد.

این تیم تحقیقاتی به مدت ۱۰ سال، ۱۰ هزار زن و مرد بیش از ۵۵ ساله را تحت نظر گرفتند و عملکرد شناختی و از دست دادن حافظه آنها را مورد ارزیابی و مطالعه قرار دادند.

در این آزمایش پارامترهای جنس، سن، فشار خون بالا، وزن، سیگار کشیدن،زندگی حرفه‌ای، وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیز مد نظر واقع شدو موارد سکته مغزی شناخته شدند.

نتایج حاکی از این بود : زمانی که حافظه مکرراً دچار لغزش فراموشی می‌شود، خطر ابتلا به رنج و درد سکته مغزی را حدود ۲۰ درصد افزایش می‌دهد؛ این ارزیابی نسبت به افرادی مقایسه شد که فراموشی ندارند.

البته این بدین معنی نیست که چنین اتفاقی بطور حتم و سیستماتیک میافتد بلکه باید تمام عوامل را در نظر داشت؛ در حال حاضر فرض بر این است که در چنین شرایطی جریان خون در مغز کاهش پیدا می‌کند و به طبع این اتفاق می تواند مسبب عواملی من جمله سکته مغزی باشد..

بهترین مطالب آموزشی و اخبار حوزه بهداشت ، سلامت و پزشکی را با ما دنبال کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *