#


توانایی حافظه تان را با این آبمیوه زمستانی دو چندان کنید

30 دسامبر 2017 بدون نظر 1233 بازدید

توانایی حافظه تان را با این آبمیوه زمستانی دو چندان کنید

توانایی حافظه تان را با این آبمیوه زمستانی دو چندان کنید

به گزارش ازمن بپرس، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی به نام نرگس جوزدانی بیان کرد: مغز ما در طول روز مقدار ۱۳۰تا ۱۴۰گرم گلوکز استفاده می کند، به همین دلیل باید سه وعده غذای اصلی مصرف کنیم تا بتوانیم گلوکز مورد نیاز مغز را فراهم کنیم.

نرگس جوزدانی در مورد میوه ها و سبزیجاتی که باعث تقویت حافظه می شوند اظهار کرد: میوه ها و سبزی ها به خاطر آنتی اکسیدانی که در آن ها وجود دارد باعث تقویت حافظه می شوند. قوی ترین آنتی اکسیدانی که می توان به آن اشاره کرد ویتامین C می باشد که مرکبات این ویتامین را به مقدار زیادی دارند.

وی با توجه به تاثیری که آب انار در تقویت حافظه دارد گفته است: اگر روزانه به مقدار ۶۰میلی گرم برابر با یک چهارم لیوان آب انار مصرف کنید باعث می شود که حافظه تان را تقویت کند و از بیماری آلزایمر جلوگیری کند. در مجموع تمام میوه هایی که دارای رنگ قرمز هستند مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارند که باعث تقویت حافظه می شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: یکی دیگر از میوه هایی که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است بلوبری می باشد و در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر نقش بسیار موثری دارد. همچنین سبزیجاتی که دارای برگ سبز تیره هستند مانند اسفناج و کلم بروکلی باعث می شود که حافظه را تقویت کند. سبزیجاتی که رنگ آن ها نارنجی و بنفش است مانند هویج و کلم بنفش به خاطر داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان در تقویت حافظه بسیار موثر می باشد.

جوزدانی تصریح کرد: کسانی که می خواهند حافظه شان را تقویت کنند می توانند از ماهی هایی که دارای اسید چرب امگا سه بالایی هستند مانند ماهی سالمون استفاده کنند. همچنین افراد می توانند از ماهی های دریای آزاد و ماهی های تازه دریای جنوب  برای تقویت حافظه شان استتفاده کنند. بذر کتان و گردو به خاطر منابع غنی از امگا سه گیاهی در تقویت حافظه بسیار موثر می باشند. البته بهتر است بدانید که امگا سه دریایی نسبت به امگا سه گیاهی بهتر می باشد.

وی در ادامه افزود: کسانی که دچار اختلالات هورمونی نظیر مشکلات تیروئیدی هستند نباید از بذر کتان استفاده کنند. چرا که بذر کتان باعث ایجاد اختلال در تعادلات هورمونی می شود. زیتون و روغن زیتون دارای اسیدهای چرب مفید می باشند و به همین دلیل در تقویت حافظه تاثیر به سزایی دارد. بنابر این توصیه می شود که روزانه از پنج تا ده عدد زیتون استفاده کنید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی  بیان کرد: برخی از ادویه ها نیز می توانند باعث تقویت حافظه شوند که از جمله ی آن ها زردچوبه می باشد. اشخاص می توانند با مشورت پزک شان اگر نیاز بود از عصاره ی زردچوبه که به شکل مکمل در داروخانه ها به فروش می رسد مصرف کنند. همچنین چای سبز نیز دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که افراد می توانند برای تقویت کردن حافظه شان در طور روز یک یا دو فنجان از این نوشیدنی استفاده کنند.

جوزدانی گفت: مغزها نیز به خاطر داشتن مقدار زیادی ویتامین E می توانند کمک بسیاری به تقویت حافظه کنند. افراد می توانند هر روز یک یا دو عدد مغز گردو و ده تا پانزده عدد مغز بادام استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شکلات هایی که تلخی آن ها بالای هفتاد درصد است نیز دارای انتی اکسیدان می باشد. به همین دلیل افراد می توانند برای تقویت حافظه شان هر روز تقریبا سی گرم شکلات تلخ استفاده کنند.

همچنین افزود: تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شده است نشان می دهد که ترکیباتی که دارای چربی اشباع می باشند نظیر گوشت گوسفند، غذاهای آماده مانند همبرگر، ناگت و پنیرهای پرچرب مثل پنیر پیتزا تاثیر مخربی بر حافظه دارند. اگر این مواد را به مقدار زیاد و به مدت طولانی استفاده کنید باعث می شود که در بدن موادی به نام «بتاآمیلوئید» ساخته شود و مانند پلاکت ها در مویرگ مغزی تجمع پیدا می کنند و باعث کم شدن حافظه می شود. به همین دلیل اگر به طور متعادل از کلسترول استفاده کنید در تقویت حافظه نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

جوزدانی بیان کرد: از جمله موارد دیگری که در تقویت حافظه تاثیر چشم گیری دارند ورزش کردن و استفاده نکردن از سیگار می باشد. علاوه بر این اگر می خواهید که حافظه ی قوی ای داشته باشید نباید از مشروبات الکی نیز استفاده کنید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: کسانی که در برنامه های غذایی خود به مقدار کافی آهن را جذب نمی کنند قدرت یادگیری و حافظه شان کم می شود. بنابراین افراد برای اینکه حافظه ی قوی ای داشته باشند باید از مواد غذایی ای استفاده کنند که دارای مقدار زیادی آهن و روی می باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *