#


تهمت زدن و در تهدید کردن رابطه

تهمت زدن و در تهدید کردن رابطه
8 آوریل 2017 بدون نظر 1299 بازدید

تهمت زدن و در تهدید کردن رابطه

 تهمت زدن و تهدید کردن در رابطه بین زوجین

وقتی چنین بحث هایی بین زوج ها پیش می اید،ان قدر تهمت زدن و تهدید کردن وجود خواهد داشت که گاهی به سختی می توان علت زیر بنای بحث را تعیین کرد. البته در مورد مارتا و چاد سرنخ واضحی وجود دارد که مشکل اساسی عدم تمایل چاد به این است که تاثیر مارتا باشد: وقتی مارتا افکار و احساسات منفی پیدا می کند.

(“من واقعا ازت ناراحتم “.یک اعتراض رک و مستقیم )چاد با دامن زدن به اختلاف عکس العمل نشان می دهد؛ و لجبازی و سومین سوار تباهی یعنی حالت تدافعی به مبدان می اید . مارتا شدیدا عصبانی می شود و چاد درهم می ریزد، حالتی که باعث می شود او تبدیل به دیوار سنگی شود و بی محلی کند. (چهارمین سوار تباهی)

فکر کنید مارتا و چاد می توانستند چه احساس متفاوتی داشته باشند اگر چاد به جای اینکه حالت تدافعی به خود بگیرد از مارتا عذر خواهی می کرد و می پذیرفت که ان قدر حجم کارش بالا بود که دیدار قریب الوقوع مادر مارتا را حقیقتا فراموش کرده بود یا اگر بعد از چاد به نحوی تلاش جبرانی می کرد.

در این صورت شاید مارتا هنوز ناراحت بود. اما حداقل احساس نمی کرد چاد به او اهمیت نمی دهد. اگر به مارتا گوش داده بود و بدون اینکه حالت تدافعی به خود بگیرد و لجبازی کند، به او اجازه می داد عصبانیتش را خالی کند، احتمالا مارتا ارام می گرفت . سپس ان ها می توانستند با هم به چاره ای برای حل  این مشکل دست پیدا کنند.

پذیرفتن نفوذ همسر به این معنی نیست که هرگز نمی توانید عواطف منفی نسبت به همسرتان ابراز کنید . زندگی زناشویی می تواند با وجود ابراز خشم ،گله و شکایت و حتی انتقاد دوام بیاورید. اینکه سعی کنید احساسات منفی تان را در حضور همسرتان سرکوب کنید برای رابطه زناشویی شما یا فشار خونتان خوب نیست .

مشکل موقعی پیش می اید که کوچک ترین ابراز نارضایتی از سمت زن با سیلی از انتقادات از طرف همسرش روبرو شود و به جای اینکه قدری عصبانیت او را کاهش دهد یا حداقل هم سطح عصبانیت او باشد (داد زدن،اعتراض کردن، و غیره)فراتر از ان برود.

همسران مردانی که نفوذ زنانشان را می پذیرند کمتر احتمال دارد وقتی موضوعی اختلافی را مطرح می کنند با شوهرشان تند برخورد کنند این حالت شانس بقای زندگی زناشویی ان ها را افزایش می دهد.

همه مردانی که هنوز در مورد لزوم تاثیر همسرشان متقاعد نشده اند باید نکات مثبت فراوان این کار را در نظر بگیرند.

مطالعات نشان داده است که در زندگی های زناشوییز که در ان مرد در برابر تقسیم کردن قدرت مقاومت نشان می دهد نسبت به روابط زناشویی که در ان مرد از خود مقاومت نشان نمی دهد چهار برابر احتمال این که زندگی زناشویی به طلاق منجر شود یا اینکه ناشاد ادامه پیدا کند بیشتر خواهد بود.

در اینجا شاهد این واقعیت هستیم که وقتی مرد قدرت را تقسیم می کند . چهار سوار تباهی رابطه حضور گسترده نخواهد داشت. این مسئله تاحدود زیادی به این دلیل است که در این صورت کمتر احتمال دارد که زن وقتی ناراحت است شروع ناملایم داشته باشد .

از انجایی که او عصبانی و کلافه نیست و تحقیر نشدهاست ، گرایش دارد بدون اینکه انتقادی عمل کند یا بخواهد توهین یا تحقیر کند، مشکلی را مطرح کند.

دلیل دیگری که این زندگی های زناشویی خوب عمل می کنند این است که پایه و اساس محکمی برای مطالعه و سازش وجود دارد و به هر حال هر چه بهتر قادر باشید به حرف های همسرتان گوش دهید و نظرات او را با احترام در نظر بگیرید.

این احتمال بیشتر است که قادر باشید به یک راه حل دست پیدا کنید یا به گونه ای به شکل رسیدگی کنید که هردو طرف را راضی کند. اگر گوش شما با شنیدن نیاز ها نظرات و ارزش های همسرتان بسته باشد سازش و مطالعه هیچ جایگاهی ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *