#


تنفس بسیار سریع یا هیپرونتیلاسیون؛ راهکارهایی برای غلبه بر آن

تنفس بسیار سریع یا هیپرونتیلاسیون
1 دسامبر 2017 يك نظر 4649 بازدید

تنفس بسیار سریع یا هیپرونتیلاسیون؛ راهکارهایی برای غلبه بر آن

تنفس بسیار سریع یا هیپرونتیلاسیون؛ راهکارهایی برای غلبه بر آن

هیپرونتیلاسیون یعنی تنفس سریع . اضطراب عامل اصلی است. هنگامی که مردم می ترسند، عمیق و تند نفس می کشند اگرچه حتی نیاز به اکسیژن زیادی هم نداشته باشند. این کار باعث خروج دی اکسیدکربن زیادی می شود و از دست رفتن دیاکسیدکربن ، خون را قلیایی می کند که در نتیجه علایم حمله دردناک ظاهر می شود. دوره های هیپر ونتیلاسیون می تواند ساعتها و گاهی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول بکشد، اما در بیماران میتواند به اندازهٔ ساعت ها به نظر آید.

در داخل یک کیسه کاغذی نفس بکشید.

این روش به مدت طولانی درمان اصلی هیپرونتیلاسیون بود. نفس کشیدن در داخل کیسه کاغذی اجازه می دهد که دیاکسیدکربن خروجی در هنگام هیپرونتیلاسیون دوباره جذب بدن شود. دکتر هریسون می گوید : دمیدن داخل کیسه کاغذی، ایدهٔ خوبی است . البته به شرطى که هیپرونتیلاسیون شما قبلاً توسط پزشک ارزیابی و اطمینان حاصل شده باشد که مشکل جدی ای در کار نیست. اکثر این افراد می توانند از روش بالا استفاده کنند از اما تعداد کمی نیز مشکلات جدی تری دارند.

واریز می گوید: استفاده از کیسه کاغذی نه تنها جلوی حملات را گرفته بلکه اثر پیشگیرانه نیز داشته است. وی می گوید: وقتی هر روز این مشکل را داشتم با خودم یک کیسه کاغذی حمل می کردم و فکر اینکه من این کیسه کاغذی را با خود حمل می کنم خودش کمک بزرگی بود.

بنشینید، آرام باشید و استراحت کنید.

شما باید سرعت تنفس را آهسته کنید. هرچه قدر عصبی تر باشید، تندتر نفس می کشید.

تمرین کنید به طور طبیعی نفس بکشید.

نفس ها را زیاد عمیق نکنید و نفس های کوتاه هم نکشید. به طور طبیعی نفس بکشید. هر ۹ ثانیه یک تنفس و یا در دقیقه ۱۰ تنفسی ، مناسب است . این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. هر جلسه ۱۰ دقیقه.

به ماورای خود فکر کنید.

واریز میگوید: هنگامی که من برای اولین بار دچار هیپر ونتیلاسیون شدم، فکرم مشغول احتمال حملهٔ دیگر شد و چندین بار دیگر دچار آن شدم. بنابراین اگر در تمرینات روی تنفستان تمرکز کنید، تمام وقت را صرف تفکر دربارهٔ تنفس و امکان هیپرونتیلاسیون نکنید.

ورزش کنید.

ورزش ، اضطراب را کاهش می دهد و بیماران را در برخورد با مسأله آماده تر می کند. مخصوصاً اگر هنگام ورزش ضربان قلب بالا برود تند نفس کشیدن کمی مفید است.

تنفس بسیار سریع یا هیپرونتیلاسیون

تنفس بسیار سریع یا هیپرونتیلاسیون

بگذارید پزشک تشخیص دهد.

هنگامی که شما به طور طبیعی نفس می کشید، ولی ناگهان تنفستان تند و خارج از کنترل می شود و قلب تان به تپ تپ می افتد و انگشتان تان گزگز می کند کف دستتان عرق می کند. این احساس را دارید که گویی در حال مرگ هستید. اما از قضا شمازنده میمانید تا مالیات سال دیگر را نیز پرداخت کنید !

هیپر ونتیلاسیون در اغلب موارد به خاطر اضطراب ایجاد می شود . اما اگر هرگز دچار آن نشده اید باید به پزشک مراجعه کنید. اگرچه غیر شایع است ولی هیپر ونتیلاسیون می تواند در ارتباط با بیماری های ریوی ، عفونتهای خونی و حتی مسمومیت باشد. حتی ممکن است با داشتن احساس حملهٔ قلبی ، واقعاً حملهٔ قلبی در کار باشد، البته اگرچه احتمالاً چیز جدی نیست اما تشخیص قطعی را به پزشکتان محول کنید.

از وضعیت های ناراحت کننده اجتناب کنید.

یعنی خود را در میان شلوغی و جمعیت گیر نیندازید؛ وضعیت هایی که هیپرونتیلاسیون را تحریک می کند بشناسید و آنها را حذف کنید یا کاهش دهید. برای مثال اگر از گربههای سیاه ترس دارید و دیدن آنها باعث هیپرونتیلاسیون در شما می شود، از برخورد با آنها خودداری کنید.

مصرف کافئین خود را قطع کنید.

این مادهٔ محرک می تواند هیپر ونتیلاسیون را تحریک کند. مراقب مصرف قهوه ، چای ، کولا و شکلات باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *