#


تندینیت (التهاب تاندون)؛ 11 درمان تسکین دهنده

تندینیت
2 دسامبر 2017 يك نظر 1731 بازدید

تندینیت (التهاب تاندون)؛ 11 درمان تسکین دهنده

تندینیت (التهاب تاندون)؛ ۱۱ درمان تسکین دهنده

تندینیت نیز ممکن است نظیر درد عضلانی حاصل از کار زیاد باشد، اما بر خلاف درد عضلانی، مقاوم و شدید است.

اگر به همان ترتیبی که منجر به ایجاد مشکل شده اید به استفاده از رباط ادامه بدهید بود وضعیت آنقدر سخت می شود که امکان بهبودی کاهش می یابد. این موضوع دربارهٔ دونده هاراتن تا شیشه شور و تایپیست صدق می کند. هنوز نیز می توانید اثرات تندینیت را کاهش دهید و جلوی دوره های عود آن را بگیرید. کلید حل این بیماری، تغییر طرز فکر و عادت های قدیمی است.

به خود استراحت دهید.

خواستن این کار از بعضی افراد، بسیار سخت است، مثلاً در دوندهای که دچار التهاب رباط پاشنه پا شده است اگر چند روز تمرینات خود را قطع نکند واقعاً نمی توان انتظار بهبودی داشت.

البته گفتن استراحت، آسان تر از عمل کردن است؛ برای مثال اگر شما زندگی خود را با شیشه شوری می گذرانید و یا دچار التهاب رباط شانه شدید فکر بدی نیست که یکسی دو روز به تعطیلات بروید تا درد رباط بهبود یابد.

بیش از حد استراحت نکنید.

عضلات در اثر استراحت طولانی تحلیل می روند و ما هرگز به ورزشکاران استراحت مطلق را توصیه نمی کنیم.

به جای درگیری نوع ورزش خود را عوض کنید.

اگر التهاب تاندون به علت ورزش باشد، ورزش جدید، می تواند به شما کمک کند. برای مثال دونده هایی که در پایین ساق پاها، مشکل رباطی دارند، میتوانند با دوچرخه سواری داخل جاده که تمرین خوبی برای قسمت بالای پاهاست، ادامه دهند.

تندینیت

تندینیت

حمام بگیرید.

غوطه ور شدن در آب حمام راه خوبی برای بالا بردن دمای بدن و افزایش جریان خون است. گرم کردن رباط ها قبل از فعالیت های استرس زا، درد را کاهش می دهد.

با حرکات کششی عضلات را گرم کنید.

باید حتماً قبل از ورزش کردن عضلات خود را با حرکات کششی گرم کنید. حرکات کششی، از کوتاه شدن عضلات و رباطهایی که در ورزشی فعالیت دارند جلوگیری می کند. به علاوه بعضی مطالعات نشان داده که هر چقدر فرد انعطاف ناپذیرتر باشد احتمال ایجاد این مشکل در وی بیشتر است. بنابراین حرکات کششی باید جزء برنامه روزمره شما قرار گیرد.

برای تسکین درد، یخدرمانی کنید.

بعد از ورزش کردن ، یخ برای کنترل تورم و درد، بسیار مفید است ؛ اگرچه افراد دچار بیماری های قلبی ، دیابت و مشکلات عروقی باید در استفاده از یخ محتاط باشند زیرا یخ رگهای خونی را تنگ می کند و ممکن است در این گونه افراد مشکلات جدی ایجاد کند.

باند پیچی کنید.

راه دیگر برای کاهش تورم، بستن محل درد با باند یخ است ، اما مراقب باشید که محل ملتهب را زیاد محکم نبندید و یا بانداژ را به مدت طولانی باقی نگذارید چرا که باعث ناراحتی می شود و در گردش خون اختلال ایجاد می کند.

بالا ببرید.

بلند کردن ناحیه درگیر، راه خوبی برای کنترل تورم است .

دارو مصرف کنید.

آسپیرین و دیگر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی برای تسکین موقت درد رباط ها مؤثرند. این داروها همچنین التهاب و تورم را کاهش می دهند.

عضلات خود را تقویت کنید.

وقتی که می گوییم عضلات را تقویت کنید به این معنی نیست که مثل آرنولد شوید، شما حتی می توانید سکه هایی را داخل جوراب بریزید و عضلات بازوی خود را تقویت کنید؛ این کار بسیار ارزان تر از خریدن یک سری وزنه است.

به خود استراحت موقت بدهید.

این ساده ترین راهی است که می توانید به طور موقت خود را از استرس فیزیکی محل کار خارج کنید. مخصوصاً اگر تایپیست هستید و یا با کیبورد کامپیوتر کار می کنید، رباطهای بازو و مچ دست شما به راحتی دچار مشکل می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *