#


تمایز ازدواج خوب و شکست خورده

تمایز ازدواج خوب و شکست خورده
9 آوریل 2017 بدون نظر 881 بازدید

تمایز ازدواج خوب و شکست خورده

تمایز ازدواج خوب و شکست خورده

برخی از محققین بر این باورند که وجه تمایز ازدواج های خوب با ازدواج هایی که شکست خورده است این است که در ازدواج های درست زن و شوهر با مهربانی و به صورت مثبت به پا پیش گذاشتن های  یکدیگر عکس العمل نشان می دهند. به عبارت دیگر ان ها وقتی به هم می رسند لبخند را با لبخند و بوسه را با بوسه پاسخ می دهند.

وقتی یکی دیگر در کارهای منزل کمک می کند، طرف مقابل نیز این زحمت او را جبران تلاقی می کند و غیره. در واقع ان ها به گونه ای عمل می کنند که گویی یک توافق نامه نانوشته  بین انها وجود دارد که بر اساس ان هر حرف یا عمل محبت امیز از روی محبت را باید به نحوی جبران کنند. در ازدواج های مشکل دار این توافق نامه ازبین رفته است به نحوی که خشم و دلخوری فضا را پر کردهاست. براساس این نظریه وقتی زوج مشکل دار متوجه نیاز به این توافق نامه شوند تعاملات ان ها احتمالا بهبود می یابد.

اما این حالت یعنی انجام کاری در عوض یک کار در واقع در روابط زناشویی “ناشاد” وجوددارد جایی که هر یک از زن و مرد نیاز دارند دائما امتیازات را ثبت کنند تا بفهمند چه کسی چه کاری برای چه کسی انجام داده است. زوج های شاد اصلا فکر نمی کنند که همسرشان دارد ظرف ها را می شوید تا جبرانی باشد برای اینکه ان ها شام درست کرده اند. ان ها صرفا به این دلیل این کار را انجام می دهند که در کل احساس خوبی نسبت به همسرشان و رابطه شان دارند. اگر متوجه می شوید که همواره در مورد خاصی امتیازات همسرشان را ثبت می کنید نشانه این است که در رابطه زناشویی تان یک حیطه تنش  وجود دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *