#


تقویت ویتامین های بدن با مصرف سیب زمینی

مصرف سیب زمینی
22 نوامبر 2017 يك نظر 1017 بازدید

تقویت ویتامین های بدن با مصرف سیب زمینی

تقویت ویتامین های بدن با مصرف سیب زمینی

طبق تحقیقاتی که محققان انجام داده اند نشان می دهد که سیب زمینی هایی که زرد طلایی هستند می توانند میزان ویتامین های ضروری بدن را افزایش دهند و از ایجاد بیماری در بین مردمان کشورهای در حال پیشرفت جلوگیری کند.

به گزارش از من بپرس، چهارمین ماده خوراکی که پرمصرف است سیب زمینی می باشد و برنج، گندم و ذرت به ترتیب در رده های اول تان سوم قرار گرفته اند.

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو بررسی هایی را انجام داده اند که در این بررسی ها نشان می دهد: استفاده از یک وعده سیب زمینی زرد می تواند مصرف روزانه ویتامین A مورد نیاز بدن یک کودک را تا ۴۲درصد تامین کند که این ویتامین برای مواردی چون ایمنی بدن، سلامت باروری، بهبود بینایی و رشد اعضا بسیار ضروری و مهم می باشد.

سیب زمینی

مصرف سیب زمینی

همین مصرف سیب زمینی زرد طلایی می تواند ۳۴درصد از ویتامین E مورد نیاز بدن را تامین کند که باعث می شود از بروز مشکلاتی چون آسیب به اعصاب، بینایی، ماهیچه ها و سیستم ایمنی جلوگیری کند.

زنانی که در سن باروری هستند می توانند با مصرف ۱۵۰گرم سیب زمینی زرد طلایی پانزده درصد از ویتامین Aمورد نیاز و همچنین هفده درصد از ویتامین E مورد نیاز بدن شان را تامین کنند.

سرپرست این تیم تحقیق، مارک فیلا، در مورد این مسئله می گوید:  سیب زمینی هایی که طلایی هستند نسبت به سیب زمینی هایی که سفید رنگ می باشند دارای میزان بیشتری ویتامینA  و E می باشند و می تواند در جوامعی که کمبود این ویتامین ها وجود دارد بسیار مفید باشد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *