#


تغییر رفتار مردان در زندگی زناشویی

تغییر رفتار مردان در زندگی زناشویی
8 آوریل 2017 بدون نظر 945 بازدید

تغییر رفتار مردان در زندگی زناشویی

تغییر رفتار مردان در زندگی زناشویی و شرایط محیطی

در زندگی زناشویی چه تغییراتی در رفتار مردان وجود دارد.

۱.غذا فراوان تر شده و شرایط محیطی ان قدر خشن نیست. قوانین اعمال شده باعث می شوند که توده مردم احساس امنیتی نسبی بیشتری کنند.

۲.مردها تنها نان اور خانواده یا “شکار چی”غذا نیستند.

۳. بسیاری از مردان دوست دارند در مراقبت از نوزادان و ترتیب ان ها شرکت کنند.

یک انفجار در تعداد مردانی که در کلاس های تولد بچه همراه همسرشان شرکت می کنند مردانی که در زمان تولد بچه حضور دارند و مردانی که دواطلب می شوند بچه را تر و خشک کنند یا به او غذا بدهند یا او را به حمام ببرند رخ داده است .

از یک روز تعطیل به پارک بروید احتمالا پدران جوانی را خواهید دید که در حال حمل کردن اغوش یا هل دادن کالسکه بچه هستند .

با اینکه مادران زیادی هنوز احساس می کنند که مردان هنوز به اندازه کافی از بچه های کم سن و سال مراقبت نمی کنند مشخص است که تغییری در نگرش ان ها ایجاد شده  است.

۴.حضور خانمها در نهادهای مقدس فرهنگی پررنگ تر و قوی تر شده است. کلیسای کاتولیک در زمینه دعاهایی که به حضرت مریم مادر عیسی مسیح ارتباط دارد رشد داشته است .

نقش حضرت مریم تا حدود زیادی تغییر کرده است؛ او که پیش از این دریافت کننده انفعالی روح القدس بوده است به زنی شده است که در رویارویی  به فرشته مقرب جبرئیل (امین) شجاعانه و فعالانه انتخاب کرده است که نقش مادر را بپذیرد .او از طرف درخواست کنندگان با خضوع واسطه عشق محبت و در شده است.

در نهضت های محافظه کار و اصلاح طلب در یهودیت نیز کتاب های را بازنویسی کرده اند تا تاکید بیشتری روی مقدس بودن زن داشته باشد .

اهمیت مادر بودن و همچنین وتجسم ویژگی هایی الهی در مادران همچون گذشت محبت درک و عشق تشخیص داده شده است.

البته درست است که هنوز در همه روابط زناشویی حقوق واختیارات مساوی برای زن و مرد وجود ندارد؛ هنوز مردان زیادی وجود دارندکه در زندگی خانوادگی فارغ می باشند (و در گیر ان نیستند) با این حال مردان زیادی به راهنمایی برای کنار امدن با این تغییر فرهنگی هستند .

به محبوبیت در حال رشد نهضت های سازمان یافته مردان توجه کنید. نهضت هایی همچون “مردان متعهد” نهضت میتوپوئیتیک رابرت الی “حرکت میلیونی مردان” و “جنبش های حقوق مردان” را ببینید.

برخی از مردم نه برای اینکه خواستار تغییرات سیاسی هستند بلکه به این خاطر می خواهند بر تعهداتشان در نقش جدیدشان در خانواده تاکید کنند در خیابان ها راهپیمایی می کنند.

نظر شما در مورد هر یک از این گروه ها و دسته ها هر چه باشد فقط حضور ان ها نشان گر تغییری زلزله اسا در روابط اجتماعی رخ داده است که باعث شود بسیاری از مردان گیج و سردرگم شوند.

چالش بسیاری از مردان این است که تصمیم بگیرند چگونه با این تغییر و تحول عظیم کنار بیاید.

تحقیقات ما به روشنی نشان می دهد که تنها رویکرد موثر این است که به جای اینکه با عصبانیت و خصومت به این تغییرات عکس العمل نشان داد باید ان را در اغوش کشید(و پذیرفت)در اینجا نیز وجه تمایز زوج  های شاد و زوج های بی ثبات در این است که ایا مرد تمایا دارد تاثیر /نفوذ همسرش را بپذیرد یا نه.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *