#


تشخیص بیماری با مشاهده چهره

تشخیص بیماری با مشاهده چهره
25 دسامبر 2018 بدون نظر 3975 بازدید

تشخیص بیماری با مشاهده چهره

تشخیص بیماری با مشاهده چهره چگونه امکان پذیر است؟

تشخیص بیماری با مشاهده چهره امکان پذیر است و زمانی که دارای چهره جذاب و شادابی هستیم نمود شرایط خوب سلامتی بدن می باشد، اما از زمانی که مشکلاتی در صورت شما پدیدار می شود نشان دهنده یک بیماری زمینه ای می باشد. صورت نشان دهنده شرایط و سلامت و بیماری ها می باشد. می‌توانیم با حالات چهره به تشخیص زود هنگام بیماری دست پیدا کنیم. در این مقاله به چند تشخیص بیماری از روی چهره اشاره می کنیم:

 ویژگی های نامتقارن

 اکثر افراد دارای نامتقارنی در صورت هستند و عدم تقارن خفیف در صورت مسئله نگران کننده ای نیست. عواملی مانند افزایش سن، ژنتیک و آسیب دیدگی مخصوصاً شکستگی بینی یا مسایل مربوط به دندان ممکن است سبب عدم تقارن صورت شود.

اما اگر این عدم تقارن به طور ناگهانی در صورت شما ایجاد شود باید نگران این مسئله شوید، چون خبر از یک سکته مغزی یا فلج اعصاب را می دهد و برای درمان باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. امکان تشخیص بیماری با مشاهده چهره هم صورت پذیر است.

 تغییر رنگ پوست

با دقت در تغییرات رنگ پوست می توانیم اطلاعات بسیاری را در رابطه با سلامتی درونی بدن بدست بیاوریم. به عنوان مثال می توانیم به بیماری کبد که با زرد شدن رنگ پوست یا چشم ها همراه می باشد اشاره کنیم و یا پوست رنگ پریده می تواند نشان دهنده کم‌خونی باشد و همچنین رنگ آبی پوست می تواند نشان دهنده یک بیماری عروقی باشد.

 لب های ترک خورده

گاهی لب ها به واسطه خشکی و سرمای هوا ممکن است دچار ترک خوردگی شود، که این شرایط طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد و با استفاده از یک کرم مرطوب کننده می توانید آن را رفع کنید.

ترک خوردگی لب می‌تواند نشان دهنده کم آبی بدن، آلرژی ها و کمبود مواد معدنی و ویتامین باشد. از آنجایی که ویتامین ب در سلامت پوست بسیار مهم است از این رو کمبود آن در بدن سبب ترک خوردگی لب ها می شود. علاوه بر آن سطوح پایین آهن و روی نیز همین عوارض را به دنبال خود دارد.

 چشم های پف کرده

 پوست خشک یا خارش دار

اغلب به خاطر آب و هوای خشک و یا صابون های قوی و آب داغ ممکن است رطوبت پوست شما از بین برود و باعث خشکی آن شود. اما همیشه اینگونه نیست و ممکن است نشانه ای از بیماری هایی مانند دیابت و کم کاری تیروئید نیز باشد. اگر به طور مداوم دچار خشکی و خارش پوست هستید حتما برای تشخیص بهتر به پزشک مراجعه کنید.

 توده های زرد رنگ روی پلک ها

این توده ها ممکن است نشان‌دهنده رسوبات کلسترول در رگ های خونی شما باشد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که دارای چنین عارضه ای هستند در معرض بیماری های قلبی و حمله قلبی قرار دارند.

 فک پایین کوچک و عقب رفته

 از نشانه های اینکه بدانیم فک پایین عقب رفته است می توانیم به دشواری در غذا خوردن دندان های نامرتب و درد فک اشاره کنیم افرادی که دارای این عارضه هستند که در معرض خطر خروپف یا آکنه قرار دارند نام این بیماری رتروگناتی است که اغلب نیازی به دخالت پزشکی ندارد.

 چشم های پف کرده

اگر دارای سن بالایی هستید پف چشم طبیعی است ، اما می تواند نشانه ای از برخی بیماری ها هم باشد. اگر پف کردگی مکرر چشم دارید این نشان دهنده یک آلرژی مزمن می باشد. از دیگر عواملی که باعث تورم چشم می شود می توان به  تروما، عفونت و  اختلال تیروئید ای اشاره کرد.

 چشم های پف کرده

 چشم های قرمز

 حتما برایتان پیش آمده زمانی که تا دیر وقت بیدار بودید و یا به نمایشگرها زیاد نگاه کرده اید دچار سرخی چشم شوید. اما  قرمزی چشم ها ممکن است نشانه ای از بیماری باشد: از جمله آلرژی ها و عفونت ها که همراه خارش و سوزش نیز هستند. یکی دیگر از نشانه های آن بیماری آب سیاه می باشد که می تواند به نابینایی منجر به شود.

 آکنه

آکنه به وسیله بیماری های متعددی بر روی صورت ظاهر می شود که این بیماری ها ممکن است بر اثر هورمون ها، داروها، رژیم غذایی و استرس بوجود بیایند و باعث وخیم‌تر شدن و یا آغاز شرایط آکنه شوند و تشخیص بیماری با مشاهده چهره به راحتی امکان پذیر است. البته می‌توان به نوسانات هورمونی در دوران بلوغ یا چرخه های قاعدگی نیز اشاره کرد. برای جلوگیری از آکنه با کاهش عوامل استرس زا در زندگی یا پرهیز از برخی غذاها می‌توانید عاری از آکنه باشید.

راش پوستی پروانه ای

این عارضه در امتداد گونه ها و بینی شکل می گیرد و افرادی که مبتلا به بیماری لوپوس هستند بیشتر دچار این بیماری می شوند و تشخیص بیماری با مشاهده چهره کاملا امکان پذیر است. نور خورشید می تواند محرکی برای این نوع روش باشد. لوپوس و برخی عفونت های باکتری از جمله دلایل مرتبط با راش پوستی پروانه ای هستند.

 موی زائد در زنان

ژنتیک با میزان موی افراد رابطه مستقیمی دارد. بیماری هیرسوتیزم در زنان منجر به رشد نامعمول مو در صورت سینه و پشت می‌شود که می تواند به هورمون های جنسی مردانه که در برخی از زنان وجود دارد مربوط باشد. البته بیماری هایی مانند تومورها و آدرنال مادرزادی و سندرم کوشینگ و سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز می تواند بر این بیماری تاثیر گذار باشند.

 ریزش مو

 می تواند نشانه ای ازالوپسی آره آتا، که یک بیماری خود ایمنی است باشد.

تشخیص بیماری با مشاهده چهره

هرگونه تغییر غیر طبیعی در پوست

سرطان پوست به شکل های مختلفی خود را نشان می‌دهد و تشخیص آن به راحتی نمی باشد. بهتر است با هرگونه تغییر غیر طبیعی در پوست صورت خود را سریعاً به پزشک مراجعه کنید. در این مورد تشخیص بیماری با مشاهده چهره به راحتی امکان پذیر نمی باشد.

قیافه جدی

داشتن قیافه جدی همیشه به احساسات فرد مربوط نمی‌شود. حالات صورت جدی به نام هیپومیمیا شناخته می‌شود و می‌تواند نشانه اولیه بیماری پارکینسون باشد. با سفت شدن ماهیچه های صورت و یا اینکه برای حرکت دادن ماهیچه ها اگر مدت زمان بیشتری لازم باشد منجر می شود تا لبخند زدن بالا بردن ابرو و یا هر حالت دیگری در صورت بسیار دشوار شود.

علاوه بر اینها برخی از داروها عوارضی را نیز دارند که سبب ایجاد این بیماری می شود. از این رو بهتر است هرگاه با این شرایط مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید.

 لبخند و نه چندان خوب

یکی از نشانگرهای سلامت کلی بدن لبخند می باشد. داشتن مشکلات دهان و دندان می تواند زمینه ساز بروز بیماری‌های دیگری در بدن شود. باید به این نکته نیز اشاره کرد که بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند به عفونت دیواره داخلی قلب منجر شود.

همچنین سلامت دهان و دندان با بیماری هایی مانند سرطان های سر و گردن، اختلالات غذا خوردن، آرتریت روماتوید و سندروم شورگن  موجب خشکی دهان می‌شود اشاره کرد و این یکی از راه های تشخیص بیماری با مشاهده چهره می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *