#


تاکی کاردی یا ضربان قلب افزایش یافته؛ راهکارهایی برای آهسته کردن ضربان قلب سریع

تاکی کاردی
4 دسامبر 2017 بدون نظر 1517 بازدید

تاکی کاردی یا ضربان قلب افزایش یافته؛ راهکارهایی برای آهسته کردن ضربان قلب سریع

تاکی کاردی یا ضربان قلب افزایش یافته؛ راهکارهایی برای آهسته کردن ضربان قلب سریع

ناگهان اتفاق می افتد؛ حتی از وضعیت قلب تان آگاهی ندارید که ناگهان شروع به ضربان شدید می کند. ۷۲ ضربه در دقیقه به ۱۲۰ – ۱۸۰ ضربه می رسد. ممکن است نفستان هم بگیرد و در حالی که دچار وحشت شدید، حالت تهوع پیدا کنید، حتی ممکن است تعریق کنید.

پزشک شما می گوید که دچار تاکی کاردی (به ضربان قلب بالاتر از ۱۰۰ در دقیقه و گفته می شود) شده اید و به اصطلاح علمی تر تاکی کاردی حمله ای دهلیزی ، هرچند وقت یکبار دهلیز فلب مقداری از کنترل خارج می شود. دهلیز، اتاقکی در قلب است که خود را از سیاهرگ ها دریافت می کند و به داخل بطن پمپاژ می کند. دهلیز دارای بیگ رپنتم ثابت می باشد که ممکن است سه بار سریع تر از حالت عادی شود.

در زیر راه هایی را می یابید که ممکن است در موقع حمله به شما کمک کند:

آرامش خود را حفظ کنید.

تاکی کاردی را به عنوان یک چراغ قرمز چشمک زن در نظر بگیرید که می گوید: از هر کاری که انجام می دهید. دست بردارید؛ آرامش خود را حفظ و استراحت کنید، در حقیقت استراحت کردن بهترین راه توقف حمله است.

مانورواگ را امتحان کنید.

سرعت و شدت ضربان قلب شما به وسیلهٔ اعتصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک ( عصب واگ) کنترل می شود؛ هنگامی که قلب سریع میزند، اعصاب سمپاتیک (سیستمی است که به بدن هشدار می دهد که سریع تر عمل کند) غالب است . کاری که شما باید انجام دهید کنترل بهتر اعصاب پاراسمپاتیک است .

اگر عصب و اگ را تحریک کنید، یک روند شیمیایی را ایجاد می کنید که مثل اثر ترمز روی تایرهای ماشین، سرعت ضربان قلب را کاهش می دهد.

یک راه رسیدن به این حالت ، نفس عمیق کشیدن و فشار آوردن به خود است ؛ درست مثل زمانی که در دستشویی شکم تان کار می کند.

به محل شریان کاروتید سمت راست برسید.

ماساژ شریان کاروتید سمت راست ، مانور دیگری روی عطسب و اگ میباشد؛ سعی کنید محل ماساژ نزدیک فک باشد.

به اثر شیرجه اعتماد کنید.

هنگامی که پستانداران دریایی به سردترین مناطق آب شیرجه می روند و ضربان فلاپلان پبه طور خود به خود آهسته می شود. این یک راه طبیعی برای حفظ قلب و مغزشان است؛ ثها نیز می توانید. مشابه این کار را با پر کردن وان حمام از آب یخ و قرار دادن سر برای پک پا در ثانیه در داخلیل آن انجام دهید. دکتر میورا میگوید: گاهی وقت ها این تکنیک، جلوی تاکی کاردی را می گیرد.

خوردن قهوه را ترک کنید.

خوردن کولا، چای ، شکلات ، قرص های تغذیه ای و پا هر نوع محرکی را قطع کنید. مصرف بیش از حد محرک ها میتواند تاکیکاردی دهلیزی حمله ای را ایجاد کند.

مراقب هیپوتالاموس خود باشید.

آنچه در مغز میگذرد، مخصوصاً مغز میانی ، بر قلب اثر دارد. به همین علت با پل پا مصرف غذائی درست ، ورزش کافی و طرز فکر مثبت تاثبات ، هیہوتا لامو میں غیبو ہرا تقویت کنید و کنترل لازم را برای سیستم عصبی خودکار خود داشته باشپد.

سیستم عصبی خودکار بدن، دو زیرمجموعه دارد: سیستم سمپاتیک که به جز گوارشی تمام مکانیسمها و واکنش های داخل بدن را سریع می کند و سیستم پاراسمپانیک، استرسی ، رژیم غذایی ضعیف و آلوده کننده ها کنترل هیپوتالاموس را بر سیستم خودکار بدن کاهش می دهند و باعث غلبه سیستم سمپاتیک و با افزایش سرعت واکنش های بدن می شوند.

شما میتوانید با کنترل هیپوتالاموس به سیستم خودکار بدن کمک کنید.

وعده های غذایی منظم و سالم بخورید و شیرینی جات کم مصرف کنید.

اگر شما یک وعده غذایی اصلی خود را مصرف نکنید و به جای آن شکم خود را با شیرینی جات و شکلات پر کنید، ترشح و فعالیت آنزیمهای پانکراس برای جلب این قند زیادی، افزایش می یابد. سپس انسولین خون بالا میرود و دچار افت قند خون واکنشی می شوید. غده های فوق کلیه آدرنالین را ترشح می کنند تا ذخیره گلیکوژن کبد را تجزیه کند. آدرنالین باعث افزایش ضربان قلب و احساس وحشت می شود.

برنامه غذایی را با سوخت و ساز بدن هماهنگ کنید.

افرادی که دارای متابولیسم ( سوخت و ساز) سریع هستند باید غذاهای پروتئینسی بیشتری مصرف کنند؛ هضم غذاهای پروتئینی طولانی تر است و کمک می کند تا از افت شدید قند خون جلوگیری شود. هنگامی که قند خون افت کند، فرآیندی که در بالا شرح داده شد اتفاق می افتد.

آرام و خونسرد باشید.

دکتر لادر میگوید: متوجه رابطه ای بین افراد کمال گرا و ترقیخواه و تشنهٔ موفقیت و تاکی کاردی حمله ای دهلیزی شده است؛ به طور کلی این افراد، همان کسانی هستند که دچار سردردهای میگرنی می شوند. در این افراد، مکانیسمهای هدایت قلبی تشدید می شود و تحریک بیش از حد آدرنالین را دارند.

استرس می تواند منجر به هدایت عصبی خود به خودی قلب و از دست رفتن ریتم ثابت آن شود. چگونه می توانیم جبران کنیم ؟ از تکنیکهای آرام بخشی پیشرفته استفاده کنید.

تاکی کاردی

تاکی کاردی

به اندازهٔ کافی منیزیم مصرف کنید.

منیزیم ، محافظ سلول هاست. منیزیم در سلول های عضلات قلب به حفظ توازن اثر کلسیم کمک می کند؛ هنگامی که کلسیم وارد سلولها می شود، باعث تحریک انقباض سلولهای عضلانی می شود. منیزیم در مرکز آنزیمی قرار دارد که کلسیم را به خارج پمپ می کند؛ این ماده تحریکپذیری قلب را کاهش میدهد . منیزیم در غذاهایی نظیر سویا، میوه های مغزدار، لوبیا و سبوس یافت می شود.

سطح پتاسیم را بالا نگه دارید.

پتاسیم مادهٔ دیگری است که به کاهش ضربان قلب و تحریک پذیری فیبرهای عضلانی کمک می کند. این ماده معدنی در سبزیجات به وفور یافت می شود و مصرف کافی ان زیاد سخت نیست؛ اما اگر شما سدیم بالایی مصرف می کنید و یا از مسهل ها و مواد ادرار اور استفاده می کنید، ممکن است پتاسیم بدن از بین برود.

مسایل خطرناک (آریتمی)

توجه کنید؛ ما نمی خواهیم بی جهت شما را نگران کنیم . اگر قلب، ضربان عادی خود را از دست داده است ، فوراً به پزشک مراجعه کنید؛ تنها پزشک شما می تواند بین تاکی کاردی دهلیزی حمله ای و انواع جدی تر آریتمی های دیگر تشخیص بگذارد.

تاکی کاردی بطنی ، یک مثال از نوع جدی تر تاکی کاردی است (بطن محفظه ای است که خون را به داخل سرخرگها پمپ می کند). میزان خونی که قلب به داخل سرخرگ ها پمپ می کند ممکن است به شدت کاهش یابد و احساس ضعف کنید، عرق بریزید و حتی غش کنید .

ورزش کنید.

افرادی که اغلب ورزش نمی کنند، ضربان قلبی حدود ۸۰ دارند؛ هنگامی که شروع به یک مقدار پیادهروی می کنند ضربان قلب آنها به ۱۹۰ تا ۱۷۰ می رسد. سپس با یک مقدار آماده سازی ضربان قلب آنها در شروع مجدد به ۹۰ تا ۹۵ می رسد. ورزش همچنین، مقاومت شما را به ترشح آدرنالین افزایش میدهد و حالت تهاجم را از بین می برد و شما را به وضعیت طبیعی و سالم برمی گرداند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *