#


تامین مالی و جذب حامی

تامین مالی
8 مارس 2017 بدون نظر 971 بازدید

تامین مالی و جذب حامی

تامین مالی و جذب حامی

برنامه ها و همایش ها به انحائ مختلف تامین مالی می شوند. در هر صورت قبل از اینکه معلوم شود چه کسی یا جه سازمانی می خواهد برنامه را تامین مالی نماید، می بایست تمامی ریز هزینه ها با احتساب ۱۰ در صد افزایش نرخ و پیش بینی هزینه های انی و غیر منتظره لیست و محاسبه گردد.

در هر صورت ممکن است یک همایش یا برنامه ی زنده توسط خود گروه برنامه گذار و مجری طرح تامین مالی شود یا توسط یک سازمان و گروه پیشنهاد دهنده تامین مالی گردد که در ان صورت احتمالا خود ان سازمان نیز هزینه ها را به طور پیشنهادی به گروه مجری طرح ارائه می نماید و مجری طرح می بایست یا در همان چارچوب هزینه نماید و یا بر اساس ان جدول با سازمان پیشنهاد دهنده چانه زنی کند.

حامی

اما فرض اساسی در کتاب پیش روی ، برنامه ها و همایش هایی است که قرار است توسط جذب حامی های مختلف تامین مالی شود. در این خصوص گروه مجری طرح ابتدا نیازمند تدوین لیست هزینه ها و سپس جدول طبقه بندی حامیان می باشد. البته قابل به ذکر است رای زنی با حامیان، ارائه لیست هزینه ها چندان ضرورت ندارد و در اکثر مواقع نیز این لیست ارائه نمی گردد.

امروزه جدول طبقه بندی حامیان بر اساس گروه های ممتاز، ویژه، درجه یک و درجه دو و یا گروه الماس، طلایی، نقره ای و یا سایر طبقه بندی های متفاوت تدوین می شوند. که در هر یک از گروه بندی ها ابتدا خدمات خاص ان گروه معرفی و سپس نرخ نهایی ان طبقه مشخص می شود.

به عنوان مثال در گروه بندی الماس، طلایی، نقره ای، بیشترین خدمات تبلیغاتی و پشتیبانی به گروه الماس داده می شود و در عوض بالاترین نرخ حمایتی نیز از حامیان این گروه دریافت می شود. البته قابل ذکر است پیشنهاد حامی انحصاری نیز می تواند در لیست جدول طبقه بندی حامیان قرار گیرد که در صورت موافقت دیگر هیچ حامی دیگری حق تبلیغات یا دریافت خدمات را از گروه مجری طرح ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *