#


تاثیر کمبود تستوسترون در مردان

16 جولای 2017 بدون نظر 961 بازدید

تاثیر کمبود تستوسترون در مردان

کاهش انرژی

خستگی یک تاثیر رایج از کمبود تستوسترون است. ممکن است شما احساس کنید انرژی بدنتان تخلیه شده و یا شدیدا خسته می‌باشید. اما دلایل دیگری نظیر افسردگی و افزایش سن هم می‌توانند عامل خستگی و کاهش انرژی باشند. سعی کنید خواب کافی در حدود ۷ تا ۸ ساعت داشته باشید تا بدینوسیله کمک به افزایش سطح انرژی بدنتان کنید.

تغییر در زندگی جنسی

کمبود هورمون تستوسترون می‌تواند موجب کاهش میل جنسی و همچنین عدم نعوظ در مردان گردد. البته تستوسترون به ندرت می‌تواند تنها دلیل مشکل نعوظ باشد و برای این مسئله سایر بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و دیابت نیز تاثیر‌گذار هستند.

مشکلات تمرکز

کمبود هورمون تستوسترون می‌تواند موجب بروز مشکل در تمرکز و حافظه شما گردد. ممکن است شما برنامه‌های خود را فراموش کنید. این حالات زمانی رخ می‌دهد که شما شدیدا سطح تستوسترون پایینی داشته باشید. در این زمان شما دارای علایم افسردگی خواهید بود که برای کمک به رفع این حالات یوگا، ماساژ و ورزش نیز مفید می‌باشد.

تغییرات در خلق و خوی

به خاطر پایین بودن سطح این هورمون اغلب مردان دچار حالات افسردگی و تغییرات شخصیتی می‌گردند. پس از بازگشت سطح هورمون به حالت اولیه مردان ابراز رضایت از روحیه خود می‌کنند.

تغییرات عضلانی

این هورمون کمک به ساخت ماهیچه می‌کند و زمانیکه در بدن شما در سطح پایینی باشد، حتی با انجام حرکات ورزشی، شما از یک توده پر استقامت و حجیم بهره‌مند نخواهید شد. اما ورزش منظم، کمک به افزایش سطح آن می‌کند.

افزایش چربی بدن

کمبود تستوسترون نه تنها موجب از دست دادن ماهیچه می‌گردد بلکه موجب افزایش چربی نیز می‌شود. اگر شما با انجام تمرینات ورزشی و کالری دریافتی عضله سازی نکنید در اینصورت آنها تبدیل به چربی می‌شوند. با داشتن رژیم غذایی سالم و از بین بردن چربی‌ها، بدن شروع به ساخت تستوسترون خواهد کرد که در ساخت مجدد عضلات از بین رفته موثر است.

نازک شدن موهای بدن

در صورت کمبود این هورمون ممکن است بخشی از موهای سر، دست و پا ناحیه تناسلی و صورت خود را از دست دهید. لازم است بدانید بین کاهش هورمون تستوسترون و الگوی ریزش مو ارتباطی وجود دارد. درباره عوارض درمان این هورمون پزشک به شما اطلاعات لازم را خواهددارد.

از دست دادن توده استخوانی

یکی از دلایل ابتلا به بیماری پوکی استخوان کمبود هورمون تستوسترون می‌باشد که موجب ضعیف شدن استخوان‌ها می‌گردد.
مشکل خواب
به دنبال کاهش این هورمون در بدن ممکن است مشکل خواب و بی‌قراری در شب پیدا کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *