#


تاثیر پوشیدن جوراب در زمان خواب

25 فوریه 2018 بدون نظر 1471 بازدید

تاثیر پوشیدن جوراب در زمان خواب

پوشیدن جوراب در رختخواب چه فوایدی به همراه دارد؟

داشتن خواب خوب و کافی در شب برای آغاز یک روز کاری موفق ضرورت دارد. کارهای بسیاری برای داشتن خواب راحت وجود دارد که می توانید آن ها را انجام دهید، ولی ممکن است که به یکی از این کارها تا به حال به هیچ عنوان فکر نکرده باشید؛ رفتن به رختخواب با یک جفت جوراب تمیز.

به گزارش ازمن بپرس، پژوهش ها در زمینه خواب نشان می‌ دهد ارتباطی بین سرعت به خواب رفتن و گسترش عروق خونی در دست‌ ها و پاها وجود دارد.

پوشیدن جوراب می تواند این کار را برای پاهای تان انجام ‌دهد و منجر به این می شود که سریعا به خواب بروید.

خوابیدن لازمه افت دمای داخلی بدن (CBT) و در عین حال گرم ماندن پوست می باشد. به پا کردن جوراب و به کار بردن پتو موجب گرم شدن پوست، گسترش رگ‌ ها و تسهیل تبادل دمایی و کاهش CBT خواهد شد.

این وضعیت به مغز پیغام می ‌دهد که زمان آن رسیده است که به خواب بروید. پوشیدن جوراب در زمان خواب می ‌تواند ویژگی های دیگری نیز برای سلامت داشته به همراه داشته باشد:

پیشگیری از نشانگان رینود

احتمال دارد که نام بیماری رینود تا به حال به گوش تان نخورده باشد. این بیماری بسیار کمیاب می باشد و با تاثیرگذاشتن بر روی سلول ‌های خونی موجب ایجاد واکنش بیش از اندازه به سرما می ‌شود. این وضعیت بروز زخم ‌ها یا مرگ بافت‌ ها را به همراه دارد. با پوشیدن جوراب در رختخواب، بدن می تواند به تنظیم دمای خود و پیشگیری از ایجاد این بیماری بپردازد.

پیشگیری از سرفه

در اکثر فرهنگ ‌ها این باور قدیمی وجود دارد که به پا کردن جوراب و ریختن کمی پودر خردل در داخل آن از سرفه ‌های شبانه پیشگیری می‌ کند، ولی واقعیت این است که به پا کردن جوراب شب ‌ها در رختخواب به خودی خود قادر است از سرفه پیشگیری کند.

مقابله با خشکی پوست

به پا کردن جوراب در زمان خواب از ایجاد خشکی و ترک خوردگی در پاشنه پاـ مشکلی که بسیاری از مواقع  در ماه ‌های سرد سال رخ می دهد-، پیشگیری می ‌کند. چنانچه هم‌ اکنون از ترک خوردگی پاشته پا عذاب می کشید می ‌توانید پیش از پوشیدن جوراب از مرطوب ‌کننده استفاده کنید و بر روی پاشنه پای تان بمالید. زمانی که بیدار می ‌شوید، پوست پاشنه نرم ‌تری را مشاهده خواهید کرد.

پیشگیری از تعریق شبانه و گرگرفتگی

جوراب بدن را قادر می‌ کند دمای خود را تنظیم کند و از ثابت شدن دمای بدن به خاطر تعریق شبانه و ایجاد گرگرفتگی که موجب بیداری افراد در نیمه‌ های شب می ‌شود، پیشگیری می‌ کند.

گرم شدن پاها

چنانچه از سردی پاها در عذاب هستید با به پا کردن جوراب در زمان خواب و ریختن میزان کمی فلفل قرمز در درون آن می ‌توانید به سرعت از این مشکل خلاص شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *