#


تاثیر پذیری در زندگی زناشویی

تاثیر پذیری در زندگی زناشویی
8 آوریل 2017 بدون نظر 949 بازدید

تاثیر پذیری در زندگی زناشویی

تاثیر پذیری در زندگی زناشویی و نگرش زوجین به

یاد بگیرید که تاثیر بپذیرید

شاید تفاوت اصلی و اساسی بین این دو نوع شوهر در این است که شوهر”جدید” در یافته است که اغلب در زندگی لازم است تسلیم شود تا برنده شود. وقتی از شهرهای مدرن با اتومبیل رد می شوید گاهی به گلوگاه های کلافه کننده و تغییر دهنده های مسیر عادی و طبیعی شما را تغییر می دهند . می توانید یکی از دو رویکرد را در رویارویی با این موقعیت های عادی غیر قابل عبور اتحاذ کنید: یک راه این است که بایستید کاملا عصبانی شوید و اصرار داشته باشید که مانع شود . راه دیگر این است که مانع را دور بزنید . رویکرد اولی در نهایت برای شما حمله قلبی را به ارمغان خواهد اورد . رویکرد دوم که من ان را تسلیم شدن برای برنده شدن می نامم شما را به منزل می رساند.

مثال کلاسیک در رابطه با شوهری که تسلیم می شود تا برنده شود مثال توت فرنگی است. زنان به طور معمول وقتی شوهرشان در بالای توالت فرنگی را نمی گذارد ازرده خاطر می شود، با اینکه گذاشتن در توالت فرنگی برای خود او تنها یک میلیونیم ثانیه طول می کشد. برای بسیاری از زنان  باز گذاشتن در توالت فرنگی نمادی  از این است که مرد خود را محق می داند . بنابراین وقتی مرد در توالت فرنگی را می گذارد، با این کار امتیاز عمده ای از همسرش دریافت می کند. شوهر عاقل وقتی دارد در توالت فرنگی را می گذارد به این فکر که فرد باهوشی است لبخند می زند.

پذیرفتن تاثیر از همسر یک نگرش است اما این مسئله همچنین یک مهارت است که اگر به نحوه ارتباطتان با همسرتان توجه بیشتر می کنید می توانید در این مهارت عالی شوید. در زندگی روزمره به معنی کار کردن روی سه اصل کتاب و عمل کردن به توصیه ها و تمرینات فصل های ۳،۴،۵ است. وقتی اختلافی با همسرتان دارید نکته کلیدی این  است که تمایل داشته باشید مصالحه و تراضی کنید. برای انجام این کار می توانید در در خواست همسرتان به دنبال چیزی بگردید که می توانید ان رضایت بدهید. برای مثال چاد که با کار کردن تا دیر وقت وقتی قرار بود مادر مادتا به دیدن ان ها بیاید باعث عصبانیت بیش از حد مارتا شده بود احتمالا قادر نبود در کار کردن بیش از ساعت معمول کوتاه بیاید اما شاید می توانست برنامه ریزی زمانی کارش را تا حدودی تغییر دهد. برای مثال می توانست تا جمعه برنامه کار کردن تا دیر وقت را به تعویق بیندازد تا اینکه حداقل بتواند به مارتا در مرتب کردن  خانه برای دیدار مادر مارتا کمک کند . شاید مادر بزرگ (مادر مارتا) . خواهر کوچک مارتا می توانستند پسر انها را برای تمرین فوتبال در روز یکشنبه ببرد(برنامه معمول چاد) تا چاد بتواند در ان زمان به کارش برسد.

اگر مرد با وجود تلاش های فراوان هنوز قادر نباشد از همسرش در یک موضوع خاص تاثیر بپذیرد. این حالت نشانه این است که یک مشکل حل نشدنی و غیر قابل پذیرفتن مانع ازاین کار می شود. در چنین موردی کلیدی حل مشکل این است که یاد بگیرید با  استفاده از توصیه های فصل ۱۰ با یک مشکل حل نشدنی کنار بیایید.”تام”و “کارا” یکی از زوج هایی که مطالعه کردیم ،با این مسئله روبرو بودند. ان ها دائما سر “بادی” با هم مشاجره داشتند . کارا فکر می کرد که “بادی” همه چیز هست به جز یک دوست.”بادی” که بیکار بود، اغلب با دختری که قرار بود با هم ازدواج کنند دعوا می کرد بعد با حالتی عصبانی به منزل تام و کارا می امد و پس از کلی درد و دل روی کاناپه اتاق نشیمن ان ها به خواب می رفت . کارا بیش از همه از این می ترسید که بادی روی تام تاثیر بدی بگذارد و به همین خاطر حضور مرتب بادی در خانه اش را یک تعرض و یک تهدید می دانست. اما هر  بار که سعی می کرد با تام درباره این موضوع صحبت کند تام تاکید می کرد که اینجا خانه اوست و او می تواند هر کسی را که را که خواست به خانه اش دعوت کند. وقتی کارا با او مخالفت می کرد به کارا کم محلی می کرد کاری که باعث عصبانیت شدید کارا می شد و باعث می شد داد و فریاد راه  بیاندازد . سپس تام کارا را متهم می کرد که مشکل خود اوست و نه بادی . کارا  از این طرز برخورد تام برخورد تام شدیدا عصبانی بود. از نظر او تام از پذیرفتن این مسئله که انجا خانه او هم بود برخودداری می کرد و بدین ترتیب به او بی احترامی می کرد و دیگر اینکه تام باید در تصمیم گیری در خصوص مهمان های خانه شان او را نیز سهیم می کرد.

در بیش از ۸۰ درصد از مواقع این زن است که موضوع مشکل داری را مطرح می کند،در حالی که شوهر تلاش می کند از صحبت کردن  درباره ان مسئله خودداری کند. با این حال این مورد نشانه رابطه زناشویی مشکل دار نیست ،بلکه در مورد بسیاری از زندگی های زناشویی شاد نیز صدق می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *