Categories: روانشناسی

تأثیر اختلال عصبی در زندگی افراد

تأثیر اختلال عصبی در زندگی افراد

با وجود اینکه عصبی بودن صفت نامناسبی به شمار می آید در کل ویژگی منفی ای نیست . آن دسته از افرادی که به درستی می توانند عصبی بودنشان را مدیریت کنند ممکن است از ذهن بیش فعالشان بهره هایی ببرند و احساس خام شان از جوانبی که دیگران فاقد آن هستند به نفع شان تمام خواهد شد .

برای افرادی که عصبی هستند با جریان پیش رفتن ناراحت کننده است

انعطاف پذیری برای یک فرد عصبی امری چالش برانگیز است . آن ها برنامه ریزی می کنند چون تمایل دارند از شگفتی های نا خواسته پرهیز کنند . با وجود اینکه به سود خودشان است تا یاد بگیرند کمی بیشتر با جریان هماهنگ شوند اما آمادگی ای که از قبل دارند همیشه هم چیز بدی نیست .

افراد عصبی می توانند دوستان دو آتشه باشند

اینگونه افراد بیش از حد دوست دارند نظر دیگران را در مورد خودشان بدانند و می خواهند مطمئن شوند که مراقب همه چیز هستند چنین شخصی هرگز فراموش نمی کند که روز تولدتان را تبریک بگوید و یا زمانی که در شغلتان ارتقاء گرفته اید برای شما کارت تبریک بفرستد . این سطح از رفتار هشیارانه چیزی است که محققان به آن اختلال عصبی سالم می گویند .

عصبی بودن می تواند به نفع سلامتی آن ها باشد

آن دسته از افرادی که دقت و موشکافی را با عصبی بودن به خوبی می توانند ترکیب کنند احتمالاً بهره های خوبی نیز از تندرستی می برند .طبق نظریه ی دانشمندان این افراد سالم عصبی کمتر دچار بیماری های مزمن می شوند ، وزن متعادل تری داشته و التهابات کمتری در آنها رخ می دهد .

این افراد تمایل به اضطراب دارند

اختلال عصبی

همه می دانند که اضطراب یک احساس مثبت نیست ، اما افراد عصبی سالم قادر هستند از این استرس به نفع خود استفاده کنند . آن دستهاز افرادی که دقت و هوشیاری بالایی دارند ممکن است اضطراب داشته باشند اما زمانی که به مشکلات و مسائل زندگیشان فکر می کنند این اضطراب موجب بی حرکتی و ناتوانی آن ها نمی شود . این افراد اضطرابشان را تحت کنترل و تنظیم گرفته و همین انگیزه ای می شود برای آن ها تا بفهمند اضطرابشان به چه چیزهایی مربوط است .

راهکارهای درمان عصبی بودن

برای درمان افراد عصبی راهکارهای ساده ای وجود دارد که به ترتیب بیان می کنیم .

  • داشتن روابط رمانتیک به آرامش هرچه بیشتر آن ها کمک می کند . شاید این موضوع در نظر شما سحر انگیز جلوه کند اما تصادفی نیست و یک امر واقعی است . طی تحقیقات به عمل آمده داشتن یک رابطه عاشقانه و رمانتیک می تواند روی فرد عصبی تأثیری متعادل کننده و بادوام داشته باشد و موجب آرامش هر چه بیشتر فرد گردد .
  • هر تصمیمی برای آن ها سرنوشت ساز می باشد . برای این افراد هیچ فرقی ندارد که تصمیمی که می گیرند انتخاب یک شغل جدید است یا انتخاب غذا برای سفارش . برای آن ها هر تصمیمی که می گیرند مهم است و پیامدهایی را نیز دارد .
  • عادات عصبی که دارند منجر به هوش بالای آن ها بشود . شما می توانیداین موضوع را به عنوان یک جنبه مثبت در دل یک ویژگی منفی به حساب بیاورید . استرس در حد اعتدال می تواند موجب یک عملکرد خوب بشود . اگر یک چیزی وجود داشته باشد که افراد عصبی را استثناء نشان دهد اضطراب است .
  • بیش از حد همه چیز را تحلیل می کنند و درمان زیادی را صرف می کند برای فکر کردن به اینکه چه چیزی اشتباه است و حتی وقت بیشتری را برای پیدا کردن راه حل می گذارد . یک پیام منفی منفعل – تهاجمی یا یک تعریف و تحسین دوپهلو در نظر یک فرد عصبی نقطه ضعف به حساب می آید .
  • معمولاً بدترین نتیجه ممکن را به دست می آورد ، افراد عصبی بیشتر به نیمه خالی لیوان علاقه دارند . این افراد تمایل دارند تا نسبت به ترس و تهدید ، ناکامی یا شکست با احساسات منفی واکنش نشان بدهند .
  • خودآگاهی بی نهایتی دارند و نسبت به افکار و اعمال خودشان حنی حرف هایشان بیش از اندازه حساسیت نشان می دهند . اگر تعادل داشته باشند این اندازه از هوشیاری می تواند هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای بی دردسر باشد . درست مانند هر ویژگی شخصیتی دیگری تقاط ضعف و قوتی وجود دارد و تفاوت اینجاست که یک فرد عصبی با نقاط ضعف و قوت خویش آشنایی بسیار دارد چون در موردشان بسیار فکر می کند و این الزاماً یک صفت بد و منفی نیست .
از من بپرس 7

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago