#


بوی پا؛ روش هایی برای از بین بردن بوی پا

بوی پا
29 نوامبر 2017 ۳ نظر 1297 بازدید

بوی پا؛ روش هایی برای از بین بردن بوی پا

بوی پا؛ روش هایی برای از بین بردن بوی پا

نکات توصیه شده توسط متخصصان ما را دربارهٔ از بین بردن بوی پا مطالعه کنید:

مکرراً شستشو دهید.

به نظر ساده و ابتدایی می رسد اما باید پاها را به دقت تمیز نگه دارید. هر چند بار که لازم است پاها را با آب گرم و صابون بشویید. با برسی نرم بین انگشتان را مالش دهید و مطمئن شوید که پای تان کاملاً خشک شود.

به انگشتان، پودر بمالید.

بعد از شستشو، از پودر ذرت یا اسپری ضد قارچ استفاده کنید. یک روش دیگر به توصیه سوزان لوین «متخصص پا از بیمارستان مونت سیانی» ریختن پودر بچه یا پودر ذرت در کفش می باشد .

از ضد عرق ها استفاده کنید.

کلید کنترل بو، استفاده از ضد عرقها یا ضد بوها درست روی پا می باشد. شما می توانید به سادگی از ضد بوی مخصوص پا استفاده کنید. آگاه باشید که گرچه ضد بوها بوی پا را از بین می برند ولی نمی توانند جلوی تعریق را بگیرند. ضد عرق ها هر دو کار را می کنند. دکتر استفان وینبرگ می گوید: در صورت ابتلا به ضایعات قارچی پا از شد عرقها استفاده نکنید زیرا باعث سوزش می شود.

بوی پا

بوی پا

جوراب ها را عوض کنید .

گلن کو پلند «متخصص پا از بیمارستان زنان توانتو » میگوید: منطقی ترین راه برای پاهای بودار تعویض جوراب هاست. همیشه از جوراب های ساخته شده از الیاف طبیعی نظیر پنبه استفاده کنید زیرا جذب رطوبت توسط آنها از مواد مصنوعی بسیار بیشتر است .

دو جوراب روی هم بپوشید.

فردریک هاوس می گوید: شاید بتوانید با پوشیدن دو جوراب با هم ، میزان تعریق را کاهش دهید. در نگاه اول متناقص به نظر می رسد اما هوایی که بین دو لایه جوراب وجود دارد به خنک شدن پا کمک می کند. جوراب پنبه ای را ابتدا بپوشید و روی آن یک جفت جوراب پشمی بپوشید. از جوراب های شناخته شده از مواد مصنوعی پرهیز کنید زیرا تنها باعث افزایش تعریق می شوند .

در انتخاب کفش دقت کنید.

دکتر لوین میگوید: کفش های بسته تعریق پاها را افزایش می دهند و محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها فراهم می کنند و در نتیجه منجر به بوی بد و تعریق بیشتر می شوند. از کفش های جلوباز و سندل استفاده کنید اما از کفش های پلاستیکی و لاستیکی پرهیز کنید چرا که به پاها اجازه تنفس نمیدهند. هیچ گاه یک کفش را دو روز پشت سر هم نپوشید؛ حداقل ۲۴ ساعت لازم است تا کفش های تان کاملا خشک شود.

با آن بخوابید.

دکتر ساسمن و متخصص پا از مریلند» توصیه می کند که درمان شبانه می تواند به خشک شدن پاها کمک کند. با مالیدن الکل پاها را کاملاً خشک و خنک کنید. سپس از ضد بوهای قوی در کف پا استفاده کنید. پاها را با پوشش پلاستیکی بپوشانید ( براک تحریک کردن) تعریق تا ضد بو بهتر در داخل پا نفوذ کند. یک جوراب را روی پوشش ، بیوشید و با آن بخوابید. در صبح پودرهای اضافی را بشویید و به مدت یک هفته هر شب این کار را تکرار کنید . در هفته های بعد یک یا دو بار این کار را بکنید .

بوی پا

بوی پا

پای خود را خیس کنید.

چای: تانن موجود در کیسههای چای یک ماده خشک کننده است ؛ سه تا چهار کیه چای را در داخل یک لیتر آب به مدت بیست دقیقه بجوشانید؛ مقداری آب سرد را برای راحتی پاها به آن اضافه کنید؛ پاها را به مدت بیست تا سی دقیقه در آن قرار دهید. سپس آن را خشک کنید و به آنها پودر بمالید. دکتر بیهوا و متخصص پوست دانشگاه نیویورک» می گوید: تا رفع مشکل، این درمان را روزانه دو بار انجام دهید و برای جلوگیری از عود بوی پا، دوبار در هفته این کار را تکرار کنید.

استات آلومینیوم

روزانه یک یا دو بار پاهای تان را در محلول استات آلومینیوم و آب سرد قرار دهید زیرا این ماده دارای خواص خشک کنندگی است.

بی کربنات سدیم

دکتر لوین می گوید: این ماده باعث اسیدی شدن بیشتر سطح پا می شود و بنابراین میزان عرق تولید شده را کاهش می دهد. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب بریزید؛ دو بار در هفته هر بار به مدت پانزده دقیقه ، پا را در داخل آن خیس کنید.

سرکه

حمام اسیدی دیگر برای پا، محلول یک فنجان سرکه در یک لیتر آب است. دوبار در هفته به مدت پانزده دقیقه پا را در آن خیس کنید.

آب سرد و گرم

از حمام آب گرم و سرد استفاده کنید. این پروسه میزان جریان خونر به داخل پاها کاهش می دهد و تعریق را کم می کند. سپس از حمام سومی حاوی قطعات یخ و آب لیمو استفاده کنید و سرانجام برای سردی و خشک شدن پاها، به آنها الکل بزنی در هوای درمان استفاده کنید . بیماران این درمان استفاده کنید .بیماران دیابتی و افرادی که نقص لایی های مختلف را امتحان کنید.

لایی های مختلف را امتحان کنید.

بعضی از لایی های کفش رطوبت کفش را جذب و به کنترل بوی پا کمک می کند. دکتر لوین میگوید: این محصولات در بعضی از از بیماران کارآمد بوده است.

بوی پا

بوی پا

آرامشی خود را حفظ کنید.

ریچارد دابسون «رئیس بخش پوست دانشگاه پزشکی کالیفرنیای جنوبی » میگوید : غده های عرق موجود در پا همانند غده های عرق کف دست و زیربغل به عواطف پاسخ میدهد. استرس ، چه خوب ، چه بد می تواند به تعریق زیاد منجر شود . در نتیجه فعالیت باکتری ها را در کفش ها افزایش میدهد و باعث بوی بد می شود ؛ پس سعی کنید هیجانی نشوید.

مراقب آنچه که می خورید، باشید.

اگرچه عجیب به نظر میرسد ولی هنگامی که غذاهای تند و پرادویه میخورید (نظیر پیاز، فلفل ، سیر و دیگر غذاهای خانوادهٔ پیاز) عصاره این بوها میتواند از طریق غدد عرق پا پخش شود. بنابراین ، بله ، پاها میتوانند بوی ناهاری را که خورده اید ، به خود بگیرند.

آیا پاهای تان بیشتر از شما کار می کنند؟

نیل کرامر «متخصص پا از پنسیلویا» می گوید: چه باور کنید و چه باور نکنید گاهی وقت ها، پاها به این علت زیاد عرق می کنند که بیشتر از آنچه که باید، کار می کنند. نقص ساختاری (مانند صافی کف پا ) و یا شغل پرجنب و جوشی که دارید، مقصر اصلی هستند. هرچه پاها بیشتر کار کنند، برای خنک کردن خودشان بیشتر تعریق می کنند، اگرچه هر پایی که زیاد عرق می کند لزوماً بوی بد نمی دهد اما رطوبت ، بستر مناسبی را برای باکتریهای بوزا ایجاد می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *