#


بدن مان را از چه راهی در برابر هوای آلوده مقاوم کنیم؟

19 دسامبر 2017 بدون نظر 1117 بازدید

بدن مان را از چه راهی در برابر هوای آلوده مقاوم کنیم؟

بدن مان را از چه راهی در برابر هوای آلوده مقاوم کنیم؟

وضعیت آلودگی هوا در مرحله هشدار می باشد و هم اکنون می توان ریزگرده ها را به راحتی دید. اولین راه هایی که می توان برای مبارزه با آلودگی هوا به حساب آورد استفاده از ماسک و دستگاه های تصفیه هوا می باشند.

به گزارش ازمن بپرس، خبر آنلاین نوشت: کسانی که در شهرهای صنعتی ساکن هستند و هوای آلوده درست با فصل سرما وارد زندگی روزمره آن ها می شود باید دنبال راه هایی باشند که برای مدت طولانی می باشد. یکی از راه هایی که بستگی به خودتان دارد تغذیه ی صحیح می باشد که شما با توجه به اینکه در این شهرها زندگی می کنید که آلودگی هوا در قسمت لاینفک آن در برخی از ماه های سال می باشد باید سبک غذایی تان را برنامه ریزی کنید.

۱-ویتامین  C

قوی ترین آنتی اکسیدانی که برای بدن شما مفید است ویتامین C می باشد. این ویتامین قادر است تا رادیکال های آزاد را نابود کند. همچنین به ویتامین E کمک می کنند تا دوباره به بدن بازگردد. استفاده از ویتامین C کافی برای نگهداری مقدار ضروری آن در ریه ها امری بسیار مهم می باشد. به طور مثال باید بگوییم که تمام بزرگسالان در طول روز باید چهل میلی گرم از این ویتامین را دریافت کنند تا ریه های شان بتواند در برابر آلودگی هوا مقاوم شوند و بتوانند نفس بکشند. برای دریافت ویتامین Cمی توانید از این منابع طبیعی استفاده کنید:

-کلم، جعفری و به طور کل سبزیجات بهترین گزینه های خوراکی هستند که می توانید در زمان آلودگی هوا استفاده کنید و همچنین می توانند ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کنند.

-یکی دیگر از منابع مهمی که می توانید ویتامین C را به مقدار زیادی دریافت کنید مخصوصا در روزهای آلوده مصرف آب دو عدد لیموی ترش می باشد. برای این کار می توانید دو عدد درون یک لیوان آب ولرم دو عدد آب لیمو ترش را بریزید و میل کنید.

-علاوه بر این ها مرکباتی مانند پرتقال سرشار از ویتامین C هستند.

۲-ویتامین E

ویتامین E محلول در چربی است که نخستین خط دفاعی بدن در مقابل آسیب هایی می باشد که وارد بافت های انسان می شود. برای رساندن این ویتامین به بدن می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

-این ویتامین در برنامه غذایی از راه گیاهان به دست می آید که به شکل روغن های خوراکی استفاده می شود. ازجمله این منابع می توان به روغن کانولا، بادام زمینی، آفتابگردان و روغن زیتون اشاره کرد.

-یکی دیگر از منابع غنی ویتامین E بادام و تخمه آفتابگردان می باشد. با توجه به اینکه مغزها کالری زیادی دارند توصیه می شود که از آن ها در طور روز فقط یک اونس مصرف شود.

-ویتامین E را می توان در ادویه جات و چاشنی های گیاهی از جمله پاپریکا، سیر، جعفری، پودر چیلی و ریحان دریافت کرد که در این روزهای آلوده می توانند به سلامتی تان کمک کنند.

۳-بتاکاروتن

بتاکاروتن به خاطر فعالیت آنتی اکسیدانی در کنترل التهاباتی که بر اثر آلودگی هوا به وجود می آید نقش بسیار مهمی دارند. بتاکاروتن زمانی که به بدن وارد می شود به ویتامین A تبدیل می شوند. برای دریافت بتاکارتن می توانید از منابع زیر استفاده کنید:

-برخی از سبزیجات برگ دار از جمله کاهو و اسفناج دارای مقدار زیادی بتاکاروتن می باشد.

-یکی دیگر از منابع غنی بتاکارتن می تواند به برگ تربچه و هویج اشاره کرد.

۴-اسید چرب امگا۳

این اسید چرب می تواند قلب تان را در مقابل اثرات مضر آلودگی هوا حفظ کند. خوراکی هایی که دارای امگا۳ هستند به شرح زیر می باشد:

-مغزها از جمله گردو و تخم کتان

-سبزیجات برگ دار و ماهی ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *