#


با پرهیز این رژیم غذایی از تولید گاز روده پیشگیری کنید

9 می 2017 بدون نظر 929 بازدید

با پرهیز این رژیم غذایی از تولید گاز روده پیشگیری کنید

با پرهیز این رژیم غذایی از تولید گاز روده پیشگیری کنید

 

به گزارش، از من بپرس، محصول طبیعی فرعی عمل گوارش، گاز روده است. تولید گاز روده بدین معنا است که دستگاه گوارش شما خوب کار نمی‌ کند.

علل گاز روده

گاز بیش از حد روده ممکن است در اثر بلع هوای زیاد در زمان غذا خوردن، نوشیدن مایعات و جویدن آدامس بوجود بیاید. گاز کم روده در اثر عملیات باکتری ها روی غذاها ایجاد می شود. زمانی که مواد غذایی به روده بزرگ می رسند، کامل تجزیه نشده باشند، گاز روده ای تولید می شود. باکتری هایی که گاز روده ای را تولید می کنند، از هیدروژن، دی اکسید کربن و گاهی اوقات متان تشکیل شده اند.

غذاهای تولید کننده گاز روده

نوشابه های گاز دار می ‌توانند گاز در روده تولید تولید کنند. همچنین مواد غذایی کربوهیدرات دار به دلیل این که حاوی فیبر، نشاسته ، و قندهای غیرقابل گوارش هستند، نیز مولد گاز هستند.

لاکتوز

شیر و فرآورده ‌های لبنی از قبیل پنیر و بستنی حاوی لاکتوز هستند. همچنین برخی نان ‌های فرآوری شده، غلات و سس‌ های سالاد نیز لاکتوز دارند.  بیشتر افراد توانایی هضم لاکتوز به خوبی را دارند. برخی نیز در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند. در واقع همه یا بخشی از آنزیم لاکتاز را که لاکتوز را به بخش های قابل هضم تجزیه می‌کند، تولید نمی‌کنند. بدون لاکتوز هم، شیر و سایر غذاهای غنی از لاکتوز در روده تخمیر شده و گاز اضافی تولید می‌کند.

فروکتوز

همچنین هضم کردن پیاز، گلابی، آرتیشو (کنگر فرنگی)، گندم و برخی نوشیدنی‌ های غیر الکلی و غذاهای فرآوری‌شده حاوی این قند می تواند دشوار باشد.

سوربیتول

سیب، گلابی، هلو، آلو خشک و برخی غذاهای فاقد شکر، آبنبات و آدامس حاوی سوربیتول هستند. هضم این محصول نیز می تواند دشوار باشد.

رافینوز

این قند در کلم بروکلی ، بروکسل ، لوبیا ، کلم پیچ ، مارچوبه و غلات سبوس‌ دار موجود است. برنج تنها نشاسته ای است که تقریباً به طور کامل از راه روده کوچک جذب می شود. از آنجایی که نشاسته برنج هرگز به روده بزرگ نمی‌رسد، باکتری های مولد گاز نمی‌توانند آن را تجزیه کنند. سایر مواد نشاسته ‌‌ای شامل ذرت، رشته فرنگی، سیب زمینی و گندم گاز ایجاد می کنند. فیبرهای غذایی موجود در لوبیا و سبوس گندم نیز می توانند مولد گاز باشند.

انتهای پیام./

برچسب ها برچسب‌ها:,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *