#


با خواص درمانی پیاز و فواید آن بیشتر آشنا شویم

خواص درمانی پیاز
21 نوامبر 2017 يك نظر 3683 بازدید

با خواص درمانی پیاز و فواید آن بیشتر آشنا شویم

با خواص درمانی پیاز و فواید آن بیشتر آشنا شویم

در برن پایتخت سوئیس هر سال مدت یک هفته برای پیاز جشن می گیرند و این موضوع بیان مفصلی دارد: یک ملت خوشحال و خوشبخت برای این سبزی که اغلب آن را به عنوان ادویه خود به کار می برند، چنین احترامی قائل هستند.

در طب قدیم در موارد زیادی پیاز را مصرف می کردند. از جمله، «دیوسکورید» طبیب اول یونان و «پلین» گیاه شناس معروف روم قدیم پیاز را عامل بی نظیری در سلامت و طول عمر می دانستند. بلغاریها پیاز خام زیاد می خورند و یکی از غذاهای اصلی و مهم آنها نان و پیاز و فلفل و نمک است. اکنون بین تمام ملل جهان وضع بهداشتی بلغارستان از همه بهتر است. زیرا بیماری سرطان در آن کشور وجود ندارد و تعداد صد ساله ها زیاد می باشد.

اخیرا زنی از اهالی مکزیک به نام «تامارا، و ارگو» در شهر تورئو در صد و بیست سالگی قوت کرد. او طول عمر خود را از پیاز می دانست و از سن ۱۵ سالگی هر روز ۱۲ تا پیاز خام می خورد، یعنی با هر غذای خود چهار پیاز میخورد. این معلومات به بهترین وضعی لزوم مصرف پیاز رادر تغذیه تائید میکند.

مگر پیاز چه دارد؟

پیاز سرشار از ویتامین های ب، ث و دارای آهن، آهک، فسفر پتاسیم، سدیم گوگرد، ید، سیلیس و قند است که مستقیماً جذب بدن میشود. برای اشخاصی که بیماری قند دارند مضر نیست. فسفری که دارد برای انجام کارهای فکری و ضعف وفرسودگی جسمی و عصبی مفید است پیاز دارای عمل نیرو بخش فوری و آنی است. هضم مواد نشاسته ای را خصوصاً آسان می سازد و خواب آور هم هست و تقویت کننده. پیاز برای بچه هایی که دیر رشد می کنند و پیرمردان که ضعیف شده اند غذای مقوی و نیرو بخشی است و اگر قبل از غذا خورده شود اشتهای ما را تحریک خواهد کرد.

پیاز به واسطه گوگردی که دارد برای خون ضد عفونی کننده است. وقتی که وارد خون شود و در ریه ها وارد گردد با عفونتهای مجاری تنفس مثل: آسم، ورم گلو، برونشیت، گریپ و غیره مبارزه می کند. برای معالجه با نوشابه پیاز از بروز گریپ، برحسب شدت مرض از ۷ تا ۲۱ روز تعیین شده و در این مدت از مصرف غذاهای که مواد آلبومین دارد مثل: گوشت ماهی، تخم مرغ، شیر، پنیر باید پرهیز کرد.

خواص درمانی پیاز

خواص درمانی پیاز

پیاز سلسله اعصاب را تجدید قوامی کند. پوست بدن نیز با مصرف پیاز سالم شده، سموم را از خود دفع میکند. پیاز به واسطه یدی که دارد، ضد اسکوربیت است و امراضی که مربوط به سیستم لنفاوی میباشد، مثل ورم غده ها، آبسه های شدید، جوشهای زیر پوست و غیره را درمان کرده، بهبود میبخشد. پیاز سرشار از سیلیس است و این ماده به مقدار خیلی زیاد در بدن موجود و برای تشکیل و نگهداری استخوانها و شرایین کاملاً لازم است. به اشخاصی که مبتلا به راشیتیسم (نرمی استخوان) شده اند مصرف آهک و کلسیم را تجویز می کنند تا استخوان های آنها سفت و محکم شود، ولی این نوع معالجه ناقص است، زیرا در این مورد اهک باید به «سیلیکات دو شور» تبدیل شود تا استخوان ها را محکم کرده، شرایین را نرم و دارای خاصیت ارتجاعی سازد.

پس پیاز چون دارای سیلیس و آهک است، برای کسانی که مبتلا به تصلب  شرایین شده اند فوق العاده مفید می باشد. پیاز ادرارآور قوی است و در بیماری هایی که احتیاج به دفع ادرار زیاد هست مثل: حبس البول و سنگ کلیه و مثانه، ورم ساق پاها، ورم مثانه، پروستات، تشمع کبدی، رماتیسم مفصلی و استسقا مرهمی عالی می باشد. پیش غذای خود را سوپ شیر با یک پیاز خام رنده کرده ترتیب دهید، صبح و ظهر و شام این سوپ را بخورید، بیماری که از این رژیم پیروی کند، روز هشتم که فرا رسید بهبود خواهد یافت و روز پانزدهم که شد ادرار زیاد خواهد شد و روز سی ام شفای کامل نصیب بیمار خواهد گردید.

«ژوزف لیوتو» پزشک معروف قرن هیجدهم میگوید: چهار پیاز خام را اگر در شراب سفید بخیسانید، بیش از هر داروی قوی دیگری کلیه ها را باز خواهد کرد. وقتی زیادی ادرار دستگاه بدن را مسموم میسازد، از پیاز کمک می گیرند تا ادرار را به خارج دفع کند. در چنین مواردی باید سه یا چهار قاشق قهوه خوری پیاز رنده شده را روی نان مربا ریخت و خورد یا آن را با سوپ شیر و یا سوپ سبزی مصرف کرد.

رژیم پیاز وقتی تجویز می شود که بدن احتیاج به تخلیه و دفع سموم دارد.

برای اشخاصی که مبتلا به درد کمر، سوختگی دست و پاویا درد کلیه ها و درد کبد هستند، یا سنگ کیسه صفرا دارند سوپی را تجویز می کنند که طرز تهیه آن چنین است: یک پیاز درشت را ریز ریز یا رنده کنید، سپس در چهار قاشق سوپخوری روغن زیتون آن را نیم پز کنید. یکصد و پنجاه گرم آب به آن بیفزایید و بگذارید ده دقیقه بجوشد. سپس تا گرم است آن را بنوشید. معمولاً اگر کمی شکر موقع پختن روی پیاز بریزند، هضم آن را آسانتر میسازد، بدون این که طعم و مزه آن را تغییر دهد.

هر چند معروف است، پیاز دیرهضم می شود، ولی بر روی مخاط و غده های شکم عمل مناسب و مفیدی را انجام می دهد که به دستگاه هاضمه کمک می کند و به شرح بالا اضافه کردن شکر هضم را آسان تر می کند. کسانی که غذا را به سختی هضم می کنند و یا نفخ و درد شکم دارند، اگر چند روز از رژیم زیر پیروی کنند، بزودی بهبود حاصل می کنند. ۱- صبحانه سوپ پیاز با چند تکه نان ۲- املت پیاز، پوره پیاز، نان کره مالیده با پیاز خام رنده شده ۳- شام طاس کباب پیاز با روغن زیتون و شیر و شت یا آب نمکدار که موقع مصرف روی آن سرشیر تازه بریزند ۴- موقع خواب چند برش نان که روی آن کره مالید شده با پیاز رنده شده.

اگر بخواهید مثانه یا کلیه ها یا معده و روده ها را معالجه کنید، باید پیاز پخته مصرف نمایید و طبق دستوری که گذشت عمل نمایید. وقتی که تازه زکام شده اید دو ورقه نازک پیاز را که طول آن دو سانتیمتر و عرض آن نیم سانتیمتر باشد ببرید، بعد در لای گاز پیچیده و در سوراخ های بینی بگذارید تا پنج دقیقه بماند، زکام شما رفع خواهد شد. یا پیاز را لای برگ کلم پیچیده در فر پخته له کرد و در جوشانده شیرین بیان حل کرد و مصرف نمود و اگر پیاز را به دو قسمت کنید و جلو ببینی برده و به طور عمیق نفس بکشید، حمله اعصاب را متوقف می کند.

خواص درمانی پیاز

خواص درمانی پیاز

جوشهای زیر پوست:

برای رفع جوشهای قرمزی که در پوست صورت و بدن ظاهر می شود، باید پیازی را که در سرکه ریز ریز شده است به آن بمالند.

اسهال:

یک مشت پوست پیاز را با دقت بشویید و آن را در آب مدت ده دقیقه بجوشانید، سپس شیره آن را با فشار در آورید و مایعی که بدین ترتیب به دست می آورید با شکر شیرین کنید و هر روز سه یا چهار بار آن را بخورید.

اسهال بچه های شیرخوار:

سه بار پیاز را با رنده خرد کرده و در یک لیتر آب جوش مدت دو ساعت دم کرده، آن را کم کم با آنها بخورانید تا اسهال را بند بیاورد.

درد شقیقه:

اگر روی شقیقه ها بگذارید، احتقان خون را برطرف میکند و سردردهای عصبی را برطرف میسازد.

گاز سگ و گربه:

اگر روی محل زخمی که در اثر گاز سگ و یا گربه ایجاد شده است، بگذارید زخم را التیام داده شفا میبخشد.

سوختگى:

اگر پیاز را له کنید و کمی نمک به آن بزنید و روی سوختگی بگذارید، فوراً ساکت خواهد شد.

وزوزگوش:

اگر گوش شما وزوز کرد، پنبه ای را با آب پیاز تر و آن را در گوش بگذارید، صدای گوش برطرف می شود.

درد گوش:

مواقعی که مبتلا به گوش درد شدید هستید، پیاز را در فر بپزید و با کمی کرهٔ بی نمک مخلوط کنید و در پارچه خیلی نازک بریزید و در گوش فرو کنید، درد گوش آرام خواهد شد.

لکهای صورت:

آب پیاز را به شکل محلول درآورید و با آن لکهای صورت را برطرف کنید، برای ورم، سرمازدگی، ترک پوست و خشکی و خراش پوست با آب پیاز کمپرس نمایید.

ادرارآور:

ضمادی که از پیاز خام رنده شده تهیه شده بر پایین شکم بگذارید، خروج ادرار را آسان میسازد.

 بیماری شاربون:

در بیماری شاربون که مرضی است عفونی و میکرب آن معمولاً به وسیله مگس مخصوصی به انسان منتقل می شود و سرایت می کند، اگر زیر و روی پاهای بیمار را در ضماد مخلوط پیاز و سیر و گزنه که خرد شده باشد، در یک کیلو نیم بلکه بیشتر بگذارید، حال مریض بزودی بهبود خواهد یافت.

در کتاب طب الصادق از قول امام گفته شده است: پیاز بخورید که سه فایده دارد؛ فضای دهان را خوشبو و لثه را محکم و آب کمر «ماء النسل» را زیاد و امر مجامعت را تقویت می نماید. پیاز نیروی راه رفتن را بسیار و تب را برطرف می سازد. چند قطره سرکه روی پیاز رنده شده بریزید و آب آن را در بینی بچکانید از خون دماغ جلوگیری می نماید.

خواص درمانی پیاز

خواص درمانی پیاز

از زبان خودش: نام فارسی و هندی من پیاز است. در فارسی به من «سوخ» هم میگویند. اعراب به من «بصل» و ترکان «سوقان» گویند. نوع بیابانی من را «کومران» نام نهاده اند.

 دانشمندان قدیم و جدید برای من بیش از هزار خاصیت قائل شده اند. من انواع و اقسام کوچک و بزرگ، تند و شیرین، پوست سفید و پوست قرمز دارم. من دارای یک ساقه زیر زمینی به نام طبق پیاز هستم، این ساقه از یک طرف به ریشه های افشان و از طرف بالا بیک ساقه هوایی ختم می شود و در اطراف این طبق فلسهای پیاز، پرده پرده روی هم جمع شده، یک شکل کروی به وجود می آورند. در روی این جسم کروی پوست پیاز قرار دارد.

یکی از عجایب طبیعت که در نهاد من است، نیروی هواشناسی است، به طوری که قبل از رسیدن فصل زمستان می توانم شدت سرمای زمستان آینده را پیش بینی کنم. در فصل پاییز، شما وقتی مرا از زیر خاک در می آورید اگر پوستها و پرده های من ضخیم، چرمی و محکم باشد باید بدانید که زمستان سختی را آن محل خواهد داشت و اگر نازک و کم دوام باشد، در زمستان آینده سرمای زیادی در آن محل دیده نخواهد شد. و نیز روی همین اصل است که بار فروشان از روی پوست و پره های من زادگاه مرا تشخیص می دهند، چون پیازی که از مناطق گرمسیری می آید، با پیاز مناطق سردسیر فرق بسیار دارد. من جزو مواد غذایی بسیار مفیدم که بطور پخته و خام هر دو مصرف می شوم.

من دارای ویتامینهای ب، ث هستم و سرشار از املاح، سیترات، استات، فسفات، نیترات و ترکیبات گوگردی، املاح کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید، آهن، آهک و چندین نوع قند می باشم به کسانی که کارهای فکری دارند خوردن پیاز را که دارای فسفر است توصیه نمایید، من هضم مواد نشاستهای را اسان می کنم و خواب را راحتتر می نمایم، به کسانی که دچار بی خوابی می شوند، توصیه کنید که از خوردن من غافل نشوند. در عصر حاضر که به علت انفجارهای پی در پی خورشید، اتمی، و آلودگی هوا و سرو صدای شهرها، سکته های مغزی و قلبی زیاد شده است، نباید هیچ سفرهای خالی از من باشد، زیرا من از لخته شدن خون جلوگیری و از زیادی آلودگی هوا می کاهم، من دارای یک ماده میکرب کش نظیر پنی سلین هستم که میکروبهای وبایی شکل را می کشم و باسیلهایی را که سبب مسمومیت غذا می شوند از بین می برم و زهرابهٔ آنها را خنثی میکنم و به همین جهت است که طباخان گوشت را همراه من حفظ میکنند و هیچ غذای گوشتی را بدون من نمیخورند.

هیچ گاه غذای مانده و بازاری را نخورید، مگر آنکه با آن مقداری پیاز میل نمایید، خوردن پخته و خام من به رشد اطفال مخصوصاً کودکان عقب افتاده کمک میکند. من به علت داشتن مواد گوگردی خون و مجاری تنفسی را ضد عفونی می کنم. جهت درمان تنگ نفس، ورم گلو، برنشیت، گریپ و غیره مفید می باشم و نیز به علت داشتن گوگرد است که موهای سر و صورت را تقویت کرده، از ریزش مو جلوگیری می نمایم. عمل من در معالجه امراضی کلیوی غیر قابل تردید است. من برای درمان پرستات، ورم ساق پا، روماتیسم مفصلی و غیره مفید می باشم، من با این که به هضم غذا کمک می کنم و نفخ را از بین می برم خودم کمی نفاخ هستم، برای جلوگیری از نفخ من باید مواد قندی خورد. خوردن کمی قند یا شکریا مکیدن نبات و آب نبات نفخ مرا از بین میبرد.

برای تسکین درد دندان کافی است، کمی آب پیاز را با پنبه آغشته و آن را در حفره دندان کرم خورده بگذارید، برای معالجه زگیلهای گوشتی وسط یک پیاز بزرگ را گودکرده، در آن نمک بریزید و بگذارید تا نمک آب شود و آن را روی زگیل بمالید. برای از بین بردن لکههای سیاه پوست نیز دارویی مفیدتر از آب پیاز و نمک نیست.

من دارای چندین نوع قند هستم و با کمک نیتراتهایی که دارم ادرار را زیاد می کنم. اثر من در جلوگیری از تشمع کبدی و سرطان غیر قابل انکار است، در معالجه ورم پرده خارجی قلب و ذاتاره تجویز میشوم. من بوی ز هم گوشت را از بین میبرم، گرفتگی دماغ را که در اثر تنفس در هوای متن پیدا شده باشد باز مینمایم. من دارای انسولین گیاهی هستم و به همین جهت برای مبتلایان به مرد قند مفید بوده، قند خون را پایین میآورم. برای معالجه آب آوردن شکم و پیدا شدن آلبومین در ادرار به سراغ من بیایید و از مدر بودن من استفاده کنید.

در برگ من مقداری قند و آنزیمهای مختلف و مقداری سبزینه وجود دارد. ضمناًنیم پخته من مسکن التهابات و ناراحتیهای مربوط به سوختگی و بواسیر است. من اشک آور بوده و چشم را ضد عفونی کرده از فشار آن می کاهم و در عین حال ضرری به چشم نمیزنم. خوردن من بانان باز کننده ادرار و حیض بوده شکننده سنگ کلیه و مثانه است. ترشی من جهت درمان یرقان و زیاد شدن اشتها و تقویت هاضمه و جلوگیری از قی صفراوی و بلغمی سودمند است.

من پادزهر سموم هستم. خوردن آب پیاز به مقدار زیاد، برای کسانی که سگ هار آنها را گزیده باشد، سابقاً تجویز میشد. چکاندن آب من در چشم جهت جلوگیری و آبریزش و خارش پلک چشم نافع است و با عسل جهت رفع لکه سفیدی و زخم چشم و ضعف بینایی تجویز شده است. ریختن آب من در بینی باز کننده دماغ است. بوییدن من در مواقع شیوع بیماری مسری منافع بسیار دارد. چکاندن آب من در گوش جهت رفع سنگینی و صدا کردن گوش و پاک کردن چرک آن نافع است. مقدار خوراک من تا صد گرم است.

ضماد کوبیده من را بر محل نیش عقرب و زنبور بگذارند، زهر آنها را از بین میبرد. ضماد من بر روی پوست بدن خون را به سوی جلد میکشد، آن را خوش آب و رنگ می نماید، ضماد من با عسل و باروت جهت درمان برص، زگیل گوشتی، کک مک و زخمهای چرکی توصیه شده است و برای از بین بردن زگیل بهتر آن است ضماد مرا با نمک و گلاب و عسل استعمال نمایند. ضماد من با زرده تخم مرغ جهت بواسیر و درد نشیمنگاه به کار میرود پخته من با کوهان شتر جهت شقاق و بواسیر مفید بوده بواسیر را باز میکند. پخته من با پیه جهت معالجه زخم پا که در اثر زدن کفش به وجود آمده مفید است. عده ای از اشخاص گرم مزاج و سودایی، نسبت به من حساسیت دارند. این اشخاص باید از پخته من استفاده کنند و یا بعد از من خوردن سبزیهای معطر و کمی سرکه یا آب انار یا گردوی بو داده و نان سوخته موثر است. بذر من مقوی قوای شهوانی است و جهت داء الثعلب و موخوره مفید است.

پیاز چه خواصی دارد که جزو غذاهای اصلی شده است؟

پیاز از قرون قبل مورد توجه پزشکان و دانشمندان بوده، مخصوصاً در قرون و اعصار گذشته آن را ضد عفونی کننده موثر و معجزه آسایی می دانستند. یکی از دانشمندان معروف ایتالیا موسوم به «پلینیوس» در یکی از آثار خود شرح می دهد که پیاز قادر است بالغ بر ۲۸ نوع بیماری را از بین ببرد و صحت و سلامتی انسانها را تامین نماید. شاید این ادعای دانشمندان فوق الذکر از نظر شما عجیب و باورنکردنی جلوه گر شود، حال آن که مطابق تحقیقات و مطالعاتی که از چندی قبل علما و دانشمندان طب مدرن درباره پیاز به عمل آورده اند، ثابت و مسلم شده است که پیاز تاثیرات معجزه آسای بسیاری دارد.چ

 ما هیچ نمیتوانیم نتیجه مطالعات و تجربیات متقدمین را ناچیز جلوه دهیم، هم اکنون طب مدرن درباره عقاید و نظرات حکمای قدیم تحقیق و مطالعه میکند و تجربیات آنها مورد استفاده قرار میگیرد. به هر حال علمای قدیم در مورد پیاز عقاید عجیب و حیرت آوری داشتند که بتدریج اطبا و دانشمندان طب مدرن نیز نظرات آنها را در این مورد قبول می نمایند.

پیاز میکروب کش است:

عده ای از پزشکان معاصر درباره پیاز میگویند اگر کسی روزانه یکدانه پیاز نخورد اشتباه و خبط بزرگی در راه حفظ سلامت و تندرستی خود مرتکب شده است.

یک دانه پیاز را مدت ۵ دقیقه بجوید «گاهی اوقات یک دقیقه هم کافی است» و مطمئن باشید هیچ میکربی در دهان شمازنده نخواهد ماند و همه آنها از بین خواهند رفت. به همین ترتیب راه ضد عفونی کردن دهان و از بین بردن میکروب هایی که معمولاً از راه دهان داخل بدن می شوند همانا خوردن پیاز است. جالب توجه اینجا است که بخار پیاز میکرب کش می باشد و جراحات را ضد عفونی و میکروبهای چشم را نیز نابود میسازد.

یکی از پزشکان معروف روسیه موسوم به «توکین» کشف بزرگی درباره پیاز نموده است. او می گوید: پس از مطالعات و تحقیقات زیاد بالاخره پی برده که از لحاظ میکروب کشی پیاز در درجه اول و سیر در درجه دوم و بعد نوبت تربچه سیاه و فلفل قرمز میباشد.

دکتر توکین توضیح میدهد: من درباره صد و پنجاه نوع سبزی و نباتات میکروب کشی مطالعه کردم و بالاخره دریافتم که پیاز در درجه اول قرار گرفته است، به طوری که میکربهای تیفوئید «حصبه» و انواع باکتریهای یک سلول را نیز نابود می کند.

 پیاز محصول زراعتی: مهندسین کشاورزی میشگان و نیز دکتر (دادوار کومن» از متخصصین شیمیایی شهر (نیوجرسی) در مورد ازدیاد محصول کشاورزی و جلوگیری از آفت، کشف مهمی کرده و پی برده اند که با کاشتن پیاز در مزرعه، سایر محصولات از آفت در امان بوده، در نتیجه محصول زیادتر به دست می آید. این عده معتقدند بخار جزئی پیاز در مزرعه موجب نابودی باکتریهای گوناگونی می شود که به محصولات ضرر می رسانند.

پیاز زخمها را جوش می دهد:

دو تن از استادان شهر «اینورسیته توسک» شوروی به نام «ارسی فیلاتوا و تورو پیز ف» که در مورد پیاز مطالعات زیادی کردهاند، میگویند: موثرترین راه برای ضد عفونی کردن جراحات و جوش خوردن آنها همانا بخار پیاز میباشد. این دو استاد سه دانه پیاز در هاون کوبیده و بعد روی جراحت بسته، بوسیله بخار آن، جراحت دو سه نفر را معالجه کرده اند.

یکی از بیماران پایش بریده شده بود، حیرتآور است که پس از آن که پای بریده را بخار پیاز دادند ، بزودی جوش خورد. حتی این استادان میگویند: قبل از آن بیماران از فرط درد ناله میکردند و پس از آن که به وسیله پیاز آنها را معالجه کردیم، به کلی درد خود را فراموش کردند. جراحات نیز به طور عجیب و معجزه امسا التیام یافت.

اینک دنیای طب در انتظار است که فرمول پیاز تفکیک شود تا با تشخیص تمام مواد آن داروهای موثرتری مانند پنی سلین به دست آورد و آنها را در انواع امراض به کاربرد و بیشتر از ۲۸ نوع مرض را نابود کرد.

ملاحظه می فرمایید که پیازچه تاثیری دارد، و به قول قدیمیها چه نعمت بزرگی است. در اینصورت بهتر است برای حفظ سلامتی خود و کشتن میکربهای دهان روزانه یک دانه پیاز به مدت ۲ الی ۵ دقیقه بجوید و مطمئن باشید که از بروز امراضی جلوگیری و خود را در برابر بیماریها بیمه خواهید کرد همیشه سر سفره پیاز داشته باشید.

یک پزشک هندی به نام «منون» به دنبال تحقیقات دو ساله خود در دانشکده پزشکی دانشگاه «نیوکاسل» انگلستان اعلام کرده است که پیاز خام یا پخته و یا سرخ کرده از تشکیل لخته های خون در عروق و از بروز سکته مغزی و قلبی جلوگیری میکند. پروفسور لهاموی فرانسوی در مورد ضعف و فرسودگی جسمی و عصبی میگوید، پیاز دارای عمل نیرو بخش تقریباً فوری و آنی است. هضم مواد نشاسته ای را آسان ساخته، شخص را حاضر برای خواب می کند. اشخاصی که دچار بی خوابی هستند اگر شبهاباغذای خود پیاز بخورند حالشان بهتر خواهد بود و خواب زودتر به سراغ آنها خواهد آمد. پیاز برای بچه هایی که دیر رشد می کنند، همچنین برای پیرمردانی که ضعیف شده و میخواهند تقویت کنند، غذای مقوی و نیرو بخشی است. اگر چند برش پیاز خام را در ابتدای غذا با سالاد بخوریم اشتها را تحریک خواهد کرد.

خواص درمانی پیاز

خواص درمانی پیاز

سوپ مخصوص پیاز برای کسانی که نفخ و درد شکم دارند:

هر چند معروف شده است پیاز دیرهضم میشود، ولی بر روی مخاط و غده های شکم عمل مفیدی را انجام می دهد که به دستگاه هاضمه کمک میکند. برای هضم پیاز پس از خوردن آن یک حبه قند میل کنید یا کمی شکر موقع پختن روی پیاز بریزید، هضم آن را آسانتر میسازد، بدون آن که طعم و مزه آن را تغییر دهد.

در روستاهای فرانسه معمول است اگر شبی به علت مهمانی در خوردن افراط کرده، احتیاج به خالی کردن شکم داشته باشند فردای آن شب سوپ پیاز میخورند و این نکته را هم باید در نظر داشت که برای تهیه سوپ پیاز به عنوان دوا نباید پیازها را سوزانید، بلکه باید رنگ آن کمی برگردد و باید با سوپی آن را خورد که صاف نکرده باشند.

کسانی که از خوردن پیاز خام خوششان نمی آید و به آن عادت نکرده اند، میتوانند پیاز را به قطعات گردی بریده چند ساعت آن رادر روغن زیتون بخیسانند. و با چند قطره آب ليمو مخلوط کرده میل کنند.

اشخاصی که پیاز خام به آنها نمیسازد و نمیتوانند آن را تحمل کنند، باید به طریق زیر عمل نمایند: یک پیاز بزرگ را خردکنند و آن را در آب گرم بخیسانند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *