#


با این غذاها به کمک طب سنتی پسردار شوید

7 می 2017 بدون نظر 1171 بازدید

با این غذاها به کمک طب سنتی پسردار شوید

با این غذاها به کمک طب سنتی پسردار شوید

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران تدابیر پسردار شدن از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش از من بپرس، به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، نفیسه یکتا در گفت‌و‌گو تدابیر برای پسردار شدن از نظر طب ایرانی را تشریح کرد. باید رژیم غذایی پدر و مادر، مزاج گرم داشته باشد و برای دختردار شدن باید رژیم غذایی با مزاج سرد تجویز شود. یکتا اظهار داشت: برای پسردار شدن در طب سنتی، در نخستین قدم باید مزاج همسران توسط پزشک تشخیص داده شود. در ادامه متناسب با مزاج کنونی زن و شوهر و بر اساس جنسیت جنین مورد نظر، رژیم غذایی تجویز شود.

این پزشک طب سنتی ادامه داد: خوردن مواد غذایی و ادویه‌هایی با طبع مایل به گرمی نیز  به جنسیت پسر شدن کمک می کند. در طب سنتی ایرانی، حداقل سه ماه پیش از بارداری، باید تغییر در رژیم غذاییِ والدین صورت گیرد.

یکتا تصریح کرد: غذاهایی با طبع گرم مانند آش‌های سبک و ساده بسیار مفید است. آش‌هایی که در ترکیبات آنها برنج، گوشت و سبزی‌های گرم مثل تره، پیاز، دارچین، فلفل و زیره استفاده شده باشد.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران یادآور شد: حلیم گندم و برنج باید به‌همراه کمی دارچین و فلفل مصرف شود. زرده تخم پرندگان مانند کبک و بلدرچین و ادویه‌هایی مثل زعفران، بذر کرفس و بذر شلغم مفید است. همچنین مربای  زنجبیل و حلوایی که با شکر یا شیره انگور پخته شده باشد نیز بسیار توصیه شده است.

وی افزود: مغز گردو، فندق، پسته و سبزی‌هایی از قبیل پیاز، تره، کرفس، نعنا، شاهی، سیر تازه تأثیر زیادی دارد. همچنین میوه‌هایی مانند انگور شیرین،  انجیر و روغن‌هایی مانند روغن کنجد، روغن بادام شیرین و روغن تازه گاو در غذاها کمک شایانی می‌کند. از نوشیدنی‌های شیرین مانند شیره انگور و شربت عسل نیز نباید غافل شد.

انتهای پیام./

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *