#


ایجاد سم از غذاهای ناسازگار

سم غذاهای ناسازگار
11 فوریه 2017 بدون نظر 921 بازدید

ایجاد سم از غذاهای ناسازگار

ایجاد سم از غذاهای ناسازگار

گفتیم هر غذایی مقدار خوراک معین دارد و نباید از آن مقدار زیادتر خورده شود. چنانچه خورده شود سم می­گردد. ویتامین­ها هم مقدار خوراک معین دارند و نباید آن­ها را زیاد خورد. و روی این اصل نباید غذای خود را از مواد یکنواخت تهیه کنیم.

ایجاد سم

فرضاً اگر ما آب زرشک بخوریم، بعد توت فرنگی صرف کنیم، سپس ریواس بخوریم، قدری شیر سر بکشیم، یکی دو دانه هم گوجه فرنگی بخوریم، یکی دو دانه لیمو هم به عنوان دسر میل کنیم و در سالاد غذا هم کلم و فلفل سبز بریزیم مقدار زیادی ویتامین (ث) خورده­ایم که مقدارش از مقدار خوراکی زیادتر می­باشد یعنی ما به جای یک غذای مفید یک سم خطرناک خورده­ایم و علامت مسمومیت هم پریدگی رنگ و ضعف شدید نبض و زیاد شدن بزاق است. این حالت را در فرانسه کولاپسویس می­نامند و همان حالتی است که عوام آن را رطوبت نام داده­اند.

ویتامین (ب) هم همان حالت را دارد اگر شما کاهو میل نمایید و بعد آش جو بخورید و ماست هم سر غذا میل فرمایید عصر هم چند بطر ماء الشعیر بخورید به علت زیاد خورد ویتامین (ب) مسموم می­شوید و علامت آن درد شدید اعصاب و مفاصل می­باشد.

ویتامین ها

سایر ویتامین­ها هم همین حالت را دارند و نباید هیچ ویتامینی را زیادتر از مقدار معین خورد و باید غذ را از ویتامین­های مختلف تشکیل داد.

فلزات هم همین حالت را دارند و نباید غذاها را از موادی تشکیل داد که همه­ی آن­ها یک فلز داشته باشند و نیز نباید غذاها را طوری تشکیل داد که فلزات آن­ها رسوب نمایند.

غذاهایی که آهن دارند نباید با مویه­های گس توأم شوند و همچنین غذاهایی که مس دارند نباید با غذاهای آهن­دار مخلوط گردد چنانکه خورشت فسنجان کهم س دارد اگر با آهن مخلوط شود سیاه می­گردد.

بهترین مطالب آموزشی و اخبار حوزه بهداشت ، سلامت و پزشکی را با ما دنبال کنید

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *