اگر نصف شب سراغ یخچال می روید مواظب باشید

رفتن سر یخچال آن هم نصف شب باعث ایجاد برخی از مشکلات می شود

ممکن است که ساعت سه نصفه شب شما به خاطر گرسنگی معده بیدار شوید؛ احتمال هم دارد که بر حسب عادت چشمان تان خواب را پس زده باشد. بلند می‌ شوید و مستقیم به سراغ آشپزخانه می روید. در مقابل یخچال می ‌ایستید،‌ در آن را باز می ‌کنید و بستنی، کیک،‌ شکلات و شاید هم آبمیوه را بر می دارید و می خورید!

به گزارش ازمن بپرس، آن چه که باید بدانید این است: چنانچه در نیمه شب مواد خوراکی را بخورید باعث می شود که مشکلاتی برای شما به وجود می آورد که چیزی بالاتر از اضافه وزن صرف به حساب می آید.

حتی در صورتی که سراغ انواع خوراکی ‌های سالم هم بروید همواره وعده غذایی نصفه شبی نمی ‌تواند کار صحیحی باشد. بدن شما دارای برنامه ‌ای می باشد که به عنوان “ریتم شبانه روزی” معروف می باشد. در اصل این ریتم ساعت داخلی بدن به حساب می آید. تمام افراد این ساعت داخلی را دارند و البته نکته مهم تر این است که ساعت بدن از شما تقاضا دارد که در مقطع زمانی سه صبح خواب باشید نه در جلوی یخچال!

در صورتی که شما در ساعات طبیعی بیداری چیزی میل کنید، بدن خیلی زودتر غذا، چربی، لیپیدها و کلسترولی را که از طریق کبد، ماهیچه‌ ها و سایر بافت ‌های بدن جذب می ‌شوند، می‌ سوزاند.

ولی اجازه دهید در مورد خوردن‌ های حول و حوش ساعت سه نیمه شب بگوییم. در هنگامی که قرار است خواب باشید،‌ از رختخواب بیرون می‌ آیید. کیک و یا بستنی؟ یکی از این خوراکی ها را انتخاب می کنید و آن را می ‌خورید! آنچه که رخ می دهد این است که چربی ‌ها در مدت طولانی ‌تری از آنچه که باید در خون شما باقی می ‌مانند. و این درست همان مسئله ‌ای است که برای قلب، کلیه‌ ها و سایر اندام شما به هیچ عنوان خوب نمی باشد.

از من بپرس 2

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago