#


اگر نصف شب سراغ یخچال می روید مواظب باشید

10 مارس 2018 بدون نظر 1269 بازدید

اگر نصف شب سراغ یخچال می روید مواظب باشید

رفتن سر یخچال آن هم نصف شب باعث ایجاد برخی از مشکلات می شود

ممکن است که ساعت سه نصفه شب شما به خاطر گرسنگی معده بیدار شوید؛ احتمال هم دارد که بر حسب عادت چشمان تان خواب را پس زده باشد. بلند می‌ شوید و مستقیم به سراغ آشپزخانه می روید. در مقابل یخچال می ‌ایستید،‌ در آن را باز می ‌کنید و بستنی، کیک،‌ شکلات و شاید هم آبمیوه را بر می دارید و می خورید!

به گزارش ازمن بپرس، آن چه که باید بدانید این است: چنانچه در نیمه شب مواد خوراکی را بخورید باعث می شود که مشکلاتی برای شما به وجود می آورد که چیزی بالاتر از اضافه وزن صرف به حساب می آید.

حتی در صورتی که سراغ انواع خوراکی ‌های سالم هم بروید همواره وعده غذایی نصفه شبی نمی ‌تواند کار صحیحی باشد. بدن شما دارای برنامه ‌ای می باشد که به عنوان “ریتم شبانه روزی” معروف می باشد. در اصل این ریتم ساعت داخلی بدن به حساب می آید. تمام افراد این ساعت داخلی را دارند و البته نکته مهم تر این است که ساعت بدن از شما تقاضا دارد که در مقطع زمانی سه صبح خواب باشید نه در جلوی یخچال!

در صورتی که شما در ساعات طبیعی بیداری چیزی میل کنید، بدن خیلی زودتر غذا، چربی، لیپیدها و کلسترولی را که از طریق کبد، ماهیچه‌ ها و سایر بافت ‌های بدن جذب می ‌شوند، می‌ سوزاند.

ولی اجازه دهید در مورد خوردن‌ های حول و حوش ساعت سه نیمه شب بگوییم. در هنگامی که قرار است خواب باشید،‌ از رختخواب بیرون می‌ آیید. کیک و یا بستنی؟ یکی از این خوراکی ها را انتخاب می کنید و آن را می ‌خورید! آنچه که رخ می دهد این است که چربی ‌ها در مدت طولانی ‌تری از آنچه که باید در خون شما باقی می ‌مانند. و این درست همان مسئله ‌ای است که برای قلب، کلیه‌ ها و سایر اندام شما به هیچ عنوان خوب نمی باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *