#


اولین نشانه: شروع ناملایم

نشانه
29 مارس 2017 بدون نظر 921 بازدید

اولین نشانه: شروع ناملایم

اولین نشانه: شروع ناملایم [۱۳۰]

واضح ترین نشانه که این بحث یا مشاجره (ودر کل این رابطه زناشویی) پیش نخواهد رفت روشی است که شروع می شود. دارا فورا حالت منفی به خود می گیرد و شروع می کند به تهمت زدن. وقتی الیور بحث کار منزل را اغاز می کند دارا اماده است که لحن طعنه امیز[۱۳۱] به خود بگیرد.

او می گوید: “تو کم داری!” الیور سعی می کند با گفتن یک جوک جو تنش را سبک تر کند. “ما قرار بود کتابی با عنوان” مردها خوک هستند” با هم بنویسیم” ان ها قدری بیشتر صحبت می کنند برنامه ای طراحی کنند تا مطمئن شوند الیور سهم خودش در کارهای خانه کمک می کند و سپس دارا می گوید: “منظورم این است که می خواهم مطمئن شوم این مسئله برای همیشه حل شود، اما مسئله ان گونه به نظر می رسد نیست.

منظورم این است که من بارها تلاش کرده ام تا فهرستی درست کنم اما اصلا تاثیر ندارد. بارها سعی کرده ام اجازه دهم خودت این کار را انجام دهی . اما بعد ازگذشت یک ماه هیچ کاری انجام نشد” حالا او الیور را مقصر دانسته و سرزنش می کند . در اصل منظور او این است که مشکل کارهای خانه نیست؛ مشکل خود الیور است.
وقتی بحثی این گونه یعنی همراه با انتقاد [۱۳۲] و یا با طعنه (نوعی از توهین و تحقیر) شروع می شود در واقع با یک ” شروع ناملایم” و خشن اغاز شده است. اگر چه دارا با لحنی بسیار ملایم و با صدایی ارام با الیور صحبت می کند. نیروی منفی شدیدیدر صحبت های اووجود دارد .

بعد از شنیدن یک یا دو دقیقه اول مکالمه ان ها برای من هیچ تعجبی وجود ندارد که چرا دارا و الیور اصلا نمی توانند اختلافاتشان را بر طرف کنند. این تحقیق نشان می دهد که اگر بحث با “شروع ناملایم” اغاز شود . ناگزیر به لحنی تند و خشن ختم می شود.

حتی اگر در بین بحث تلاش های فراوانی صورت بگیرد تا باعث شود بحث ملایم تر شود. امار و ارقام کاملا حاکی از واقعیتی تلخ دارد: در ۹۶ درصد از موارد می توان بر اساس ۳ دقیقه اول یک مکالمه ۱۵ دقیقه ای بین زن و مرد نتیجه مکالمه را تخمین زد. شروع ناملایم و خشن شما را محکوم یه شکست می کند . بنابراین اگر احیانا بحثی را این گونه اغاز کردید. می توانید سیفون بکشید و پس از یک نفس عمیق دوباره شروع کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *