#


افزایش ویتامین D بدن با استفاده از چهار نوع ماده غذایی

افزایش ویتامین D
5 دسامبر 2017 ۳ نظر 1313 بازدید

افزایش ویتامین D بدن با استفاده از چهار نوع ماده غذایی

افزایش ویتامین D بدن با استفاده از چهار نوع ماده غذایی

تمام افراد برای اینکه استخوان هایی قوی و سالم داشته باشند از کلسیم استفاده می کنند. ولی آیا می دانستید که کمبود ویتامین D داشته باشید نمی توانید مواد معدنی که برای تقویت بدن هستند را جذب کنید؟ ولی این تنها دلیلی برای دریافت ویتامین D نمی باشد. علاوه بر اینکه ویتامین D استخوان های شکننده را حفظ می کند بلکه از خطر ابتلا به سرطان های خاص و التهاب می کاهد.

به گزارش ازمن بپرس، از چه راهی می توانیم متوجه شویم که بدن مان به مقدار کافی ویتامین D دریاف کرده است؟ زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید پوست تان به طور ناخودآگاه شروع به تولید ویتامین D می کند. به خاطر همین مسئله ویتامین D به ویتامین آفتاب معروف شده است. ولی اگر بیش از حد هم در معرض نور خورشید قرار بگیریم باعث ایجاد مضراتی می شود، پس باید از غذاهایی که ویتامین D دارند استفاده کنیم و از این راه می توانید اطمینان پیدا کنید که بدن تان هر روز مقدار ۶۰۰واحد ویتامین D دریافت می کند بدون اینکه بر اثر قرار گرفتن در زیر نور آفتاب دچار سوختگی شوید.

در ادامه شما را با چهار نوع ماده غذایی که مقدار زیادی ویتامین D دارند آشنا می کنیم و به ترتیب توانایی شان را رده بندی کردیم.

رتبه۴: تخم مرغ

داخل هر تخم مرغی چهل واحد ویتامین D وجود دارد. اگر به تخم مرغ علاقه دارید باید این را بدانید که منظورمان ما از تخم مرغ یک تخم مرغ کامل می باشد. زرده تخم مرغ ممکن است که چربی و کالری زیادی داشته باشد ولی در هر صورت مقدار زیادی مواد معدنی مغذی از جمله ویتامین D دارد. در اصل استفاده از سه عدد تخم مرغ می تواند بیست درصد از نیاز روزانه بدن را از ویتامین D تامین کند. به شما پیشنهاد می کنیم که برای بهتر کردن طعم و عطر و همچنین افزایش مواد مغذی مقداری سبزی به آن بیافزایید.

رتبه۳: قارچ

داخل یک فنجان قارچ ۴۱تا۱۱۴ واحد ویتامین D وجود دارد. در بین سبزیجات، قارچ می تواند تقریبا نوزده درصد از نیاز روزانه بدن تان را به ویتامین D تامین کند. قارچ ها بهترین منبع تولید ویتامین D در محل می باشد. آن ها را می توانید در کنار سبزیجات، املت، سالاد و انواع غذاهای دیگر مصرف کنید.

افزایش ویتامین D

افزایش ویتامین D

رتبه۲: شیر غنی شده

یک لیوان شیر غنی شده حاوی ۱۱۶واحد ویتامین D می باشد. با اینکه شیر گاو به شکل طبیعی غنی از ویتامین D نمی باشد ولی آن با مواد مغذی غنی می شود. برای اینکه ویتامین D و تمام مواد معدنی که رو پاکت شیر نوشته شده است را بهتر جذب کنید نباید سرشیر آن را صاف کنید. سرشیر حاوی چربی و کالری می باشد چون ویتامین های D، K، A و E جزو ویتامین هایی هستند که حلال در چربی می باشند. هر لیوان شیر می تواند بیش از نوزده درصد از نیاز بدن را از ویتامین D تامین کند.

رتبه۱: سالمون

هر صد گرم سالمون حاوی ۵۴۷تا۵۸۲ واحد ویتامین D می باشد. در رتبه اول این فهرت سالمون قرار گرفته است که دلیل آن هم واضح می باشد. تنها با خوردن صد گرم سالمون در یک وعده می توانید ویتامین D مورد نیاز روزانه بدن تان را تامین کنید. این ماهی می تواند از قلب محافظت کند. ماهی سرخ شده دارای مقدار زیادی امگا۳  می باشد و ابتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه را تا پنجاه درصد کاهش می دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *