#


اضافه وزن حتی کم در میانسالی = خطر ابتلا به بیماری های مزمن

اضافه وزن
25 جولای 2017 بدون نظر 951 بازدید

اضافه وزن حتی کم در میانسالی = خطر ابتلا به بیماری های مزمن

ثابت نگه داشتن وزن در سنین بالا باعث سلام ماندن شما می شود

با توجه به یک مطالعه جدید، حتی افزایش وزن کم در طول بزرگسالی ممکن است خطر هایی برای سالمتی شما ایجاد کند.

محققان دانشگاه هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان متوجه شدند که افرادی که حداقل ۵ پوند قبل از ۵۵ سالگی وزن اضافه کرده اند نسبت به کسانی که وزن خود را ثابت نگه داشته اند در خطر بیماری های مزمن و مرگ زودرس بیشتری قرار دارند.

نکاتی برای مقابله با حوس محصولات شکری: جایگزین کردن غذاهای رضایتبخش سالم برای حفظ رژیم غذایی و جلوگیری از افزایش وزن

فرانک هو “رئیس هیئت مدیره در بیانیه ای گفت:” مطالعه ما اولین از نوع خود است که به طور سیستماتیک ارتباط افزایش وزن از اوایل تا میادین بزرگ سالی را با خطرات عمده سلامت در زندگی بررسی می کند. ” “یافته ها حاکی از آن است که حتی مقادیر غیر قابل توجهی از افزایش وزن ممکن است عواقب مهم سلامتی داشته باشد.”

تغییر وزن در طول عمر و چگونگی تاثیر آن

این مطالعه که در مجله جاما منتشر شد، شامل اطلاعات بهداشتی از حدود ۹۳،۸۰۰ زن و ۲۵،۳۰۰ مرد بود که از همه آنها خواسته شده بود وزن خود را در دو نقطه مختلف زندگی خود گزارش دهند. از مردان خواسته شد تا وزن خود را در سن ۲۱ سالگی به یاد بیاورند و پس از آن در سن ۵۵ سالگی گزارش دهند، در حالی که زنان وزن خود را از سن ۱۸ سالگی و ۵۵ سالگی به یاد می آورند.

افراد از سن ۵۵ سالگی، تا زمانی که بیماری قلبی عروقی، سرطان یا بیماری دیگری گرفتند یا درگذشتند، ردیابی می شدند. افرادی که سالم به نظر می رسیدند سالم در نظر گرفته شدند که یعنی هیچ یک از ۱۱ بیماری مزمن را ندارند،باقی افراد توسط محققان، بر اساس داشتن هر گونه اختلالات شناختی و یا فیزیکی دیگر تعریف شدند.

بررسی دیگر عوامل موثر

تجزیه و تحلیل محققان نشان داد که زنان به طور متوسط ​​۲۲ پوند از ابتدای تا سن بزرگسالی ​​وزن اضاف کردند و مردان حدود ۱۹ پوند وزن اضاف کردند. کسانی که بیشترین وزن را اضاف کردند، در معرض بیشترین خطر بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا قرار داشتند.

کمی اضافه وزن قبل از بارداری می تواند خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش دهد

پس از انجام یک متاآنالیز، محققان دریافتند که به دست آوردن وزن بیشترین ارتباط را با دیابت دارد. برای هر ۱۱ پوند که فرد وزن اضاف کند، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ افزایش ۳۰ درصدی خواهد داشت. با این حال، این داده ها به این معنا نیست که افزایش وزن باعث ایجاد دیابت و سایر شرایطی است که آنها ارزیابی می کنند می شود.

یانگ ژنگ، نویسنده این مطالعه میگوید: “این یافته ها ممکن است به مشاوران بهداشتی کمک کند تا بیماران را درباره عواقب افزایش وزن کمک مشاوره دهند.” پیشگیری از افزایش وزن از طریق رژیم های سالم و شیوه زندگی اهمیت اساسی دارد.

دکتر ویلیام دیتز، سرپرست همراه با مطالعه، بر نیاز متخصصان بهداشتی به توجه به اضافه وزن تاکید کرد.

اضافه وزن یکی از عوامل مهم به خطر افتادن سلامتی است که جدی گرفته نمی شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *