#


استرس یا بی خیالی، کدام بهتر است!

استرس
9 می 2017 بدون نظر 2177 بازدید

استرس یا بی خیالی، کدام بهتر است!

استرس یا بی خیالی، کدام بهتر است!

به گزارش از من بپرس، اکثر مردم معتقدند که استرس و نگرانی می تواند سلامت فکری را کاهش دهد و نقش منفی در زندگی آنها دارد. ولی در یک تحقیق جدید در آمریکا، نتایج عجیبی را به همراه داشته است.

این پژوهش که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است نشان می دهد که به جای بی خیالی، داشتن کمی استرس می تواند به سلامت ذهن و بدن کمک کند.

در گذشته پژوهشگران بر این باور بودند که استرس نه تنها برای ذهن، بلکه برای جسم نیز مخرب است. اما حال این پژوهش نشان می دهد که استرس نه تنها مضر نیست بلکه دارای فواید انگیزشی است.

فواید انگیزشی استرس

پژوهشگران این تحقیق می گویند استرس ذهن و جسم را سالم نگه می دارد. کیت سویینی استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا شرح می دهد که استرس و نگرانی به هیچ وجه بی فایده نیست و دارای فواید انگیزشی می باشد. و در واقه به صورت یک سپر احساسی عکس العمل نشان می دهد.

او در این رابطه می افزاید: احساس ناراحتی حاصل از استرس باعث می شود افراد در برابر آن وکنش نشان دهند و همین موضوع سبب کاهش استرسشان می شود. در هنگامی که در مقابل حوادث غیرمنتظره از دست شان کاری بر نمی آید، در واقع به طور ناخودآگاه برای حوادث بعدی خودشان را آماده می کنند.

او می افزاید: در واقع استرس همچون سپری احساسی عمل می کند.چرا که آدم ها وقتی نگرانی نسبت به آینده دارند، با بروز آن اتفاق، احساس خوشاینتری نسبت به زمان های ناراحتی شان دارند.

به طور ساده تر استرس داشتن مانند یک سیستم دفاعی و همچون یک زره عمل می کند. بطوریکه در زمان هایی که حوادث ناخوشایند رخ می دهد خود را نشان می دهد. البته این استاد روانشناس یادآور می شود که استرس بیش از حد مخرب است. در واقع چیزی که او روی آن تاکید می کند، برنامه ریزی اقدامات پیشگیرانه مفید خواهد بود و کمی استرس داشتن بهتر از بی خیال بودن است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *