Categories: سرطان

آیا نان تست شده و سیب زمینی سرخ شده باعث سرطان می شود؟

بسیاری از آمریکایی ها صبح روز نان تست را ترجیح می دهند. برای بعضی ها، غذای صبح نیز شامل سیب زمینی سرخ شده است. یا در طول روز، آنها ممکن است از چیپس سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ شده ترد لذت ببرند.

اما اگر دوست دارید هر یک از این غذاها را تا زمانی که مایل به قهوه ای است سرخ کنید، ممکن است بخواهید مقدار مصرفی از آنها را محدود کنید.

این یافته ی یک سازمان دولتی بریتانیا است. آژانس استانداردهای غذایی (FSA) مردم را از از خوردن نان تفت داده شده سوخته یازیاد تست شده و سیب زمینی سرخ شده اجتناب دهد.

آژانس می گوید خطر این است که غذاهای نشاسته ای پخته شوند تا زمانی که بسیار تردو یا حتی سوخته شوند.

نگرانی یک ماده شیمیایی به نام آکریل آمید است. Acrylamide به طور طبیعی در غذا در طی پخت و پز در دمای بالا تولید می شود. این ماده به عنوان یک ماده احتمالا سرطان شناسایی شده است.

مجله علمی جدید گزارش می دهد که سطح بالایی از آکریل آمید در غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی، زمانی که در دمای بالای ۱۲۰ درجه سانتیگراد پخته می شوند، وجود دارد. محققان انگلیسی معتقدند که آکریل آمید نیز می تواند در غلات صبحانه، کوکی ها و قهوه موجود باشد.

استیو وایرن مدیر سیاست در FSA است. او می گوید اکثر مردم نمی دانند که این ماده شیمیایی وجود دارد و یا می تواند خطر سلامتی ایجاد کند.

FSA یک مطالعه را برای شناسایی آکریل آمید در جمعیت انگلیس آغاز کرد. محققان دریافتند که بیشتر افراد در معرض بیش از حد مواد شیمیایی هستند. آنها گفتند که این تماس می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان شود.

چگونگی جلوگیری از خطر

آژانس حتی یک عبارت برای کمک به مردم یادآوری می کنند. FSA می گوید مردم “برای طلا بروید”! زمانی که آنها غذاهای سرطانی را آماده می کنند. آنها ادعا می کنند نان یا سیب زمینی به رنگ قهوه ای سوخته سالم تر است در حالی که اینطور نیست.

Wearne می گوید که این سازمان نمی گوید که مردم باید “درباره ی وعده های گاه به گاه که کمی خورده می شوند” نگران باشند. او گفت: این پیشنهادات در مورد کنترل خطر در طول عمر خود است.

این سازمان همچنین از افرادی خواسته است که کمتر غذاهای مانند چیپس، سیب زمینی سرخ کرده و کوکی ها مصرف کنند که همه آنها دارای آکریل آمید است.

دیگر مواردی که می توانید انجام دهید برای محدود کردن مواجهه با آکریل آمید وجود دارد.

کارشناسان دانش جدید می گویند که شما در یخچال نمی توانید سیب زمینی را نگه دارید. آنها توضیح می دهند که “در دماهای پایین، یک آنزیم” قندهای سیب زمینی را تجزیه می کند. این قندها می توانند در طول پخت و پز آکریل آمید را تشکیل دهند. آنها اضافه می کنند که غذاهای منجمد این خطر را ندارند. شکر مانند سقز، در دماهای پایین شکست نمی خورد.

یکی دیگر از نکات پخت و پز این است که شما همچنین می توانید سیب زمینی را قبل از سرخ کردن در آب قرار دهید. این کار پوست سیب زمینی و نیمی از شکر را حذف می کند و سطح آکریل آمید را پایین می آورد.

دانشمندان مطالعات دیگری را آغاز کرده اند تا بتوانند درک کنند که چگونه اکریل آمید در برخی از غذاهای زیادی سرخ شده شکل می گیرد و چگونه سنت های آشپزی ممکن است بر مردم تأثیر بگذارد.

کامران

Recent Posts

برنامه غذایی بدنسازی

برنامه غذایی بدنسازی بدنسازی ورزشی است که بر ساخت عضلات بدن از طریق وزنه زدن…

5 سال ago

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی

آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماریهای قلبی برای زنان بسیار اهمیت دارد، زیرا با درک…

5 سال ago

بیماری های عفونی و درمان های آن

هر روزه تعداد کثیری از موجودات زنده، که برای بقاء در محیط به رقابت مشغولند،…

5 سال ago

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (که در مورد آنها مفصل بحث شد) جزو عفونت های شایع هستند…

5 سال ago

سل و پیشگیری از آن

سل (TB) بیماری عفونی ای است که معمولا ریه ها را مورد حمله قرار می…

5 سال ago

با بیماری های قلبی و عروق آشنا شوید

سرطان پستان در رأس بیماری هایی قرار دارد که زنان از آن وحشت دارند، اما…

5 سال ago