#


آیا درمانی برای افراد مبتلا به بیماری هاری وجود دارد؟

3 مارس 2018 بدون نظر 1679 بازدید

آیا درمانی برای افراد مبتلا به بیماری هاری وجود دارد؟

چگونه افراد به بیماری هاری مبتلا می شوند؟

بیماری هاری که در نوع خود بسیار خطرناک و در عین حال مرگ آفرین است از سگ یا گربه به بدن انسان انتقال می یابد. البته از جانب سایر حیوانات گوشت خواری چون روباه، گرگ و غیره نیز ناشی می شود. زمانیکه بدن انسان به وسیله چنین حیواناتی گزیده و یا زخمی گردد. مسلمأ با هاری دست به گریبان خواهد شد. بسیاری از مردم می دانند که حیوانات درنده ای چون سگ، گربه، گرگ، روباه و غیره هنگام خشم گرفتن از دندان های خودشان مایعی را ترشح می نمایند که بیشتر از بزاق دهان به بیرون می ریزد. این ترشحات حاوی مقدار زیادی از ویروس هاری است که اگر در چنان شرایطی چنگال و یا دندان حیوان به بدن انسان بخورد و زخم ایجاد نماید، هاری به انسان انتقال می یابد. حیوان آلوده به بیماری هاری غالبا از نور و آب می ترسد.

نشانه هایی که در فرد مبتلا به بیماری هاری بروز می کند

این بیماری برخلاف سایر ناراحتی ها به جای ایجاد تب شدید، با گز شدن بدن و یا خارش و سردی همراه است و بدن به بی حسی دچار می شود. بیمار نیز مثل خود حیوان از نور و آب می هراسد و با دیدن آنها در دهای انقباطی در بدنش شدت می یابد و سپس انقباطات بیشتر گشته و فرد از بین می رود.

روش هایی برای درمان بیماری هاری

متاسفانه هیچ راه درمانی برای این بیماری وجود ندارد.

مصونیت و پیشگیری

در کودکان شیوه پیشگیری این است که آنها را از گزند آسیب های حیوانات دور نگهدارید و حیواناتی از قبیل سگ و گربه را در خانه نگهداری نکنید. اگر فرد ناخواسته در معرض آسیب رسانی حیوانی قرار گرفت، باید محل زخم با صابون و مواد ضدعفونی کننده تمیز شود و دارد و واکسن هایی که به منظور این تهیه دیده شده مورد استفاده قرار گیرد. باید بر روی زخم آب نمک غلیظی را ریخت تا ریشه بیماری از بین برود. از طرفی با کشتن سگ و یا گربه مبتلا به هاری، مغزش مورد آزمایش قرار می گیرد و اگر مشخص شد که حیوان هاری بوده، برای سلامتی انسان اقداماتی در حد امکان انجام می پذیرد. اگر خانواده ای مجبور است که سگی و یا گربه ای را نگهداری کند و با چنین امری از خصوصیات و عادات آنهاست باید حيوانات به بیماری هاری واکسینه شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *