#


همه آنچه باید درباره ویتامین ایی (E) بدانیم

ویتامین E
12 جولای 2017 بدون نظر 1271 بازدید

همه آنچه باید درباره ویتامین ایی (E) بدانیم

همه آنچه باید درباره ویتامین ایی (E) بدانیم

اخیراً معلوم شده که عمل مهم این ویتامین تخفیف دادن اکسیداسیونهای بدن است. بنابراین در مصرف اکسیژن صرفه جویی می کند، و روی همین اصل در درمان آنژین صدری مصرف می شود. این ویتامین در قرحات وارلین استعمال می شود و مدت معالجه را به یک ششم تقلیل می دهد. ویتامین (ایی) جنسی در تولید مثل نیز اثر دارد و هرگاه در بدن حیوانی کم شد نتیجه اش سقط جنین خواهد بود. به همین جهت امروزه در درمان بعضی سقطها به کار میرود.

در این اواخر معلوم شده که استعمال ویتامین (ایی) جنسی با کلسیم یک اثر ضد ترومبین دارد. به این جهت در عملهای جراحی برای جلوگیری از بعضی حوادث نظیر ترومبوز، قبلاً ویتامین (ایی) جنسی و کلسیم را تجویز می نمایند.

منابع این ویتامین در ماده چرب جوانه گندم، حبوبات، روغن بادام زمینی (آراشید) زیتون، گردو، کلم، گوجه فرنگی، کاهو، شاهی، هویج، فندق، جگر، تخم مرغ، روغن کنجد، خشخاش، کدو تنبل و پسته می باشد.

ویتامین (ایی) نیز از آن دسته از ویتامینهاست که در چربی حل می شود و فقدان آن از یکسو اختلالات عصبی را باعث میگردد و از سوی دیگر تولید مثل را دچار اختلال می کند.

این ویتامین و همه ویتامینهای محلول در چربی برای جذب شدن در روده به ترشح صفرا و ترشحات کبدی و لوزالمعده نیاز دارند. اگر این ترشحات که در جذب چربیها دخالت دارند نباشد، علائم کمبود ویتامین جنسی در انسان بروز می کند و اگر هم این ویتامین را مصرف کنیم، چون با چنین ترشحاتی همراه نیست موثر نخواهد بود. مقدار مصرف روزانه ویتامین (ایی) هنوز بدرستی مشخص نشده است.

اخیراً در امریکا کشف کرده اند که ۱- این ویتامین مانع پیر شدن و از بین رفتن سلولهای جوان بدن می شود و انسان را جوان نگاه می دارد. ۲- جریان خون را منظم کرده، از لخته شدن جلوگیری می کند. ۳- اختلالات عصبی را اصلاح و ناراحتیهای فکری و روحی را از بین میبرد ۴- پیه و چربی بدن را قابل جذب می کند و نمیگذارد چربی و پیه روی هم ذخیره شود ۵- امور جنسی را هم تقویت می کند. ۶- این ویتامین در بعضی سبزیجات، پنبه دانه، تخم مرغ، روغن ذرت و لبنیات پیدا می شود. این ویتامین در خربزه هم هست. سلولهای بدن را ترمیم و تجدید کرده، یکی از عوامل تجدید جوانی است، همچنین کنگر و کرفس دارای ویتامین جنسی می باشد.

ویتامین (ایی E) ویتامین تولد و تناسلی هم خوانده شده، در عمل تولید اسپرماتوزئید نقش مهمی بازی می کند، این ویتامین از مهمترین ویتامینها بوده، کمبود این ویتامین موجب از بین رفتن سلولهای تخمهای حیوان نر و ضعف قوای تناسلی (هم در مرد و هم در زن) می شود. از لحاظ فرمول شیمیایی این ویتامین سه نوع آلفا و بتا و گاما، نوع آلفا از دوتای دیگر بیشتر است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *